Ga naar inhoud

Dimlicht Z3


Aanbevolen berichten

Zie net onderweg in de auto voor mij dat één van mijn dimlichten het niet meer doet.

Als ik weet welke lampje erin zit kan ik deze vandaag op de terugweg meteen even kopen.

Wie weet welk type dimlicht lampje erin een Z3 uit 2001 zit?

Is dat de standaard H7 lamp soms?

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Laat me raden, je zit momenteel op werk....

Even in de pauze lampje eruit halen (weet je meteen welke erin zit) en na werk een nieuwe halen.

Tip, vervang ze beide

Link naar reactie

Zo kan weer wat zien in het donker :unsure:

Vind wel dat je er lastig bij komt bij de Z3 van mij, ik heb niet van die grote handen maar zelf dan is het wel erg krap.

Dat ze dit niet wat meer toegangelijk hebben gemaakt.

Link naar reactie
Wou je zeggen dat je er zo bij kon dan? Voordat ik bij de lampjes kon moesten er eerst een luchtfilterhuis(links) en een ruitensproeiertankje (rechts) verhuisd worden :unsure:

Ik moet eerlijk toegeven dat ik slecht (nog) één kant heb gedaan en wel die bij het luchtfilter.

Deze heb ik niet verhuist maar wel even losgeschroefd om iets meer ruimte te verkrijgen, best knap dus :lol2:

Voor de andere kant zal inderdaad de ruitensproeiertank verhuist moeten worden.

En beide is best vreemd dat bedoel ik dus, ze hadden dat wel iets beter en eenvoudiger toegangelijk kunnen maken.

Overigens is dat bij veel meer merken zo, misschien wel express zodat ze willen dat de garage dit moet doen.

Link naar reactie

Ferry,

Wees blij dat het bij watertankje en of luchtfilterhuis blijft. Bij een toyota avensis moet de hele voorbumper er vanaf. Of wat dacht je van een renault megane; via een luikje bij het binnenscherm van je voorwiel, die er nieteens recht voorzit en ook niet groter is dan een gat waar net een kinderhand door kan.

En oom agent maar schrijven, omdat je niet je voorbumper wil verwijderen op de vluchtstrook :thumbup:

Link naar reactie

Het ruitensproeiertankje had prima op de plaats gekund waar normaal een accu zit, met het luchtfilterhuis konden ze ook vast nog wel iets schuiven.

Maargoed ik heb er nu Philips Premium lampjes in zitten, mijn ervaring bij andere auto's is dat die het nog wel even uithouden.

Link naar reactie
  • Administrator

Ook ik heb een jaar of wat lopen klooien (en vloeken schelden tieren als ik mijn klauwen weer had opengehaald) met het vervangen van met name het rechter lampje. Bleek dus idd die watertank even opgelicht te moeten worden :thumbup:.

Links gaat prima, zonder demontage.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.