Ga naar inhoud

Software 'update' Z4


VanCamel

Aanbevolen berichten

Beste forummers

Heb met een vriend gesproken over het eventueel 'updaten' van de software van men Z4 '03...

Een persoon zou dit voor €125 kunnen doen met officiële BMW apparatuur...

Enkele voorbeeldjes:

- motormanagement

- mijn 4 pinkers even laten pinken bij het opendoen/sluiten van de wagen met de sleutel

- het dak kunnen opendoen met de sleutels

- het alarmlichtje onder de achteruitkijkspiegel laten pinken

- enz

Heeft hier iemand ervaring mee?

Graag reacties!

Grts

VC

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Je kan idd het een en ander programeren (zie het boekje)

Motormanagement..denk het niet

Knipperlichten ja

Lampje onder de spiegel, knippert altijd als het alarm aan is

Maar bij een Z4 van 2003 kan je het dak niet via de sleutel openen en sluiten (spreek uit ervaring)

de enige mogelijkheid is via een module.

Link naar reactie
  • Administrator

Alarm is idd niet altijd standaard (geloof de in nederland geleverde wel) en als er geen alarm inzit

zit er ook geen ledje in het knopje onder de spiegel

Link naar reactie
Alarm is idd niet altijd standaard (geloof de in nederland geleverde wel) en als er geen alarm inzit

zit er ook geen ledje in het knopje onder de spiegel

Kun je zelf ook inbouwen toch, wat ledje!! :wave:

Link naar reactie
Alarm is niet altijd standaard zeker? Maar als het lampje het hangt zou het er moeten inzitten?

Kun je makkelijk testen: motorkap eerst op een "kier" zetten, dan auto met afstandbediening op slot en dan motorkap openmaken.

Lichtje blijft inderdaad "pinken" bij gesloten auto.

Link naar reactie
  • Administrator

Het is zeker niet standaard en veel Belgische Z4's hebben geen alarm. Is volgens mij ook een kwestie van andere eisen die door Belgische / Nederlandse verzekeraars worden gesteld. Waarom zou je zo moeilijk doen als motorkap, schakelaars, etc.? Als je een alarm hebt en je sluit de auto met de afstandbediening gaat het alarm aaan simpel zat. Dan knippert het ledje dus ook. Als je geen alarm hebt zit het rode glaasje even goed onder je spiegel, maar zit er geen ledje in ...

Link naar reactie
  • Administrator

In de Belgische uitvoering is er ook geen knipperend ledje als je geen alarm hebt kan ik je uit ervaring melden ...

Link naar reactie

Alarm zit er niet in, ben ik ondertussen uit...

Ik ga waarschijnlijk volgende week maandag naar de garage, heb een M pookje besteld en een kortere antenne :rolleyes:

Hij gaat voor mij even de software aanpassen zodat de pinkers even oplichten bij op slot doen en open doen... Nu vroeg ik me ook af of het niet mogelijk was om de spiegels bij het sluiten van de wagen automatisch in te laten klappen... Iemand die dit al heeft laten doen of hier weet van heeft?

Alvast bedankt

Mvg

Link naar reactie
  • Administrator
Nu vroeg ik me ook af of het niet mogelijk was om de spiegels bij het sluiten van de wagen automatisch in te laten klappen...

Dit is niet te programmeren, er zijn wel losse modules voor te krijgen

  • Like 1
Link naar reactie
Een persoon zou dit voor €125 kunnen doen met officiële BMW apparatuur...

...

- mijn 4 pinkers even laten pinken bij het opendoen/sluiten van de wagen met de sleutel

- het dak kunnen opendoen met de sleutels

- het alarmlichtje onder de achteruitkijkspiegel laten pinken

- enz

Heeft hier iemand ervaring mee?

ja, ervaring zeker. Erg leuk om de Z een beetje naar je hand te zetten. Moet zeggen dat je mannetje wel veel geld rekent, voor iets van EUR 50 was ik klaar bij Thommy.nl. Kijk even in dit topic voor meer mogelijkheden... er zit ook een overzicht in van wat er te programmeren valt.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik heb een aantal dingen laten aanpassen:

Lichten gaan automatisch uit bij verwijderen sleutel

4 pinkers bij sluiten (jammer genoeg niet bij openen)

Automatisch op slot na 5 minuten niet openen portieren

Nu wat mij opviel was dat na al dit gedoe het lichtje onderaan men spiegel plots wél pinkt :rolleyes: Best vreemd, maar des te beter

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.