Ga naar inhoud

Beetje kitsch maar wel leuk!


Job ZZZ

Aanbevolen berichten

  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

:schater:

Ik heb er al een paar keer tegenaan staan hikken, maar ben nog nét niet tot aanschaf over gegaan...

:wub: misschien dat een mooie foto met de dopjes op het ventiel overtuigender zijn?

Link naar reactie

Ik heb ook metalen BMW ventieldopjes, maar ik heb wel speciale korte ventielen laten monteren. De dopjes vallen nu in de velg en worden daar ondersteund. Door de middelpuntzoekende kracht (centrigugaalkracht) komen er bij hoge snelheden grote krachten op het veel zwaardere ventielen te staan, en je wilt niet dat die dan afscheuren!

Met een opschroefbaar kunststof verlengstukje kun je je banden oppompen. De vulnippel kan anders niet op het ventiel gezet worden.

12082010255.jpg

Link naar reactie
Ik heb ook metalen BMW ventieldopjes, maar ik heb wel speciale korte ventielen laten monteren.

Kan je die kortere ventielen gewoon bij een willekeurige bandenboer laten monteren?

Of is het iets superduper speciaals wat je ergens ver vandaan moet halen?

En dat kunststof tussenstukje, is dat een beetje sterk? (Je wilt natuurlijk niet dat je altijd om zo'n ding verlegen zit omdat die oude weer eens stuk is :kisstogether: )

Ik vind het op zich wel aardig staan die weggewerkte ventielen.

Link naar reactie

heb ooit van die dingen van Ebay gekocht.

img6106ig6.jpg

hebben er niet lang op gezeten omdat:

ze oxideren helemaal vast (heb ze met een waterpomptang los moeten draaien :vader: )

en

ze zorgden voor onbalans in de wielen, ging allemaal trillen in het stuur. (dus eigenlijk met je je wielen laten balanceren met deze dopjes erop)

rijd nu weer met kunststof doppen :kisstogether:

Link naar reactie

De bandenboer had ventielen in diverse lengtes in de aanbieding. Dit zijn de kortste. Je krijgt het ventieldopje er nog net met je vingers vanaf, waarna je het kunststof verlengstukje erop schroeft om de vulnippel van de pomp erop te kunnen drukken.

13032011740.jpg

Deze dopjes (met zwart/wit BMW logo) zijn niet van aluminium maar van een soort verchroomd messing. Ze gaan absoluut niet vastzitten op je ventielen, hetgeen die aluminium dopjes inderdaad wel doen. Ze zijn ook veel zwaarder.

13032011739.jpg

Staat in mijn ogen toch een stuk fraaier dan die zwarte plastic dopjes.

Link naar reactie

Met verchroomd messing loop je ook de kans dat ze vast gaan zitten hoor. Het blijven verschillende materialen met verschillende electrodepotentialen (alhoewel aluminium natuurlijk het klassieke opofferingsmetaal is in zoetwaterapplicaties, dus dat gaat veel sneller :rolleyes:).

Maar het scheelt heel veel of je auto buiten of binnen staat (water is het electrolyt). (en hoe vaak je je bandenspanning controleert :thumbup:)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.