Ga naar inhoud

DISA Adjuster unit


erwino

Aanbevolen berichten

Heeft iemand een idee waar deze klep voor dient ?

.

Heb een vermoeden dat deze unit bij mijn Z4 ook niet helemaal fris meer is, maakt namelijk ook een ratelend geluid wat dus duidt op een gare klep.

Kan er hier op het forum niks over vinden, terwijl het toch een veel voorkomend probleem is.

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dan is het toch niet zo heel veel voorkomend :schater:

Ik zie in de ETK dat er wel een modelwijziging is geweest in april 2004; dus wellicht hebben alleen oudere z4's er last van (de mijne is van april 2004....dus een loterij :notworthy: ).

Prijs valt me mee voor zo'n onderdeel: 123 euro volgens bmwfans (maar daar komt dus nog btw bij en onderhand zal de prijs ook wel 10% hoger zijn, dus bij elkaar toch weer 160 euro...).

Maar als je er last van hebt: het lijkt erop dat je 'm er zo uitschroeft, dus pak je gereedschapskist en ga aan de slag zou ik zeggen :rolleyes:

Wel uiteraard ff laten weten hoe je het oplost :thumbsup:

Link naar reactie

Waarvoor dient de Disa?

Heb hier in de Arsch der Welt :notworthy: een 50 k internet verbinding, dus Utube schiet niet op.

Link naar reactie

die link :schater:

http://www.regeling solvabiliteitseisen kredietrisico en grote posities wft 2010.com/

Laten we dit topic veranderen in 'post hier wat er onder je ctrl+v zit' :thumbup:

qua disa klep:

Deze link geeft een mooie uitgebreide uitleg:

http://forums.my330i.com/showthread.php?p=55148

De disa klep is dus het rode lijntje / ventiel naast het gele blokje genaamd 'vacuum unit', en het veranderd de vorm van het inlaat traject afhankelijk van het toerental om zo kennelijk een betere performance te geven.

Waarschijnlijk omdat zowel inlaten als uitlaten erg onder invloed staan van resonanties (de lucht is immers trillend in beweging; het is geen constante stroom) beinvloeden ze met deze klep de resonanties zodat er minder weerstand voor de luchtstroom bestaat. (dat is mijn theorie althans)(ik heb niet het hele draadje gelezen)

Link naar reactie
  • Administrator

Oke, nooit twee dingen tegelijk doen als je geen vrouw bent! :schater: Ik heb de link aangepast... (en Rob: ik zocht op DISA Valve, dat geeft wel resultaat ...)

Link naar reactie
Heeft iemand een idee waar deze klep voor dient ?

.

Heb een vermoeden dat deze unit bij mijn Z4 ook niet helemaal fris meer is, maakt namelijk ook een ratelend geluid wat dus duidt op een gare klep.

Kan er hier op het forum niks over vinden, terwijl het toch een veel voorkomend probleem is.

Bij mij maakte dit ook een ratelend geluid al vanaf de aankoop.

Heb alles nog zo gelaten en zal eens deze topic volgen en dan beslissen deze te vervangen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.