Ga naar inhoud

Op Becker radio MP3-tjes afspelen


ad k

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb eeb Becker traffic pro met een aux ingang en wil graag MP3 afspelen via een walkman

Ik heb een kabeltje gekocht (aux line in cable) en op de radio aangesloten en kan hierop de walkman aansluiten (Philips Go Gear 1 MB).

Alles werkt alleen moet ik het volume van de radio nu helemaal open zetten en dan heb ik redelijk muziek maar niet echt om over naar huis te schrijven. :thumbup:

Wie heeft hier ervaring mee ?

Ligt dit aan de Philips walkman en heeft bv een Ipod of enig ander merken bv meer uitgangsvermogen?

Of hebben dit soort apparaten gewoon te weinig uitgangsvermogen en probeer ik iets te doen wat eigenlijk niet kan?

Moet ik iets met een versterkertje doen of wat zou een oplossing zijn?

Ik wil namelijk deze radio behouden en er geen jap oid inzetten waar ik een usb stick in kan steken, dat is geen gezicht.

Wie heeft ervaringen en liefst een praktische oplossing voor een technische vent overigens zonder enige kennis van electronica. :thumbup:

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Het zou natuurlijk kunnen dat je becker een vrij grote ingangsgevoeligheid heeft (of een te lage impedantie).

Dat kan je oplossen met een versterkertje ertussen, maar ik zou eerst eens een andere mp3 speler proberen.

Kan je mobiel geen mp3's afspelen? Dan kan je het eerst daar eens mee proberen. (als ze alletwee hetzelfde euvel hebben ligt het waarschijnlijk aan de input van de becker) Met een beetje modern telefoontje zou je zelfs kunnen denken aan een a2dp apparaatje er tussen te hangen zodat alles draadloos kan.

(Hoe kan je nou een MP3 speler hebben met 1MB geheugen? :thumbup: )

Link naar reactie

Het uitgangssignaal van de mp3 speler zal wel te laag zijn, in combinatie met een impedantie mismatch.

ff Googlen:

Quite a few mp3 players simply do not have enough output voltage at the headphone jack to run an AUX input and most are quite a bit lower in volume than the radio or CD. Usually that’s the only real problem, however if you run your player at or near max volume, you can run into other problems such as hiss and distortion. To fix your problem you may very well need a booster/converter such as:

Sound Shocker

http://phpaudio.viviti.com/passive-preamp

FiiO

http://www.fiio.com.cn/en/

Boostaroo

http://www.boostaroo.com/?gclid=CMSw8_irkaMCFRNO5QodBzovsg

etc.

Just Google “portable headphone amp” and you’ll find more information than you care to read.

BTW

The only reason to use the Headphone-to-AUX connection is a matter of convenience. You can plug any device with a headphone output into your radio/amp and, with the right amp/converter, they can sound very good. However, with most devices, Line output is going to be better sound quality and digital out will be better yet. The problem with both of these is that they require dedicated accessories for each player type (model).

Bron.

(het eerste stukje is 1:1 het begin van dit topic, maar dan in het Engels :schater:)

PS: Die eerste 'passive-preamp' klint als een impedantie aanpas netwerkje en die andere twee links doen het niet... Zelf maar ven verder googlen dus.

PS2: dat doet me denken aan een ander netwekje dat ik nog eens vooriemand in elkaar moest bakken :thumbup:

aangepast door Tja
Link naar reactie
1 MB was drie jaar geleden al heel wat :schater:

Ja... maar het zal toch wel 1GB zijn?!? (dus ca. 1000x zoveel)

Mocht je het toch met je bestaande mp3 speler willen doen (mobile telefoons zijn kwalitatief niet de beste spelers is mijn ervaring; de verschillen zijn groot), dan hebben ze bij dealextreme en consorten dit soort apparaatjes:

http://www.dealextreme.com/p/fiio-e3-3-5mm...ier-black-14823

prijs is incl verzenden, maar lees ook de nadelen van de reviews (geen volumeknop, geen aan/uit etc etc), maar ze hebben meer modelletjes.

Maar als je een telefoon hebt met bluetooth 2.1 /a2dp kan je bij dealextreme dus ook a2dp ontvangertjes krijgen :thumbup:

Link naar reactie
Ja... maar het zal toch wel 1GB zijn?!? (dus ca. 1000x zoveel)

Your right...typefoutje het is 1 GB. ;)

Zal de geboden oplossingen eens nalezen en kijken hoe we het op kunnen lossen.

Bij navraag bij collega's komt naar voren dat er meerdere met hezelfde probleem zitten...met verschillende radio's en verschillende merken walkmans.

Bedank zover...andere suggesties nog steeds welkom

Grrroeten

Ad

Link naar reactie
Zal de geboden oplossingen eens nalezen en kijken hoe we het op kunnen lossen.

Eens flink op internet rondgekeken en met collega's over gesproken.

Een aantal mogelijkheden waren al uitgeprobeerd en geen van alle met het gewenste resultaat (amplifier, boosters etc).

Op internet staat van alles aangegeven waar ik geen wijs uit kan, MV,Ohm's en nog meer van die abacadabra dus kan ik ook niets kiezen en om 10 apparaatjes te gaan bestellen lijkt me ook nogal wat.

Kom er een met de volgende tip die ik heb geprobeerd:

Download MP3gain (freeware) en boost de MP3-tjes daarmee op......ben van 85 naar 105 DB gegaan en waarrempel nu is het geluidsvolume heel aanvaardbaar.

Het is nog niet de perfecte oplossing maar hier valt voorlopig mee te leven tot ik een echte goede oplossing ga vinden.

Grrroeten

Ad

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.