Ga naar inhoud

Navigatie en radio vallen uit


Gast floor

Aanbevolen berichten

Sinds vanmiddag na een ritje duitsland een vreemd verschijnsel ,Mijn navi blijft op de laatst bestemming staan en is niet meer te veranderen.De radio geeft de laatste instelling weer maar ik kan wel een andere zender instellen.

Iemand dit al eens meegemaakt? wellicht ten overvloede het betreft een Z4 3.0i

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Sinds vanmiddag na een ritje duitsland een vreemd verschijnsel ,Mijn navi blijft op de laatst bestemming staan en is niet meer te veranderen.De radio geeft de laatste instelling weer maar ik kan wel een andere zender instellen.

Te hard gereden ?.......GPS kon het niet bijhouden.......zonnestorm tegengekomen, hebben ze vorige week al voor gewaarschuwd.

Grroeten

Ad

Link naar reactie

Ik heb het anderhalve week geleden gehad met mijn TomTom. He-le-maal blind. Resetten, software opnieuw laden: het hielp allemaal niets.

Ik had 'm in de auto laten zitten, geparkeerd vlak naast een zendmast met een nestje HF richt-antennes erin (die dus een nogal geconcentreerd zendersignaal afgeven). Ik dacht dat de ontvanger was opgeblazen, had 'm al afgeschreven en was al op zoek naar een opvolger.

De volgende dag deed ie het weer en was er niets meer van te merken :wave:. Sindsdien doet ie het nog steeds zonder markeren.

Ik vermoed dat dat sterke electromagnetisch veld de ontvanger zo overstuurd heeft, dat het tijd nodig had om te herstellen. Het lijkt inderdaad op het zonnestorm-effect. Maar vervelend blijft het. Nu maar hopen dat het bij jouw navigatie/radio net zoiets is geweest :thumbup:

En als je de accu loskoppelt, heb je misshien wel de beveiligingscodes van je radio weer nodig of is dat alleen bij de Z3 radio's zo?

Link naar reactie

Geen idee wat het is of kan zijn ,Het gebeurde onder het rijden navi begon te flikkeren en gaf wisselend menu inst. en dan weer de bestemming dat stopte en toen bleef hij op de laatst ingestelde radio zender staan. en op een straat waar we allang voorbij waren.

Ik kan wel handmatig de zender veranderen , Maar dan blijft toch de laatst zender er in staan.

Link naar reactie

Van de week was er een zonnestorm waar gps de weg van kwijt raakt, misschien zoiets meegemaakt vandaag in duitsland ??

Heb het zelf met de Z4 ook meerdere malen meegemaakt maar dit kwam hoofdzakelijk door de navi cd die niet goed leesbaar meer was.

Navi cd schoonmaken en het spul zal het weer doen.

Link naar reactie

oorzaak:

zonnestorm
...zonnestorm-effect
Wie weet, toch de zonnestorm...
een zonnestorm waar gps de weg van kwijt raakt
zal dan idd die zonnestorm zijn geweest...
Het zal best die zonnestorm zijn geweest....

oplossing:

Vanmorgen starten en alles werkt weer
Link naar reactie

21-02-2011 | Gepubliceerd 09:23

21-02-2011 | Laatst bijgewerkt 10:44

De zon was de afgelopen jaren bijzonder kalm, maar zal binnenkort fors meer activiteit laten zien.

We moeten ons voorbereiden op storingen in mobiel telefoonverkeer, stroomuitval, navigatiekastjes die het af laten weten en forse problemen voor het luchtverkeer.

Amerikaanse, Britse en Zweedse wetenschappers, dezer dagen bijeen voor de jaarlijkse bijeenkomst, waarschuwen voor de gevolgen van heftig ruimteweer, bericht zakenkrant The Financial Times.

Elektronenbombardement

Zonnestormen, die gepaard gaan met plasma-uitbarstingen aan de oppervlakte van de zon, zorgen voor een elektronenstorm richting de aarde. Het elektronenbombardement verstoort het communicatieverkeer tussen satellieten en de aarde, en kan zelfs leiden tot permanente schade aan de satellieten.

Zonnestormen veroorzaken ook storingen in het communicatieverkeer tussen vliegtuigen .

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Zoiets dus.. :blink:

zonnestorm.jpg

Lijkt me overigens wel stug dat een apparaat blijft hangen, denk eerder dat het een signaal storing zou moeten betreffen..

of ruis tijdens het luisteren naar je radio of tijdens het bellen met je maîtresse.. ;)

Overigens kan je het plasma ook gewoon zien hier op aarde..

Poollicht

Het poollicht hangt samen met uitbarstingen (plasmawolken) op de zon, waarbij grote hoeveelheden geladen deeltjes het heelal ingeslingerd worden. Het aardmagnetisch veld zorgt ervoor dat de deeltjesstroom in de omgeving van de aarde wordt afgebogen en in de buurt van de Noord- en Zuidpool met verhoogde snelheid de atmosfeer binnendringt. De van de zon afkomstige deeltjes bevatten veel energie, die in de bovenste kilometers van de atmosfeer door botsingen wordt overgedragen op zuurstof- en stikstofatomen. Die energie komt uiteindelijk weer vrij en wordt op 80 tot 1000 kilometer hoogte uitgestraald in de vorm van het kleurrijke poollicht.

poollicht-mammana.gif

En hier gezien vanuit de ruimte

spaceaurora_iss.jpg

Link naar reactie

ik weet t niet hoor,volgens mij heeft zoiets niks te maken met verstoorde gps ontvangst(want dat gebeurt er bij die zonnestormen)

tuurlijk je gps word gestoord en de computer kan niets meer berekenen,dus stop de boel met positie aanduiding enz

maar waarom zou de radio en de rest van het spul vastlopen???

ik denk eerder aan een software fout of zoiets.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.