Ga naar inhoud

Versnellingspook automaat losmaken


HAL2001

Aanbevolen berichten

Vandaag ben ik begonnen met de inbouw van een nieuwe console. Dankzij de howto op de site van Ad leek dat allemaal voorspoedig te gaan. Maar de versnellingspook (automaat) wil niet los. Ik heb begrepen dat er een inbusboutje in zit maar dat ding is helemaal dol. Toen ik zeker wist dat dat zo was, dacht ik: 'ik heb niks te verliezen' dus ik heb er een accuboormachine op gezet maar tot nu toe zonder resultaat. Heeft iemand tips hoe ik dat ding het beste los krijg? Een boormachine met een ijzerboor er op? En wat moet ik dan doen? Boren totdat het hele boutje is verpulverd?

Of is er een truc om de console te verwijderen zonder de versnellingspook (T-model) los te halen?

Alvast dank!

Link naar reactie
  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hal, ik heb die andere joystick maar moest destijds toen ik hem wilde verwijderen enorme krachten (Heb ik die?) moeten gebruiken om dat ding eraf te krijgen!

Het beste Zet je de handel in de 3, ga je Zelf boven op de middenconsole Zitten en gebruik je je benen ook om kracht te Zetten, met je knieën onder je ellebogen, dan moet het lukken.

Link naar reactie
Volgens mij zit hij niet geschroeft, dus spinazi eten en nog eens trekken.

Wie ben ik om de grote Roodkapje tegen te spreken maar er ik ga toch echt zo een boor pakken. Als je in tekening 1 naar de pook kijkt (nummer 12) dan zie je ook duidelijk dat er 2 gaatjes in zitten. Ik denk dat daar het inbusboutje in gaat. Inmiddels hebben ook 2 leveranciers van de T-pook mij verteld dat er een inbus in zit.

Link naar reactie
Volgens mij had de eerste serie Z3´s (1996) bovenstaande pookknop:

Op de tekeningen van Ruud zijn het volgens mij de buitenste knoppen (afhankelijk van LHD of RHD)

Ja die is het. En ik kijk op dit moment naar de inbusbout. De boor gaat er nu op.

Link naar reactie

Het handvat is er af en de console is er uit. Maar een gedeelte van het inbusboutje is blijven zitten. Het kliksysteem van de pook zit nu vast dus dat boutje moet er helemaal uit. Ik hoop dat ik het allemaal red voordat het donker wordt......

Link naar reactie

De operatie is geslaagd. Het was echt een k*tklus maar ik heb nu een zwarte console i.p.v. een beige. Ik vind het resultaat heel geslaagd. De pook is niet helemaal ongeschonden uit de strijd gekomen maar misschien is het tijd voor zo'n rechtopstaande. Nu weet ik in elk geval dat ik niet zomaar elke rechtopstaande pook moet kopen maar een met zo'n &^%$#@!*&&*-boutje...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.