Ga naar inhoud

Vervangen silent blocks Z3


Jan B

Aanbevolen berichten

Enkele foto's van het vervangen van de silent blocks van mijn Z3 <_<

Het afnemen van de rubbers met een trekker. Houdt er rekening mee dat je een speciaal plaatje moet maken met een uitsparing voor de as.

vervangensilentblocks1.png

Het uitpersen van de rubbers uit de houder moet gebeuren met twee bussen die in elkaar kunnen schuiven! Deze hebben we op maat gemaakt.

Het is aangeraden de silent blocks in te zagen om de spanning weg te nemen.

vervangensilentblocks2.png

vervangensilentblocks3.jpg

Het inpersen van de nieuwe silent blocks (type M) kan tussen de bankschroef en met ondersteuning van de bus voor het huis. De silent blocks zijn namelijk breder dan de houders.

vervangensilentblocks4.jpg

Het monteren van de silent blocks op de as vergt een sergant en goed invetten met bandenvet.

vervangensilentblocks5.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

:thumbup: Perfect, bedankt Jan

P.s. ik heb Meyle silentbloc's aangeschaft. Naast de veronderstelde goede kwaliteit van Meyle producten, worden deze rubberlagers "gemonteerd" verkocht (dus rubberlager in de lagerhouder). Scheelt dus weer speciaal gereedschap!

Link naar reactie

Voor mensen die wat te persen hebben:

Automaterialen zaken verkopen spuitbusjes met koelspray.

(waarschijnlijk vloeibare stikstof, of kooldioxide).

Als je dit op een metalen onderdeel spuit, zal het door de kou krimpen en kun je het er gemakkelijker in-uitpersen,

Pas uiteraard op voor spuiten op de huid!!!!

Link naar reactie

By the way de grote bus met twee gaten is gewoon de dop van een gasfles(bv voor een terrasverwarmer) en de kleine bus is een stuk buis van 60mm,afgedraaid naar 59mm. ;)

Link naar reactie

:unsure:-->

QUOTE(Jan B @ 7 Feb 2011, 18:18)
By the way de grote bus met twee gaten is gewoon de dop van een gasfles(bv voor een terrasverwarmer) en de kleine bus is een stuk buis van 60mm,afgedraaid naar 59mm. ;)

Nog een laatste tip,sla een doppergaatje in het midden van de as waar het rubber opgeschoven zit,zo blijft de as van de trekker beter in het midden bij het aftrekken van de rubbehouder zie eerste foto, gebruik ook wat bandenvet(wordt gebruikt bij het monteren van banden)voor het oppersen van het rubber en zet tussen de sergeant een dopsleutel die over de as kan schuiven zo gaat hij er makkelijk over? Veel succes!!!

Link naar reactie

B)-->

QUOTE(Jan B @ 7 Feb 2011, 18:31)
Nog een laatste tip,

Jan de tekst en foto's zijn klaargezet om er weer een mooie howto van te maken.....nu nog even de tijd ervoor vinden

Grroeten

Ad

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.