Ga naar inhoud

locatie aanduiding


H@NZZZZ

Aanbevolen berichten

Weet iemand de oplossing voor het volgende ?

Op het navigatiescherm correspondeerd de locatie aanwijzer niet met de locatie waar ik ben?

De afstand tussen de werkelijke positie :rolleyes: is ca 4 km zuidelijker.

Hoe krijg ik dit evt gereset ?

Grt Hans

Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hmm vraamd

haal even de _ accupool los en aak deze na een minuut of tien weer eens vast,kijk anders eens of het met een andere mapdvd hetzelfde beeld geeft.

was ook mijn eerste gedachten maar geen resultaat, zal het morgen nogmaals proberen maar dan wat langer.

Grt Hans

Link naar reactie
Weet iemand de oplossing voor het volgende ?

Op het navigatiescherm correspondeerd de locatie aanwijzer niet met de locatie waar ik ben?

De afstand tussen de werkelijke positie :angry: is ca 4 km zuidelijker.

Hoe krijg ik dit evt gereset ?

Grt Hans

Al de navigatiesystemen zijn gebaseerd op Google maps. Als daar een fout in zit, en dat kan voorkomen weet ik uit ervaring, kan je idd problemen krijgen.

Link naar reactie

Er zijn meerdere kaartleveranciers, zoals teleatlas en navteq. BMW gebruikt volgens mij Navteq. Weet het niet 100% zeker.

Als de afwijking continu hetzelfde is, dan vermoed ik dat er iets gecalibreerd moet worden. In dat geval is, denk ik, een bezoekje aan de BMW dealer wenselijk.

Link naar reactie
google maps? oh ok dat wist ik niet of word er hier een e89z4 bedoeld?

ik geloof t niet!

Is echt zo!

We kwamen 8 jaar geleden met ons gebouw op een nieuw industrieterrein.

Vanaf het begin, tot 3jaar later konden mensen wel de straat invoeren, maar werden helemaal rond gestuurd naar een andere toegangsweg.

Toevallig zag ik toen op Google maps dat van de meest logische toegangsweg, de laatste honderd meter met aansluiting op het wegennet ontbrak.

Is inmiddels al goedgemaakt.

Link naar reactie

Je zou even kunnen kijken welke coördinaten hij aangeeft op de thuis lokatie en of deze corresponderen met de werkelijke (vergelijk b.v. met een TT of nog beter een GARMIN :schater: ).

Gr. Theo

Link naar reactie
Al de navigatiesystemen zijn gebaseerd op Google maps. Als daar een fout in zit, en dat kan voorkomen weet ik uit ervaring, kan je idd problemen krijgen.

Op de DVD staat BMW NAVTEQ !!

Uit jou ervaring sprekend hoe is dit bij je opgelost?

Link naar reactie
  • Administrator
Dacht je dat ik anno 2010 nog met een kompas rond reed?

Lijkt me niet geheel onlogisch gezien het feit dat een jaar achter loopt :unsure:

Dit voldoet overigens ook nog uitstekend

04e34ee0-6e0e-012c-cdbd-0050569428b1.jpg

Link naar reactie
Al de navigatiesystemen zijn gebaseerd op Google maps. Als daar een fout in zit, en dat kan voorkomen weet ik uit ervaring, kan je idd problemen krijgen.

[ :unsure: modus aan]

Kleine correctie; Voor zover ik op de hoogte ben, werkt er tot op heden werkt geen enkel in-car navigatiesysteem met Google Maps. Google wil wel graag de stap maken om in het voertuig te komen, maar kan dat vooralsnog vooral via de navigatie op de mobiele telefoons.

Alle ingebouwde apparatuur die in voertuigen gebruikt wordt heeft eigen proprietary navigatiesoftware (al zijn de verschillen niet altijd even groot) en kaartdata (en ook daarin zijn de formaat verschillen niet altijd groot). Het geheel werkt stand-alone/off-line. Dat wil zeggen dat alle kaartdata in het voertuig aanwezig is en dat er vrij genavigeerd kan worden binnen het hele dekkingsgebied van de kaartdata (NL, Benelux of Europa). Software en kaartdata welke gebruikt worden in de navigatiesystemen verschillen tussen de automerken en de tussen de typen. Het kan dus goed zijn dat de BMW 1-serie een compleet ander systeem en kaartdata gebruikt dan de 5-serie.

Sinds enige tijd zie je dat de in-car navigatiesystemen steeds meer van 'on-line' ofwel 'connected' voorzieningen worden voorzien. Buiten de koppeling met file informatie die altijd al standaard was, kun je nu ook andere informatie van een server opvragen. Denk hierbij o.a. aan meer actuele verkeersinformatie (niet alleen op snelwegen maar ook van het onderliggende wegennet, voorspellingen, enz), weersinformatie en actuele POI informatie.

Daarnaast heb ik inderdaad gezien dat er een koppeling naar internet en daarmee Google (search en Maps) is gerealiseerd. Dat is echter een link naar het publieke internet en heeft geen directe relatie met het bedrijf Google. Het navigeren vindt echter nog steeds plaats door het stand-alone systeem in het voertuig.

Omdat bijna alle autobezitters klagen over de lage updatefrequentie van de kaartdata en de hoge kosten die dit met zich meebrengt, zal een volgende stap zijn die gemaakt wordt dat de je (delen) van je kaartdata kunt updaten via de 'on-line' verbinding naar de server van de respectievelijke autofabrikant. Het zou ook zo maar eens kunnen gebeuren (maar die kans acht ik wat kleiner) dat je helemaal geen kaartdata meer in je voertuig hebt, maar dat je elke route van de server van de autofabrikant haalt. altijd verzekerd van de nieuwste kaartdata! (en daarmee ook ontsluitingswegen van industriegebieden).

Allemaal niets nieuws, want de leveranciers van handheld devices (zoals TomTom) doen het meeste al langer. Het duurt echter even voor de - laten we ze traditioneel noemen - autofabrikanten meedoen met de technologische vooruitgang op dit gebied. Ze zijn alleen nog een beetje aan het stoeien met hoe het allemaal werkt en hoe zij zelf de controle over het platform en hun klanten kunnen houden. Ze hebben helemaal geen zin in Google en cs. Ze willen immers zelf diensten en dergelijke aan de berijders van hun voertuigen verkopen. Nu en in de toekomst.

En het feit dat Google de juiste informatie geeft heeft misschien iets te maken met het feit dat ze eerder dit jaar v.w.b. het Nederlandse grondgebied kaartdata hebben gekocht van een niet nader te noemen klein bedrijfje uit het zuiden van het land. Als het al langer gelden is dat de 'fout' is opgelost, dan is het ook niet vreemd. Google gebruikte kaartdata van NavTeq. Dezelfde als bv naar BMW gaat. Afhankelijk van ieders updatefrequentie zag je op een moment hetzelfde kaartbeeld op Google Maps als in je BMW :wub:

[ :thumbup: modus off]

@ H@nzzzz:

Om even in te haken op jouw probleem; als de afwijking overal en altijd 4km is, dan heeft het met calibreren te maken. Maar als je de auto start, zie je dan ook dat je 4km van je standplaats verwijderd bent? En is de afwijking altijd gelijk in de X en de Y richting?

Link naar reactie
[ <_< modus aan]

Om even in te haken op jouw probleem; als de afwijking overal en altijd 4km is, dan heeft het met calibreren te maken. Maar als je de auto start, zie je dan ook dat je 4km van je standplaats verwijderd bent? En is de afwijking altijd gelijk in de X en de Y richting?

In welke richting ik ook rij het blijft een afwijking in noordelijke richting vauit de stand plaats gezien waar ik dan ben.

Je hebt het over calibreren maar ,ik heb geen enig idee hoe dit in zijn werk gaat.

Dus als je een tip :wave: hebt ?

Grt Hans

Link naar reactie

Ga is in het setup menu (houdt menu 8 seconden ingedrukt als je op navigatie staat, dan krijg je het "systeem" menu). Daar staat onder andere hoeveel satellieten je ontvangt en zo. Indien je er niet 3 hebt, dan is de berekening niet mogelijk en krijg je dus een afwijking zoals jij dus hebt.

Het kan zijn dat de GPS antenne dan niet goed is, een nieuwe is 10 Euro op eBay en kan gewoon even aangesloten worden om te proberen.

Link naar reactie
Ga is in het setup menu (houdt menu 8 seconden ingedrukt als je op navigatie staat, dan krijg je het "systeem" menu). Daar staat onder andere hoeveel satellieten je ontvangt en zo. Indien je er niet 3 hebt, dan is de berekening niet mogelijk en krijg je dus een afwijking zoals jij dus hebt.

Het kan zijn dat de GPS antenne dan niet goed is, een nieuwe is 10 Euro op eBay en kan gewoon even aangesloten worden om te proberen.

Dat ga ik eens uitproberen <_< alvast bedankt voor de tip.

Link naar reactie
Ga is in het setup menu (houdt menu 8 seconden ingedrukt als je op navigatie staat, dan krijg je . . . . . . . . . .
Alle ingebouwde apparatuur die in voertuigen gebruikt wordt heeft eigen proprietary navigatiesoftware . . . . . . .

Toch leuk dat er (buiten Rob en mij) zoveel deskundigheid op het forum is <_<

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

Dag,

Ik ben nieuw op het forum en zal me kort voorstellen. Ik bezit een BMW Z4 2.5i uit 2005 (hiervoor een z3 uit 2001)), 29jaar en woon in A'dam. (kom uit het zuiden)

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: mijn navigatie antenne werkt niet naar behoren. Af en toe (zo om de dag) gaat deze halverwege de route zijn eigen weg en wijkt deze enorm af van de positie waar ik me bevind. Hij herstelt zich vanzelf weer naar verloop van tijd. Nu heeft de garage aangegeven dat de attente van de gps niet meer goed werkt en dat deze vervangen kan worden a 250 a 300 euro. Daarnaast moet deze besteld worden en dan kan ik lekker twee uur gaan wachten. Is er geen andere/ goedkopere/ snellere manier om dit nog te vervangen. Het liefst voor mijn vakantie van volgende week donderdag (28 juli).

Zou mooi zijn als iemand tips heeft.

Groet, Jost

Link naar reactie
Op ebay staan er zat.

En dan? Dan kan ik deze toch niet zelf monteren? ik heb namelijk een ingebouwd navigatie systeem in mijn z4 zitten. Indien dit wel kan: welke antenne heb ik dan exact nodig en hoe vervang ik deze? Is er geen bedrijfje wat hier handig in is, op korte termijn en tegen een redelijke prijs buiten de dealer om?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.