Ga naar inhoud

Quaife LSD of....


GuidoK

Aanbevolen berichten

Waarom nou weer gelijk in een hokje plaatsen?? ;)

Ja, precies. Wat een ongelofelijk nutteloze bijdrage en veroordeling louter gebaseerd op dit topic.

Guido houdt van techniek en knutselen. Vraagt forumleden raad hieromtrent. Gaat vrolijk aan de slag. Deelt dit uitgebreid met met het forum en staat iedereen netjes te woord. Leuk topic.

Wordt je plots uitgemaakt voor een onverantwoordelijke rand...

Sodemieter op zeg.

Hij heeft natuurlijk wel gelijk Guido. Je bent een ongeleid profiel. Haalt links en rechts in op winkelboulevards. Sneed recent nog iemand af op een driewieler en ben nog haast op je plaat gegaan bij een putdeksel en je bent bijna een pizzeria binnen geramd. Maar dat was toen we naar de pizzeria in Duitsland wandelden van de auto naar het restaurant. Dus blijf aub in je auto en ga niet wandelen.

AUB nu meer info over je project want daar ging het hier om, in plaats van dit en mijn geneuzel.

Link naar reactie
  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wordt je plots uitgemaakt voor een onverantwoordelijke rand...

Sodemieter op zeg.

:rolleyes:

Je hebt alles gezegd wat er te zeggen valt.

Guido, mooi project! Wil bij de knalrit wel eens een rondje met je meerijden, kijken of het echt verschil maakt! :fiew:

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Hartstikke mooi project!!

Ik wil graag ook een andere differentieel onder de elektrische z3 plakken wanneer deze gekeurd is.

Hoor graag jouw bevindingen van de Quaife diff!

Link naar reactie
  • Administrator
Als je 'm verkeerd in elkaar zet, kun je altijd nog mee doen met:

Mooooooiiiii! Me gras, me gras!!!

Prachtig, dát waren de tijden van TLTZEIDL :blink:

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Ik heb 1 : 3.07, dus de standaard verhouding van de 3.0i.

Anders moet je ook nog een ander diff zien te versieren (en hopen dat ie in een goede staat is).

De meeste gebruikte diffs komen van een e46 en hebben dus vaak meer km op de klok. En een compleet diff uit dld halen zal ook niet goedkoop zijn qua verzendkosten (ze zijn zwaar).

Qua grip maakt het niet uit, qua acceleratie/verbruik/karakter wel.

Hogere ratio, sneller (theoretisch) accelereren, en meer verbruik op de snelweg.

Maar als ik een lagere ratio zou nemen, zou bijv. mijn 1e versnelling nog minder bruikbaar worden dan dat hij nu al is.

Ik zou veel liever een langere 1 willen hebben, dezelfde 2 en dan kortere 3 en 4. En de 6 mag wel weer langer.

Vooral die lange 1 komt meer overeen met echte supercars (die rijden vaak tot de 100km/u in de 1)

Maar ja, dat kan alleen maar als je een custom versnellingsbak gaat samenstellen

Link naar reactie

Nee, ik heb een 3.07 eindoverbrenging.

Die 3.07 is trouwens niet iets wat je kan bepalen bij de bestelling van het diff, dat is dus de tandwielverhouding van je kroon/pinion. Die krijg je er niet bij; je gebruikt degene die in je auto zit (wil je anders, dan moet je dus aan een ander (2ehands) diff zien te komen).

Voor mijn auto is dat dus 3.07. Als ik bij quaife een diff voor 3.46 had besteld, dan had dat niet gepast.

Wat jouw auto heeft weet ik niet; volgens jouw bron 3.46, maar volgens de ETK 3.23.

Dat staat overigens op de sticker die -heel handig- op de bovenkant van je diff zit geplakt (dus die moet je er eerst afhalen om dat te zien :wink:)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.