Ga naar inhoud

Nieuwe Accu Z4 70ah


rubberenrobbie

Aanbevolen berichten

Omdat de Z4 soms weken stilstaat op dit moment, is aan het licht gekomen dat mijn accu het begeven heeft.

Wat is wijs ? Nieuwe erin laten zetten cq kopen bij BMW, of kan ik net zo goed er een universele inzetten ?

Zag wel dat er een (ontluchtings?) slangetje de accu in gaat. Speciale accu dus ?

Is het erin zetten gewoon zelf te doen, of zie ik nog iets bijzonders over het hoofd ?

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Universele lijkt mij net zo goed, BMW maak immers zelf geen accu's er komt alleen BMW op te staan.

Als je autoradio een code heeft zal je die na het wisselen moeten invoeren.

En mss. een druppel lader aanschaffen om gedurend de stilstaand je accu op peil te houden.

Grtz Ron.

Link naar reactie

Het is wellicht zelfs beter om een universele accu te kopen.

Ik weet niet in hoeverre de accu van de z4 in het bmw segment een speciaal model is, maar je loopt bij een willekeurige dealer volgens mij sneller de kans een accu te krijgen die al 1 of 2 jaar op de plank staat. Ik denk dat zo'n accu en bandensjopie een veel snellere doorloop heeft van z'n accu inventaris.

Een accu blijft een slijtageonderdeel met enigzins beperkte houdbaarheid.

En bij langer stilstaan een druppellader of een accupool (-pool) losmaken (bij datlaatste ben je natuurlijk wel je radio/klokinstellingen etc kwijt)

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Ik heb onlangs ook mijn accu vervangen, en heb ook een speciale accu gekocht met een aansluiting voor het afvoerslangetje van de accudampen.

Moet je dus wel op letten.

Link naar reactie

Er staat een code op je accu

Deze code bevat het vermogen (AH of te wel Ampere per Hour) , de dikte van de aansluitingen , afmetingenvan de accu.

En... voor ca 70 euro heb je een prachtige centurion zag ik . Moet 6 jaar mee kunnen.

Ik zou geen BMW accu voor 150 euro monteren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.