Ga naar inhoud

Italië / Zwitserlandrit


BMW-Z-CSi

Maak je keuzes  

19 leden hebben gestemd

  1. 1. Periodekeuze

    • Juni 2011 / Pinksteren 11-6 t/m 19-6
      10
    • September 2011 / 3-9 t/m 11-9
      12
  2. 2. Ritkeuze

    • Zwitserland + Noord Italië 7 dagen incl. heen-/terugreis
      15
    • Zwitserland + Toscane 9 dagen incl. heen-/terugreis
      7


Aanbevolen berichten

vanaf internet :

De Stelviopas ligt op de grens van de Italiaanstalige provincie Sondrio en het Duitstalige Zuid-Tirol. Ten oosten van de pas liggen de Ortler Alpen met als hoogste punt de Ortler en nog dichterbij de Monte Livrio op wiens gletsjers gedurende het zomerseizoen geskied wordt :rolleyes: . In het noorden ligt de Dreisprachenspitze, het ontmoetingspunt van drie talen; Italiaans, Duits en Reto-Romaans. Tenslotte ligt in het zuiden de Monte Scorluzzo . De pas ligt in het hart van het Nationaal Park Stelvio, één van de oudste (1936) en grootste nationale parken van Europa.

Nog geen drie kilometer van de pashoogte, in de afdaling naar Bormio, ligt de zijweg naar de Umbrailpas, de hoogste berijdbare pas van Zwitserland die vanaf daar nog slechts tweehonderd meter verwijderd is.

De Passo dello Stelvio is een van de bekendste, zwaarste, beruchtste, hoogste passen in Europa, 2758 meter hoog, 48 haarspeldbochten.

ruim 20 kilometer klimmen om bijna 2000 meter hoogteverschil te overwinnen.

De uitzichten zijn ongekend mooi, de berg is ongekend lang, steil en wisselend.

De noordkant vanaf Prato begint eenvoudig en wordt steeds steiler en heeft geen tunnels.

De eerste kilometers langs een riviertje zijn mooi en eenvoudig.

Later na het dorp Trafoi (1584 m) wordt het steiler met diverse pieken naar 12 % stijgingspercentages.

De mooiste uitzichten vanaf de Stelvio Pass zijn uniek in Europa.

stelvio1.jpg

stelvio3.jpg . stelviosneeuw.jpg

Dit is waarschijnlijk het zelfde wegdeel, (let maar op de haarspeldbochten) met en zonder sneeuw,

Link naar reactie
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Heb de Stelvio van 't voorjaar gedaan met de motor.. Helemaal top... Nouja,.. op de top was het nogal mistig en glibberig.. Onderaan de berg regende het, en dat leverde op de top... ehh... ja... sneeuw.. :) Maar dat maakte de uitdaging alleen maar groter. Dikke pret!

En dan nog een keer met de auto.. Weer sneeuw zou leuk zijn!!! (ik hou wel van bikkelen).

Link naar reactie
Onderaan de berg regende het, en dat leverde op de top... ehh... ja... sneeuw.. :)

Met de webcams overal, kun je in april al inschatten of de "wintersneeuw" al gesmolten/geruimd is.

Maar ook in de voor- en nazomer kan er echter, vooral 's nachts, op de hoge passen een pak sneeuw vallen.

Link naar reactie

Als de keuze in juni valt zijn dan winterbanden nog verplicht in de bergen?

Lijkt mij wel leuk een dergelijke tourtocht in het buitenland.

Hoeveel inschrijvingen/belangstellende zijn er eigenlijk tot nu toe?

En is er al bekend wanneer er definitief beslist wordt hoe en wat?

Groet, Ferry

Link naar reactie

Wij hebben voorkeur voor september en de korte versie van de trip. En aangezien een reis naar Nieuw-Zeeland, met DE bungeejump brug voorlopig nog niet in het verschiet ligt, wil ik het ondanks mijn mega hoogtevrees wel proberen met die bungeejump. Dus.... Wie durft nog meer? :rambo: :rolleyes:

Link naar reactie
Wij hebben voorkeur voor september en de korte versie van de trip. En aangezien een reis naar Nieuw-Zeeland, met DE bungeejump brug voorlopig nog niet in het verschiet ligt, wil ik het ondanks mijn mega hoogtevrees wel proberen met die bungeejump. Dus.... Wie durft nog meer? :m: :rambo:

betaal jij? Dan neem ik vrij en ben er bij (incl. extra schone onderbroek, want misschien ben ik minder man dan jij :rolleyes: ).

Link naar reactie
betaal jij? Dan neem ik vrij en ben er bij (incl. extra schone onderbroek, want misschien ben ik minder man dan jij :rolleyes: ).

Ja zeg, zo werkt het niet. Je moet waarschijnlijk zo gruwelijk veel betalen dat je je daarna wel verplicht voelt om te springen, dat werkt toch een stuk minder als een ander je trakteert. Ik wil je best op een grote pul trakteren na afloop, als stoere kerels onder elkaar. Enne, om je over de streep te trekken: :rambo: ik spring alleen als er nog iemand springt. Dus je mag ook iemand anders overtuigen als je zelf niet durft.

Link naar reactie
  • Administrator
Ik wil je best op een grote pul trakteren na afloop, als stoere kerels onder elkaar.

Zit jij nu onder Nadia's naam te posten Edwin, of worden we hier geconfronteerd met een onbekende kant van Nadia :schater:

Link naar reactie

Wanneer wordt definitief bekend wat het wordt?

Ik wil wel graag met 2 personen mee bij voorkeur met de korte toertocht. :gathering:

Krijgen we een email wanneer je kunt inschrijven o.i.d.?

Groet, Ferry

Link naar reactie
  • Administrator

Ik denk dat we al voorzichtig kunnen stellen dat het in ieder geval de Zwitserland/Noord-Italië rit gaat worden en een kleine minderheid heeft de voorkeur voor september.

Gezien het feit dat de kans op gesloten passen in juni groter is, verwacht ik dat de uiteindelijke keuze op september zal gaan vallen tenzij er nog heel veel mensen voor juni gaan stemmen :gathering:.

Wil een ieder die wel interesse heeft om eventueel mee te gaan, nu nog even los van het feit of het wel/niet kan, voor 28 november zijn keuze maken? Dan kan ik daarna e.e.a. definitief gaan maken.

Dank! :holiday:

Link naar reactie

Ok, duidelijk, ik ga dus voor Zwitserland + Noord Italië 7 dagen incl. heen-/terugreis.

De periode : lijkt september beter maar weet nog niet of ik dan vrij heb/krijg. Stemmen heb ik al gedaan :gathering: .

Dan heb je ook geen winterbanden meer nodig in de bergen. :holiday:

Ben benieuwd, gr, Ferry

Link naar reactie
Zit jij nu onder Nadia's naam te posten Edwin, of worden we hier geconfronteerd met een onbekende kant van Nadia :schater:

Voor jou misschien onbekend.... :punk: Voor andere forummers inmiddels heel normaal die bierconsumptie :schater:

Link naar reactie

Jawel, nog even mijn keus, in ieder geval september :ok: 7 of 9 dagen maakt niet zoveel uit...

:rant:

Link naar reactie
Wil een ieder die wel interesse heeft om eventueel mee te gaan, nu nog even los van het feit of het wel/niet kan, voor 28 november zijn keuze maken? Dan kan ik daarna e.e.a. definitief gaan maken.

Dank! :ok:

Los van het feit of ik wel/niet kan vindt ik alle opties OK.

Als het september wordt, dan liever niet de eerste week van september (Dan is het niet te combineren met een spaatje drinken op das Oktoberfest in Munchen).

Link naar reactie
  • Administrator
Voor jou misschien onbekend.... :ok: Voor andere forummers inmiddels heel normaal die bierconsumptie :schater:

Dat je bier drinkt is mij bekend, maar ik doelde meer op de opmerking van "als stoere kerels onder elkaar" :rant:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.