Ga naar inhoud

Obd-port Mods


GLMF

Aanbevolen berichten

Ja, oke. Maar gewijzigde pins zou je in beginsel terug kunnen zetten zou je zeggen. En bij de E85 is het solderen facultatief: je kunt ook gewoon de meegeleverde clips gebruiken om de ene draad op de andere aan te sluiten. Is dat bij de E89 module niet meer zo?

Bij mijn E89 is er niets gesoldeerd, module kan dus zo weer gedemonteerd worden indien nodig, maar uitschakelen is net zo makkelijk.

Link naar reactie

^ dat is bij die module niet helemaal het geval ... Er worden pins gewijzicht in originele stekkers en draden gesoldeerd .

... Maar je kunt hem wel uitzetten zodat ie niet te detecteren is

Dat uitzetten zodat deze niet te detecteren is dat software-matig of simpelweg een schakelaartje?

Link naar reactie
  • Administrator

^De werking van die modules is grofweg gelijk aan die van Xcarstyle. Ze kunnen allebei wel iets wat de ander niet kan, maar zijn grosso modo gelijk en ook ongeveer even duur. Bij Cabriocare in Naarden verkopen ze de modules van mods4cars ook.

Mensen die zelf niet zo'n trek hebben in het inbouwen kunnen daar de module kopen en laten inbouwen voor grofweg EUR 100,- extra ... Overigens: inbouwen is zelf prima te doen, maar je moet er even de tijd voor nemen en niet bang zijn om wat panelen te demonteren.

Link naar reactie

Op zich vind ik die mods4cars modules wel mooi van opzet. firmware upgradable, text in het display, en gek genoeg worden ze op een hele andere plek ingebouwd.

Wel aan de prijs, en helaas maar tot 40km/u je dak bedienen. Niet dat je heel veel harder moet rijden (dat doe ik althans niet), maar ik vraag me altijd af wat er gebeurt als je per ongeluk iets harder rijdt tijdens de bediening. Stopt de module dan of maakt ie de handeling af.

Link naar reactie

Je moet echt zelf opletten met openen/sluiten van het dak tijdens het rijden. Ik heb wel eens gruwel verhalen gehoord dat men net schuin een drempel op rijdt terwijl het dak sluit en het dus niet juist in het slot valt bij de vooruit. Zijn geen geintjes.... En dan rijd je dus nog niet eens hard.

Volgens de handleiding wordt de snelheids check eenmalig bij aanvang gedaan. Dus... je kunt voor het oprijden van de snelweg het dak openen en dan eens kijken hoe het verder gaat bij 120km/u bijvoorbeeld. Niet aan te raden.

De module maakt een hoop mogelijk maar gezond denken blijft verstandig..

Link naar reactie
  • Administrator

Oh, ik weet niet of dat ook zo werkt bij de Xcarstyle modules. Ga ik denk ik eens uitproberen; even de vmax waarbij het werkt op 30 zetten en kijken wat er gebeurt als ik 35 rijd ...

Link naar reactie

ik heb het met n module van Pro Chip gedaan ...appeltje eitje.....moet wel het knopje vasthouden tot einde procedure maar als de auto te hard gaat(boven de 45) of scheef gaat door bv n bocht stop de procedure maar ik hoef hem niet los te laten...zodra de situatie weer goed is gaat hij vanzelf weer verder

aangepast door Eddo61
Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Ik heb zelf comfort access erop zitten, nou heb ik nog niet zoveel met het dak open gereden :P maar wel een beetje met comfort access lopen spelen. Ik moet zeggen dat ik tot op heden nog niet zo heel veel voordeel hier van verneem mbt de bagageruimte. Het verschil is dat je nu naast de auto kunt staan en met de afstandsbediening het dak op kan klappen om bij de bagage te kunnen, maar om nou te zeggen dat dit enorm scheelt ten opzichte van na het stoppen met de auto even blijven zitten en met het knopje het dak open doen... Met comfort access gaat het dak bijna helemaal open, dus qua tijd scheelt het ook niet zoveel. De grootste toegevoegde waarde vind ik eigenlijk nog het feit dat de auto niet op slot gaat als je de sleutels erin laat liggen :)...

Link naar reactie

De grootste toegevoegde waarde vind ik eigenlijk nog het feit dat de auto niet op slot gaat als je de sleutels erin laat liggen :)...

en dat je de sleutel in je broekzak kunt houden,bij openen ,starten ,afsluiten.

wat ik mij wel weer afvraag is wat er nu precies gebeurd als de motor loopt en je stapt uit (met sleutel) kan een ander dan wegrijden of niet.

de motor blijft wel lopen ook al sta je zelf buiten en je krijgt een melding dat de motor niet gestart kan worden omdat er geen sleutel in de auto is.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.