Ga naar inhoud

Inbouwen Xenon BMW Z4


fl_vs

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Heeft iemand hier enig idee over de mogelijkheden van inbouwen van Xenon in een BMW Z4 3.0i uit 2003? Hoeveel het kost? Wat er dan precies vervangen wordt e.d.? Want origineel door BMW nieuwe head-units in laten bouwen is aardig prijzig niet?

Hopelijk hebben jullie meer info en ervaring hier mee :thumbup: .

Alvast bedankt!

Groetjes

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Gezien er tegenwoordig voor de apk geen automatische hoogteverstelling nodig is, kan je eigen lamp units gebruiken.

los setje Xenon is niet zo duur

Xenon

Link naar reactie
Regels omtrent APK en xenon verlichting

Sinds enkele weken is er veel te doen omtrent de nieuwe regels van het voertuigregelement welke op 1 mei 2009 van kracht zijn geworden. Bij deze willen wij u juist informeren omtrent de regels betrekking hebbende op xenon verlichting. Als basisregel geldt: Gasontladingslampen (xenon-lampen) mogen enkel in goedgekeurde armaturen ingebouwd worden. Op alle armaturen staan een of meerdere codes. Voor gasontladingslampen DC, DR en DCR. Voor halogeen lampen HC, HR en HCR. Deze regeling geldt voor alle voertuigen. Tijdens de APK wordt hierop niet gecontroleerd. Wel kan hierop gecontroleerd worden door de politie. De verwachting is dat enkel auto's met hinderlijke verlichting gecontroleerd en eventueel beboet worden. Daarnaast blijft de oude regeling omtrent de aanvullende eisen gehandhaafd: Voertuigen vanaf 1 januari 2007 moeten voorzien zijn van een koplampreinigingsinstallatie (wordt bij APK gecontroleerd) en een automatische hoogteregeling (wordt bij de APK NIET gecontroleerd). Uiteraard moet de verlichting wel voldoen aan de andere eisen in de Regeling Voertuigen, zoals afstelling, werking en kleur!

Grtz Ron.

Link naar reactie
  • Administrator

Maar fl_vs, je even voorstellen wordt wel op prijs gesteld en :m: al helemaal :newblush:

En zoals je ziet wordt hier je vraag wel beantwoord en hier niet oeps nu heeft iemand wel geantwoord :lol:

Link naar reactie
Grtz Ron.

Die informatie die je daar aanhaalt is achterhaald. Het voertuigreglement is laatst zodanig aangepast dat het stuk over lampcodes en lamptypes vervallen is afaik.

Als reden werd destijds opgegeven dat dit een wirwar van regels is europees gezien (beetje rare reden maargoed). Overigens kom je dikwijls tegen dat de xenon codes (letter D) ook gewoon op de armaturen staan van niet-xenon verlichting gek genoeg :lol:.

Wel dienen auto's van 2007 en nieuwer bij het voeren van xenonverlichting automatische hoogteverstelling en sproeiers te hebben. Van auto's voor 2007 geldt dat dus niet.

De politie heeft onlangs gezegd alleen nog maar op lichtbeeld te checken (voor wat dat ook maar waard is)

Indien je achteraf xenon in een 'normaal' armatuur gaat inbouwen zou ik persoonlijk wel voor een 4300K setje (of lager) gaan. Anders krijg je snel van die blauwe sjonnieverlichting.

Link naar reactie
Maar fl_vs, je even voorstellen wordt wel op prijs gesteld en :nono: al helemaal :)

En zoals je ziet wordt hier je vraag wel beantwoord en hier niet oeps nu heeft iemand wel geantwoord :wave:

Over die link naar het andere forum, daar ben ik al langer lid vanwege een BMW 325i Touring E46. Maar ik ben ook hier lid geworden voor vragen over de BMW Z4. We hebben een BMW Z4 3.0i uit 2003 aangeschaft, dat is de reden dat ik lid ben geworden. Hallo iedereen, ik ben Floris. Ik ben hier lid geworden voor mijn vader zodat ik informatie over de BMW Z4 kan verkrijgen mocht dat nodig zijn.

Link naar reactie
  • Administrator
We gaan de auto pas komende week ophalen, dus foto's komen eraan ;) . Het is dus een Z4 3.0i uit 2003 met slechts 20.000km!

Zo maar 20000km, dan is die nog nieuw :wacko: ;)

Ben benieuwd naar de ;) ik wacht nog wel een paar daagjes :wave:

gr Ruud

Link naar reactie

Kwam dit elders tegen en parkeer het maar hier.

Misschien heeft iemand er (later) nog wat aan.

3.000K, Geel licht. Retro look kleur zoals we die kennen van de oude automobielen.

4.300K, Geel licht. Word fabriek af toegepast bij de meeste automobielen.

5.000K, Geel/ wit licht. Geeft een originele luxe uitstraling.

6.000K, Wit licht met lichte blauwe tint. Luxe uitstraling hoge lichopbrengst.

8.000K, Wit/ blauw licht. Geeft een moderne luxe uitstraling.

10.000K, Blauw licht. Helder blauwe kleur.

12.000K, Paars/ violet licht. Helder blauwe kleur met een paarse tint.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.