Ga naar inhoud

Gezocht Velgen 17" voor 'n Coupe.


Aanbevolen berichten

Weet iemand hoeveel de set 'te veel' uitsteekt?? Als het nu 5 mm is (volgens mij is 3,5 voor de APK de max) dan durf ik 't misschien wel aan. Maar als 't 20 mm is... ;)

De Styling 40 :m: velgen voor achter hebben een ET van 8 bij 9J.

Een styling 32 voor achter op een 2.8 Coupe heeft een ET van 41 bij 8 1/2 J.

Verschil van 33 mm. :thumbup: Door de halve inch verschil in J waarde kun je ze niet 1-op-1 vergelijken, maar je zult toch wel wat cm's van die :m: velg weg moeten dremelen :wave:

Link naar reactie
  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Door de halve inch verschil in J waarde kun je ze niet 1-op-1 vergelijken, maar je zult toch wel wat cm's van die :m: velg weg moeten dremelen :newblush:

Inderdaad.. dus als ik ga rekenen op m'n jan-boeren-fluitjes, maar nu ook rekening houdend met het verschil in breedte kom ik aan het volgende:

Uitgaande van de Styling 32: 8,5J = in mm 8,5x25,4=215.9mm. Maar we rekenen vanuit het hart, dus 215.9/2=107.95mm is de breedte van het wiel naar beide kanten gemeten vanuit het hart van het wiel. (dus ik hou hier express geen rekening met de ET waarde, omdat ik dit als uitgangspunt neem)

Vergeleken met de de Styling 40: 9J => 9x25,4=228.6 Gedeeld door 2: 228.6/2=114.3..

Alleen nu moeten we nog het verschil in ET waarde verrekenen. Verschil in ET waarde =33 mm. Styling 40 heeft lagere ET waarde. Dus dat maakt 114,3-107.95+33=39.35mm...

Bijna 4 cm... :(

Nou vergeten we 1 ding. Als ik kijk naar een standaard Z3 QP met Standaard Styling 32 velgen, dan vallen die nog 'ruim' binnen de wielkast.. En dat is eigenlijk waar ik in eerste instantie op doelde. Dat is ruimte die ik weer van die 4 cm moet aftrekken...

Iemand toevallig een standaard Styling 32 velgen op de Z3 QP (Pre facelift),...?? Even iets rechts vertikaal langs de wielkast houden en dan de afstand tussen dat object en de velg/band opmeten?? :lol:

Link naar reactie
Iemand toevallig een standaard Styling 32 velgen op de Z3 QP (Pre facelift),...?? Even iets rechts vertikaal langs de wielkast houden en dan de afstand tussen dat object en de velg/band opmeten?? :lol:

Zoiets? :

IMG_4192.JPG

De houten balk staat bovenaan precies tegen de buitenkant van het spatbord. Dan is er 2,5 cm tot aan de buitenkant band. (ik heb een standaard 8,5 J brede Styling 32, geen spacers en een 255/40-17 achterband).

Had het zo nog nooit gemeten, snap nu waarom ik ook al vaker van L&B mannen heb gehoord "zou je niet een spacertje steken?", maar ik vind het wel best zoals ie is.

Oh ja: laatst deze link naar een wheel-compare tool gebookmarked (credits voor Sander :newblush: ) heel handig!

Link naar reactie
Ik heb dit geprobeerd met een m-techniek setje. achtervelgen passen totaal niet! Steekt 2a3 cm uit de wielkast!

Dus probeer dit maar niet ;-)

Of net als ik 4 voorvelgen monteren...

Bedankt Hoedje.. Dat was de info die ik zocht.. Het hart van een Styling 40 velg 2 cm wegfrezen (met een dremel?? :schater: ) gaat 't niet worden. De kans dat er zoveel vlees in de velg 'over' is lijkt me zo klein dat ik 't ze er in iedergeval niet voor ga kopen.

Wat is overigens een M-techniek setje??

Verder kunnen we denk ik ook wel concluderen dat de Coupe van Steven Wit dus een aanpaste achteras heeft.. Alleen met een verlagings-set kun je geen 4 cm wiel wegmoffelen..

@RvE,.. Ook bedankt voor het opmeten.. Alle info klopt overigens wel aardig met elkaar.. 4 cm theoretisch berekend, 2,5 cm gemeten, en door Hoedje 2a3 cm ervaren...

Link naar reactie
Als ik je een handige link mag aanbieden: KLIK

Hier kun je vergelijken hoeveel de nieuwe setup uitsteekt (zowel aan de binnenzijde als aan de buitenzijde) tov je huidige set. Daarna is het een kwestie van meten...

Succes!

Leuk!! Heb even m'n jan-boeren-fluitjes berekening gecontroleerd, maar die klopt wel aardig.. Calculator zeg 39 mm meer naar buiten.. :huh:

En daarnaast ook nog 27 mm naar binnen (wat ook klopt met mijn berekening: 114,3-107.95-33=26.65mm... Mocht iemand dus willen weten wat voor sommetje er achter zit.. Zie boven.. :D

Tevens wel een belangrijk puntje (letterlijk).. Vul een halve inch-maat als 8.5 in , en niet als 8,5.. (dus een punt in plaats van een komma).. Anders klopt er echt geen reet van!! Heel verwarrend. :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.