Ga naar inhoud

Gezocht Velgen 17" voor 'n Coupe.


Aanbevolen berichten

Gezocht voor een 1999 2.8 Coupe.

Mooie velgen.

Hmm.. das wel erg algemeen, maar dat is wel waar het op neerkomt.. Ik vindt een hoop mooi, dus ik zou mezelf tekort doen als ik specifiek alleen om "M" velgen zou vragen.

Wat vindt ik in iedergeval mooi:

M-velgen (dus)

Veel-spaaks velgen (Alpine??)

Iemand een linkje met wat al die "style xx" Velgen inhouden?? Ik ben al even wezen zoeken, maar helaas ben ik wel een dusdanige newby dat ik geen idee heb wat die getalletjes allemaal inhouden..

Om een lang verhaal kort te houden: Heb je 17" velgen te koop voor een Coupe? Stuur me een foto'tje.. :thumbup:

Alvast bedankt!!

Link naar reactie
  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En op het forum neuzen voor inspiratie natuurlijk! De members gallery is een goed startpunt, of hierzo. Er is ook nog ergens een speciaal kijk-mijn-velgen-eens topic, maar dat heb ik zo niet bij de hand... Zelf even zoeken dus, of wachten op iemand die het wel uit z'n hoofd weet te vinden.

Succes met je zoektocht!

Link naar reactie
Neem aan dat je ook wel al wist dat een originele Z3M set niet past op je 2.8QP tenzij je het niet erg vind dat het iets aanloopt natuurlijk :D

Nee dat wist ik niet.. Vertel me meer!! :P

Waar moet ik dan op letten? Heeft dat met breedte, Diameter, of hartafstands maat te maken??

Link naar reactie
En.. Hoe identificeer ik een 'widebody'... Of zijn alle Coupe's widebody's..??

Yes!!!! Ik dacht dat je het nooit zou vragen. Komtieweer, de mooiste foto van het hele forum:

kontjes.jpg

(kon niet sneller; was even boodschappen doen in Aachen).

Link naar reactie

Hoi,

Op de z3 coupe horen orgineel de volgende 17 inch wielen: styling 32

Maten: 8x17ET41 en 8,5x17ET41 met banden 225/45-17 en 245/40-17

dsc00036td.jpg

of ook de styling 42:

bmwwheel042.jpg

Ook mooi zijn styling 32 in 18 inch, orginele bmw wielen van de 3 serie model E46.

Maten: 8x18ET47 en 8x5X18 ET50 (eventueel met 20mm spoorverbreders monteren)

Banden 225/40-18 en 255/35-18

dsc00159gq.jpg

Of een mooi setje imitatie wielen in BMW M3 style 18 inch , gespoten in sebring grau met mat lak finish

(alles is te koop...)

dsc00067sc.jpg

Heb je wat inspiratie, persoonlijk vind ik de 18 inch het mooist staan, niet te groot maar ook niet te klein. Is ook de beste compromis tussen comfort en looks. 17 inch is het comfortabelst.

Greetz Maarten

Link naar reactie
Maar Z3 Coupe's hebben toch voor een smallere maat dan achter...??

We hebben het liever over achter breder dan voor :thumbup:

Ook wel: mischbereifung (speciaal voor de jarige. Al heeft die toch geen tijd om te lezen...)

Neemt niet weg dat ie het altijd leuk vindt als er weer een Mischbereifungstopic voorbij komt. :ok:

Styling 32s doen het ook goed in antraciet ;)

IMG_1086.JPG

Ik zou Jackie_P even een PM sturen. Hij heeft nog een heel erg :wub: Styling 32 set (in Mischbereifungsmaten :ok: ) in 18".

Wat je evt. wel zou kunnen doen is 4 voorvelgen monteren zoals op onderstaande QP van HoedjeQP:

Of...Hoedjecoupe een goed bod doen op zijn :m: wielen ;)

Link naar reactie
Deze hebben andere er onder.

Grtz Ron.

Gaaf topic.. (Show us your wheels),.. Alleen jammer dat ie richting het einde toe vervuild is. Misschien toch eens opschonen zoals de webmaster al ergens terecht opmerkt..

Het is juist zo handig om de plaatjes te zien in combinatie met de volledige informatie als ET-waarden, Groottes, verlaging, en spacers.. Het is deze combi die meerwaarde geeft en niet alleen een beeld geven maar ook INFO over waarnaar je moet zoeken om het gewenste resultaat wat in je hoofd zit ook daadwerkelijk onder je auto te krijgen..

Als ik alleen een beeld wil over velgen onder een auto tik ik wel 'Z3 Coupe' in op "Google afbeeldingen"... :wub: Daar kan geen topic tegenop...

Verder zoek ik lekker door.. :thumbup:

Ik heb Style 32 wielen gevonden (8x17") met een ET van 34.. Als ik rondkijk op bovenstaand topic is een ET van 34 al vrij laag.. Maar in de FAQ staat een minimale ET die nog veel lager is.. ET 34 zou dus prima moeten kunnen...??

Overigens heeft iemand ergens de conclusie getrokken dat ik op zoek was naar een "breedteset".. Maar dat is te kort door de bocht hoor.. ;) Ik dacht dat dit standaard was op QP's.. Maar ik heb liever gewoon dezelfde maat.. Dat lijkt me prettiger met de aankoop van banden, en dan kan ik nog eens voor/achter wisselen...

@RvE.. Bedankt voor de tips.. Ik zal de betreffende personen eens PM-en..

Link naar reactie
Overigens heeft iemand ergens de conclusie getrokken dat ik op zoek was naar een "breedteset".. Maar dat is te kort door de bocht hoor.. :wub: Ik dacht dat dit standaard was op QP's.. Maar ik heb liever gewoon dezelfde maat.. Dat lijkt me prettiger met de aankoop van banden, en dan kan ik nog eens voor/achter wisselen...
Kort door de bocht gaat beter met Mischbereifung.. ;)

Ab Werk is er geen Z3 coupe op 17" geleverd met zelfde bandenmaat voor en achter.

Als je voor en achter 225 wilt en :thumbup: wielen heel erg mooi vindt, dan is een setup als Sander (HoedjeQP) die heeft het meest voor de hand liggend.

Maar er zijn ook 17" Styling 32 setjes van E46s met 225 banden rondom, die zo af en toe voorbij komen op marktplaats (of Ronlittle waarschijnlijk nu al gevonden heeft :ok: )

Link naar reactie
De M-velgen passen niet ivm de ET waarde Wat je evt. wel zou kunnen doen is 4 voorvelgen monteren zoals op onderstaande QP van HoedjeQP:

Ik ben een paar weken geleden bij onderstaande auto geweest (niet gekocht, en staat toevallig nog altijd te koop).

http://link.marktplaats.nl/367053764

Deze heeft duidelijk M-velgen maar de auto betreft een 'gewone' 2,8 Coupe..

Zijn de M velgen hier passend gemaakt door Spacers? Of is er iets anders gebeurd?? Misschien geen 'orginele' M velgen? .. Just Curious...

Link naar reactie
Ik ben een paar weken geleden bij onderstaande auto geweest (niet gekocht, en staat toevallig nog altijd te koop).

http://link.marktplaats.nl/367053764

Deze heeft duidelijk M-velgen maar de auto betreft een 'gewone' 2,8 Coupe..

Zijn de M velgen hier passend gemaakt door Spacers? Of is er iets anders gebeurd?? Misschien geen 'orginele' M velgen? .. Just Curious...

Ah dat is de QP van een medeforummer (Steven) ! Dat zijn idd originele M-velgen echter is deze QP volgens mij voorzien van een M-achteras vandaar dat het past.

Hier zijn members topic:

2.8 Coupe Steven Witt

Link naar reactie
...deze QP volgens mij voorzien van een M-achteras vandaar dat het past.

Volgens mij is die coupe van Steven verlaagd "bis zum geht nicht mehr", waardoor de achterwielen "naar binnen kiepen" en het dus met die ;) velgen allemaal net past.

Link naar reactie
Wellicht dat je ook nog wat "vlees" kan afdraaien op de :m: velg?

Ja.. Dat zat ik me ook al te bedenken.. Ik ben best technisch, kan dus best een hoop 'violen', en heb beschikking (op mn werk) tot zo'n beetje alles wat er op metaalbewerken bestaat.. Alleen een setje M-velgen (momenteel op ebay.de) is 500 euro.. :( Best een beetje veel voor iets waarvan niet bekend is of 't gaat werken.

Alhoewel m'n handen jeuken om 't gewoon te proberen.. :)

Weet iemand hoeveel de set 'te veel' uitsteekt?? Als het nu 5 mm is (volgens mij is 3,5 voor de APK de max) dan durf ik 't misschien wel aan. Maar als 't 20 mm is... :wave:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
...Alleen een setje M-velgen (momenteel op ebay.de) is 500 euro.. :wave: Best een beetje veel voor iets waarvan niet bekend is of 't gaat werken...

Mocht het niet lukken, die velgen raak je hier op het forum wel weer kwijt..

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.