Ga naar inhoud

hoe werkt dit clipje?


GuidoK

Aanbevolen berichten

Achterin de kofferbak van de Z4 zitten 2 delige schroefclipjes op stukken bekledingstapijt aan elkaar te bevestigen.

zo zien ze eruit:

clipje1.jpg

een 'moerdeel' wat achter de 2 bekledingsdelen komt, en een schroefdeel wat erin geschroefd wordt.

ze zitten o.a. op deze plaatsen in de kofferbak:

rechts achterin de kofferbak

clipje2.jpg

links achterin de kofferbak

clipje3.jpg

Echter bij het monteren heb je het volgende dilemma:

je moet het achterste gedeelte vasthouden. het klemt namelijk niet zodanig in het tapijt dat je de schroef er tegenaan kan duwen. Je duwt dan het achterdeel weer uit het tapijt.

Op de plaatsen waar ze gemonteerd moeten worden zit erachter ook niet direct een stuk van de wand waartegen je het achterdeel van het clipje aan kan duwen.

Het lukt me ook niet om met m'n vingers erachter te komen om het clipje tegen te houden.

Is er een truuk om deze clipjes te monteren?

Volgens mij zijn het wel de originele clipjes, en missen er geen delen.

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Klopt, zijn de origenele onderdelen.

Ik had mijn bekleding ook losgehaald (achteraf niet nodig geweest :sadder: ) en kreeg de clipjes ook niet meer terug

sommige zijn er achter gevallen :thumbup:.

Laat de bekleding maar zonder clipjes zitten, lig toch niet zo vaak in de kofferbak :schater:

Ben benieuwd hoe het moet :scratchchin:

Link naar reactie

ja. lijmen heb ik ook wel aan gedacht, maar dan moet het weer drogen.... etc.

En als het toch niet voldoende hecht valt het er achter.

Dat is iets wat ik absoluut wil voorkomen; als het wat verkeerd valt kan je bijv. een heel irritant rammeltje krijgen. (en sommige dingen kunnen heel diep wegvallen, bijvoorbeeld in een kokerbalk of tussen een dubbelwandig paneel. Daar krijg je het nooit meer weg)

Ik heb het nu gewoon los laten zitten, de bekleding zit behoorlijk vormvast (en op andere plekken wel vast).

Link naar reactie

Ik heb eentje idd gelijmd, en dat ging beter (de ander kon ik gewoon fiegelieren).

Ik heb een spuitbus met speciale vilt/schuimlijm gebruikt. Ik heb ook wel bison tix, maar dit spul kleeft nog wat sterker (wordt voor bijv schuim in flight cases te lijmen gebruikt).

Maar dat er meer mensen met dit euvel worstelen is duidelijk; er misten sowieso al 2 van deze klemmetjes. Een vorige monteur was dus ook al gefrustreerd gestopt :thumbup:

Link naar reactie

Ja, maar dat komt omdat ik volledig dyslectisch ben.

Het clipje lijmen en plaatsen was 5 minuten werk, maar die 3 zinnen typen....

Met deze post ben ik onderhand ook al 9 uur bezig; het is een lange dag geworden :schater:

Link naar reactie

De klittenband (HEMA) optie werkt nog niet al te best :holiday: , heb net van deze band aangebracht onder de vloermat aan de bestuurders kant, deze zit normaal vast met zelf ingedraaide clips, maar deze willen niet weer vast zitten (het gat bekleding is te ruim geworden) de plaklaag is te zwak voor het klittenband <_<

Iemand nog een suggestie :thumbup:

Link naar reactie
Nieuwe mat :thumbup: Nee gekheid, Laat er bij de schoenmaker even een ringetje inzetten ter groote van het Draai clipje <_<

Moet dan wel met de hele auto naar de schoenmaker,( het gat voor de bevestiging zit in de vloerbedekking van de auto) :schater:

Link naar reactie

Zal morgen de diverse opties eens gaan uitproberen (incl. de Keilbout optie :schater: ), valt wel op, die enorme creatieve, inventieve, verbazingwekkende en natuurlijk goedbedoelde aangedragen oplossingen :wave:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.