Ga naar inhoud

dagger

Chiel

Aanbevolen berichten

• Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

en, het ziet er HEEL wat beter uit dan de Veyron (waar ik het design altijd wat :thumbup: vond).

Nu, € 360.000 plus nog wat lappen taks... ik ben al aan het sparen

Geplaatst:

het Amerikaanse Dagger....

Dus: auto met vrachtwagenmotor met heel veel pk die heel hard rechtdoor gaat, maar ho maar als er zoiets als een bocht aankomt. Vermoedelijk nogal zwaar en technisch achterhaald.

Geplaatst:

Dus: auto met vrachtwagenmotor met heel veel pk die heel hard rechtdoor gaat, maar ho maar als er zoiets als een bocht aankomt. Vermoedelijk nogal zwaar en technisch achterhaald.

Waarom denk jij dat dat 9 liter blok zo zwaar is dan? :schater:

Geplaatst:

Bloed mooie carrosserie!!!

Jammer dat ze zo iets niet op de markt brengen met een 3 -4 liter V6 of V8 tegen een "betaalbare"" prijs

Geplaatst:

Mijn eerste gedachte was, toen ik de foto zag, dat deze auto onder de wals vandaan gehaald was. :rolleyes::newblush:

Geplaatst:
Mijn eerste gedachte was, toen ik de foto zag, dat deze auto onder de wals vandaan gehaald was. :rolleyes::newblush:

Dat is ook zo.

De designer van de Dagger is een heel oud, conservatief mannetje die in eerste instantie de carrossrie van een 911 als voorbeeld genomen had.

Dit werd weggehoond door zijn jongere collegas. Er was weinig tijd voor een nieuw ontwerp, dus de wals was de snelste oplossing.

• 2 maanden later...
Geplaatst:

Niet alle amerikanen zijn zo gebouwd hoor. Denk bijvoorbeeld aan wat de Saleen S7 allemaal wel niet gepresteerd heeft op het circuit. Allerminst nogal zwaar en technisch achterhaald.

Ook zit er een alu blok in, en zal deze auto ongeveer 1360kg wegen, wat natuurlijk ontzettend licht is voor een auto met zo'n motor (ter vergelijk: de veyron weegt bijna 1900kg).

Maar ja, ik zie alleen nog renderings, dus eerst zien of deze wagen in productie gaat, en dan pas geloven. Meeste plannen omtrent dit soort auto's stranden prematuur imho.

Geplaatst:
Mijn eerste gedachte was, toen ik de foto zag, dat deze auto onder de wals vandaan gehaald was. :) ;)

En niet alleen mijn eerste gedachte ......

Geplaatst:

Yeah, right met open dak en geen achter spoiler wens ik Dagger veel succes met bijna 500 km per uur.

Wordt weer een leuk fimpje voor het topic. Tenzij dat open dak voor de schietstoelen is, dan heb ik niks gezegd.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen