Ga naar inhoud

Het grote "a day at the races" topic


RvE

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Afgelopen weekend trok het Limburgse GRT motorsport (bekend van de RvE veren ombouw) naar Luxembourg (ja, ja, het land) om er een lokale rally te betwisten. De lage deelnemingskosten en het uitdagende parkoers deden het em.

De BMW 325i werd opgeladen, mobilhome van een vriend en weg voor een aantal dagen. Ginds aangekomen, bleek rally toch niet echt populair te zijn. De verblijfsplek en service area was gewoon midden in het bos. In het dorpje merkte je niet eens dat er iets gaande was. :blink:

rallyofluxembourg201002.jpg

Vrijdag werd een verkenningsdag (gedaan met een Ford Explorer 4x4, en 't was nodig...), zaterdagmorgen begonnen ze eraan.

Condities : nat, koud, mistig.

Aan het einde van de eerste proef staan pa en ma van de co-rijder (wij dus) te wachten op de finish van de BMW nr 69. Wagen 70 komt voorbij, dan 71, 72, 73,.... Mijn vraag aan één van hen : witte BMW gezien onderweg ? Euh, nee... Hartslag de hoogte in... Dan ineens zijn ze er, ruim 7 minuten vastgereden in een weide, zo'n 3 meter beneden de weg.

Geen schade, dus iedereen op weg naar de tweede proef. Wij met de volgwagen, halen nog maar net de finishzone van deze proef als de wagen voor hun aankomt zonder voorbumper en met lekke band. Dan de 325I in zicht, we horen vreemde, klappende geluiden. Ook lek gereden dus. Blijkt dat ze in een bergaf passage gewoon rechtdoor op een paal schoven, de hele weg was daar één modderbrij, ze hadden gewoon geluk dat de paal al schuin stond van hun voorganger.

rallyofluxembourg201000.jpg

Gevolgen waren er nu wel : velg en band kapot, draagarm Rechts verbogen, spoorstang links geraakt. Aan de daarop volgende servicezone werd een noodreparatie gedaan, maar spoor stond zo ver open, dat het te gevaarlijk werd om verder te doen. Gelukkig ging de Saxo van hun teamgenoten nog goed door, dus we blijven bezig.

rallyofluxembourg201001.jpg

Op diezelfde proef zagen ze nog een Limburgs team langs de weg, ergens in de diepte. Achteraf vernamen we dat de piloot met een hersenschudding naar het ziekenhuis was.

rallyofluxembourg201002.jpg

Aangezien de jongens van de verongelukte BMW hun draagarmen ter beschikking stelden, werd zondag terug gestart en de finish gehaald als laatste deelnemer (wegens de tijdstraffen van zaterdag). Maar wetende dat er slechts 23 van de 59 wagens de finish zagen, een klein wonder. Hun collega's met de Saxo vielen op de één na laatste proef nog uit met een kapotte versnellingsbak.

Zodoende, iedereen een ervaring rijker naar huis en wij vooral opgelucht dat het heelhuids was.

@ RvE : volgende rondje Luxemburg weet ik waar naar toe, je kan best wachten tot erna met je Tieferlegung :schater:

Link naar reactie
Zoals de oude zongen, piepen de jongen / appel valt niet ver van de boom etc.

Moet leuk voor je zijn, dat je zoon het oppikt :blink:

Eigenlijk wel leuk, ja. Hij geniet van m'n kennis en ervaring, voor mij is het leuk om in dat wereldje te blijven rondhangen.

Maar afgelopen weekend was minder leuk. Mijn vrouw ging nog eens mee kijken, ze vond de weersomstandigheden en de proeven maar zozo en dan krijgen ze meteen een paar klappers te verwerken. Niet leuk om dan langs de lijn te staan.

Maar hé, als ie maar geen voetballer wordt, ze .... :kicking:

Link naar reactie

Leuk verslag Frank. Goed om te horen dat Navi-jr het goed gedaan heeft! :lol:

rallyofluxembourg201000.jpg

Volgende keer als ik Roeland zie, hem toch eens ferm toespreken over het zo respectloos vernielen van mooie Styling 32ers!! :huh: :banaan:

@ RvE : volgende rondje Luxemburg weet ik waar naar toe, je kan best wachten tot erna met je Tieferlegung :schater:

Tieferlegung was een tijdelijke "we moeten onze blechdach ook L&B maken" bevlieging. ;) We zijn inmiddels weer terug bij "originalo ruled" :muur:

Heb je alle weggetjes uit de KP's genoteerd, plakken we die in onze zomertoer 2011!!! :muur:

Maar hé, als ie maar geen voetballer wordt, ze .... :(

alles beter dan een sjotterke! ;)

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Zaterdag aanwezig op de rally Legends Boucles de Spa (voor de Limborijders welbekende omgeving :thumbup: )

Dit jaar met nog meer ex-wereldkampioenen, zoals Ari Vatanen, Rauno Aaltonen, Stig Blomqvist, Bjorn Waldegaard (google maar eens). Daarnaast Europese kampioenen Snijers, Droogmans en een resem Belgische rijders (zowel rally als circuitpiloten)

De wedstrijd werd dit jaar door nog meer volk bezocht (files, mensen op de rijweg) en had 355 deelnemers.

Gevolg : timing in de soep en op het einde van de dag geen klassement, wegens allerlei problemen.

Zondagmiddag werd dan Stefaan Stouf met een Escort Mk1 uitgeroepen tot winnaar, voor Bjorn Waldegaard met een Escort Mk2 en Patrick Snijers met een Porsche 911 SC/RS (evo model, 1 van de 20, en hij was er niet zacht mee)

Wij waren uiteraard aanwezig en zagen 5 snelheidsproeven, dank zij goed navigatiewerk en veel binnenwegen :thumbup:

Hierbij wat impressies :

Legends%20Spa%202011%20017.jpg

Winnaars Stouf-Erard Escort Mk1

Legends%20Spa%202011%20006.jpg

Waldegaard-Prevot Escort Mk2

Legends%20Spa%202011%20007.jpg

Snijers Porsche 911 SC/RS

Legends%20Spa%202011%20011.jpg

Duval Porsche 911SC

Legends%20Spa%202011%20014.jpg

Loubet Lancia Stratos Gr4

Legends%20Spa%202011%20036.jpg

Deferm BMW 323i Gr2

Legends%20Spa%202011%20025.jpg

Nederlands talent : Kevin Abring. Reed tot nu altijd met Voorwielaangedreven auto's, maar met een Ascona deed ie ook mooie dingen

@ Ralf : nu weet je meteen hoe ik aan die leuke wegen in de Ardennen kom :m:

Link naar reactie

Frank reden de recentere wagens niet deze keer (of heb je er geen foto van gemaakt)?

Groep B spul rijdt daar waarschijnlijk niet (legaal) mee of wel? Een lekker 205-T16 of een Ur Quattro zou toch ook wel gaaf zijn. :P

Link naar reactie

Dit was een historic event, eigenlijk onder de noemer : regelmatigheidsritten.

Zoiets als bij onze Limborit dus <_< De proeven dienen tegen een gemiddelde van 80 km/u afgelegd, aan het einde dien je dus op je ideale tijd te klokken. Wagens krijgen coëfficiënten naargelang de ouderdom van de auto.

Daarom won de Escort Mk1 de wedstrijd. Snijers met de Porsche was absoluut snelste op de proeven, maar de Porsche is jaren jonger dan de Escort.

Verder zal je de groep B's enkel zien rijden tijdens demo's, nooit meer in snelheidswedstrijden. Die zijn blijkbaar voor het leven verbannen door de FIA na de dodelijke ongevallen in de 80's.

Kijk hier eens : Slowly Sideways

Btw, de voorwagen was een Quattro S1, maar de rijder durfde niet :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Ik heb dit topic een beetje laat ontdekt. Anders had ik hier wel een paar aardige plaatjes kunnen plaatsen. Voor de geïnteresseerden onder ons bijgaand een link naar een overzichtje van mijn belevenissen in het afgelopen F1 seizoen.

Wrap up 2010 F1 season

Helaas zal het dit jaar allemaal wat minder worden aangezien ik per 1 januari aan een nieuwe baan ben begonnen. Ik zal in ieder geval wat vaker thuis zijn :hypocritesmiley:

...je moet overigens wel lid zijn van Facebook om ze te kunnen bekijken <_< Om die reden onderstaand een paar shots :unsure:

afbeelding16b.png

afbeelding17.png

afbeelding18w.png

afbeelding22.png

Link naar reactie

Je hebt toch wel een baan gehad in de categorie "jongensdroom" :blush:

afbeelding16b.png

Zo'n ruiten petje staat je goed Patrick, is die Nico Hulkenberg in het echt nu een aardige gast? ;)

Link naar reactie

Ruud...ik mag toch echt hopen dat je mij niet hebt verward met de "Flying Scotsman".

O en Nico, de man rechts op de foto, is in het echt een hele aardige gast. Hij spreek daarnaast ook nog eens vloeiend Nederlands. Rubens, de man links op de foto, komt niet verder dan "Neuken in de keuken" en "klootzak"

nhrb.jpg

Link naar reactie

haha ;) duh...vandaar de :blush:

"Neuken in de keuken" en "klootzak"

da's in ieder geval genoeg voor een avondje stappen in "red light district"...

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Dit weekend Adac GT races in Zolder, volgens het GT3 reglement.

Dus dikke GT's met 2 piloten die 2 races van elk 1 uur rijden, met pilotenwissel ergens halfweg.

Om één en ander een beetje betaalbaar te houden in deze crisistijden, rijdt er meestal een gefortuneerde "paydriver" met een profpiloot. Geeft dan wel het vreemde beeld, dat een bepaalde wagen het eerste deel van de race nergens is en het tweede deel aan een inhaalrace begint. Leuk dus... :rolleyes:

Een paar impressies :

ADACGTZolder2011053.jpg

Vliegen kan ook met een dikke Mercedes SLS

ADACGTZolder2011135.jpg

Nieuwe Ferrari 458 GT

ADACGTZolder2011011.jpg

Porsches hadden het moeilijk tegen Audi, Mercedes en Lambo's

ADACGTZolder2011075.jpg

Winnaars van de eerste race gisteren : Johannes en Ferdinand Stuck, zonen van Hans J Stuck

ADACGTZolder2011133.jpg

Winnaars van de tweede race vandaag : Margaritis/Lunardi BMW Alpina B6

ADACGTZolder2011136.jpg

Heinz Harald Frentzen (vroegere F1 piloot) deelt een Corvette met Sven Hannawald (vroegere skischansspringer !) en is een typevoorbeeld van profrijder met amateur. En dat Frentzen nog kan rijden, hebben we zelf kunnen zien...

Link naar reactie

Hier de foto's van de ADAC GT Masters, van de andere helft van "Team Blechdach Limbo" :rolleyes:

Gaat er vrij fors aan toe met een rollende start

IMG_7781.JPG

De Audi R8 zat eerste rang voor alle actie, heeft het eerste rondje niet af kunnen maken

IMG_7774.JPG

IMG_7821cropped.jpg

IMG_7875cropped.jpg

Heinz Harald Frentzen weet de curbs goed te raken...

IMG_7888cropped.jpg

..maar het brengt zijn auto in onbalans, teveel gas, en dan zie je opeens het veld op je afkomen door je voorruit

IMG_7897.JPG

...gevolgd door een geroutineerde "keren op de weg" actie

IMG_7898.JPG

Link naar reactie

Ferrari's en Porsche kwamen er niet echt bij aan de voorkant van het veld. Wel mooie sound zo'n Ferrari. Porsches klinken vrij "understated" met hun zespitters

IMG_7801.JPG

Race duurt 1 uur, dus genoeg tijd om even naar een andere tribune te lopen, hier voor de ingang van de pits

DSC01133.JPG

IMG_7975cropped.jpg

IMG_8006cropped.jpg

Deze curbs hebben heel wat carbon splitters gekost

IMG_7921.JPG

Na de race kun je gewoon langs de paddock lopen, staat het veld opgesteld alsof het een verzameling slotcars is:

DSC01138.JPG

Deze SLR was die R8 tegen gekomen in de eerste ronde, heeft de race verder gereden zonder motorkap

DSC01139.JPG

Vleugeldeuren blijven leuk

DSC01137.JPG

Link naar reactie

Het gebouw langs start/finish heeft een heeeel groot dakterras, met uitzicht over start/finish en pitstraat

DSC01142.JPG

DSC01143.JPG

Frank dankjewel voor de rondleiding & regelen van de tickets. Hier nog 'ne toffe foto van ons tweetjes :rolleyes:

IMG_7770.JPG

Link naar reactie

Leuk dagje uit mannen !

Link naar reactie

Met een paparazi erbij met 2 camera's krijg je dergelijke foto's dus. :foto:

Schrok me trouwens rot van die "full face" pic :rolleyes:

Heb jij wel genoten van de race ?

Ik heb zaterdag tijdens de eerste race ook 100+ foto's genomen, maar dan krijg je de race niet echt mee...

Link naar reactie

En dan moet ik nog met Photoshop en iMovie aan de slag. :rolleyes:

Ik heb erg genoten van de race, je gezelschap met inside race tips, de gemoedelijke sfeer op je Belgische thuiscircuit, de patatten met "Frit'kot saus" en gebulder van de V8 en V10 motoren (was blij met de oordoppen die ik op aanraden van onze eigen Mohikaan heb gekocht, dankjewel Henk! :foto: ).

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Wie dergelijk racegeweld nog eens live wil zien, moet aanstaande weekend naar Francorchamps voor de 24 u van Spa.

Blancpain Endurance Series

Start op zaterdag om 16u, zo'n 62 GT's, waaronder 5 Z4's, verder Audi R8, Mercedes SLS, Ford GT, en zelfs de nieuwe Mc Laren.

Op woensdag vanaf 16.30u rijden de racewagens over de gewone weg van het circuit naar het centrum van Spa (bekend bij Limborijders). Daar zijn fotosessies, handtekeningen, etc. te doen.

Op donderdag 28/7 zijn de qualifyings tot 23.30u en is er gratis toegang.

Voor nog meer detailnieuws over DB motorsport en hun Z4 :

DB Motorsport Z4 GT3

Link naar reactie

Zo, 24 uren van Spa weer achter de rug, het was weer mooi.

Op de pole position stond een Z4 van het Belgische VDS team, dat een paar weken voor de start hun gebruikelijke Ford GT inruilde voor deze (toch wel mooie) Z4. Veel mocht het niet baten, ze dienden 's nachts op te geven met versnellingsbak problemen.24hrSpa2011154.jpg

Dan tijd voor dé flater van het weekend : een andere kanshebber op de zege werd in ronde 3, door zijn eigen teammaat van de baan geknald. Beide wagens diende de pit op te zoeken voor ong. 45 min. hersteltijd. De 75 reed nog tot middernacht en de 20e plaats, toen was het voorbij. De 74 hernam niet meer, daardoor kon Paul Van Splunteren ook zijn kansen niet meer verdedigen in het kampioenschap, waarin hij 2e staat. Onbegrijpelijk dat het team de jonge Belg Sougnez de voorkeur gaf op de ervaren Van Splunteren om de start te nemen.

24hrSpa2011143.jpg

Er werd in het eerste wedstrijduur gereden alsof het om een sprintrace ging. Veel kleine en grotere aanrijdingen tot gevolg.

Eén van de 3 nieuwe Mc Laren's aan de start, werd in de muur gedrukt en tot schroot herleid. De andere 2 vielen beiden uit, maar Mc Laren kennende, komen die terug met een winner.

24hrSpa2011035.jpg

Het hoge racetempo gaf veel uitvallers, waaronder een aantal Mercedes SLS-en, Ferrari's 458, Audi R8's.

Eén van de Mercedes SLS van het duitse Black Falcon team werd toch 3e, op meer dan 10 ronden van de eerste plaats.

24hrSpa2011122.jpg

Deze Ferrari 458 werd 5e.

24hrSpa2011142.jpg

De Z4 van het Nederlandse DB motorsport ging zondagmiddag nog de muur in aan de chicane, met grote schade tot gevolg. Tot dan was een top 15 plaats hun deel.

24hrSpa2011086.jpg

24hrSpa2011119.jpg

Het duitse Schubert motorsport nam de start vanop de 43e plaats en verscheen tegen zondagmorgen op de 2e plaats. De "Need for Speed" Z4 reed constante tijden en zonder problemen, maar werd uiteindelijk 2e op 2 ronden van de winnaar. Met het oorspronkelijke reglement hadden ze dichter bij de overwinning gezeten.

Die overwinning was voor de Audi R8 van het Belgische WRT team, waarbij Audi motorsport heelwat invloed had. De 2 wagens van het team waren niet hun gebruikelijke R8-en, maar speciaal voor de 24 van Nurburgring en Spa opgebouwde en uitgeleende fabriekswagens. Daarnaast had Audi in ieder van die 4 wagens een aantal DTM en Le Mans piloten geplaatst, die het hoofddeel van de job deden. En dan niet te vergeten hét manoeuver dat Audi de overwinning opleverde : 10 dagen voor de start werd nog een reglement toegevoegd voor de wedstrijd (!). Iedere wagen diende uiterlijk voor de 65e minuut te komen pitten, of je nou benzine nodig had of niet. Dat speelde vooral de dorstige Audi's in de kaart, de zuinige Porsches en BMW's hadden anders makkelijk 2 tot 3 ronden meer kunnen rijden, wat hun ook tijdwinst had kunnen opleveren. Maar ja, Audi was dan ook hoofdsponsor van het event en leverde de pace cars, offical cars, etc. Daarnaast was Total hun co-sponsor in zowel het team als bij het event.

Zodoende won één van de overblijvende R8's de race...

24hrSpa2011160.jpg

Maar al bij al een leuk weekend beleefd met klasse racewagens :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.