Ga naar inhoud

De Z4 (E89) volgens Hamann


Individual

Aanbevolen berichten

Hamann maakt de BMW Z4 minder vrouwelijk

Aan de startlijn van het cabrioseizoen komt ook veredelaar Hamann even een duit in het zakkie deponeren. De BMW Z4, maar dan met andere bumpers, meer vermogen en een spoiler achterop.

De bescheiden voorbumper van de BMW Z4 Roadster is door Hamann vervangen voor een verfomfaaid stuk plastic. Inclusief hippe LED-verlichting. Aan de zijkanten hangen skirts die de cabrio -volgens Hamann- “een stuk lager en langer maakt.” De booty werd ook voorzien van een stuk Hamann-plastic in de vorm van een bumper en achterop werd een bescheiden taartschep gemonteerd. De driedelige velgen zijn 20″ hoog en hebben een matzwarte laklaag meegekregen. Leuk detail voor in de kroeg: de bouten zijn van titanium.

Voor het topmodel, de BMW Z4 sDrive35i, heeft de Duitse tuner een ander chipje klaar liggen en zijn ze bereid om de auto te ontdoen van haar begrenzer. Het vermogen stijgt hierdoor naar 360 pk’s (was 304) en het koppel komt uit op 540 Nm (was 400). Goed voor een top van 285 km/h. Binnenin vinden we een aluminium pookknop terug en vloermatten met een “Hamann” logo. Ja, nu zij we overtuigd.

Bron

HAMANN_BMW_Z4_05.jpg

HAMANN_BMW_Z4_01.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik vind alle delen los gezien mooi, maar ze passen niet op de nieuwe Z4,

die ik niet echt sportief maar meer zakelijk vind ogen...

Misschien dat een wat sportievere kleur en andere Hamann velgen

't wel af zouden maken. Imola rood en een setje PG3's?...

LED-lampen moet iedereen afblijven, dat is geen upgrade of technologie maar gewoon Audi...

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Op de spoiler na (en de kleur) is ie wel oke!

Dat is het zelfde als dat je zegt die blonde daarginds, op der tetten en der haarkleur na.. is ze wel oke...

Ik vind het een verkrachting.. geen porem zegh.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ja super mooi, dat is de opvolger van mijn Z3 ook een Hamann uitvoering,

Hamann, test de body in windtunnel, vandaar de spoilers ook de achterspoiler is een vast gegeven,

dan de motor, wordt nabij altijd met 60-70 PK meer en een groter koppel, toerental gaan ver in de 8000-9000 toeren,

Verlaagd en ander velgen meestal Breyton 18-19".

En de logo's in vloermat en voor en achter logo van BMW zijn nu Hamann.

Alleen gaat het rustige en relax rijden eraf, gaat super sportief en snel en de wegligging is strak.

Link naar reactie

Zo zie je dat iedereen een andere smaak heeft (gelukkig) Ik vind hem wel mooi, alleen een achterspoiler op "pootjes" past hier niet op. Lijkt teveel op after market spul. Wat die led's vòòr betreft, dat ligt ook in persoonlijke smaak. Bij mij zitten deze er ook in gemonteerd (Hella). Dit zijn de zogezegde "dagrijlichten" die hier in België zullen verplicht zijn van 2012 op de nieuwe wagens. Ja, Audi is hiermee begonnen en nu zie je al veel auto's die dit fabriek-af monteren. Zo zijn er veel zaken die constructeurs nadoen bv wie was er begonnen met de antenne achterop het dak....de golf en zo zijn er nog zaken....

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Voegt naar mijn humble opinion helemaal niets toe. De nieuwe Z4 is zo uit de fabriek qua ontwerp al een plaatje. Viel me vanochtend weer op toen ik naast eentje parkeerde bij ons op kantoor in de parkeergarage. Ik moest er even omheen lopen en een blik naar binnen werpen (figuurlijk natuurlijk). Wat een mooie bak. Dat Hamann plastic doet (in dit geval) afbreuk en ziet er over the top uit. Maar ja...cliché....smaak is en blijft iets heel persoonlijks.

Link naar reactie

Meestal ben ik niet zo te spreken over de strijkplanken van hamann, maar deze vind ik wel aardig. Zo op de foto althans; wellicht is ie in het echt minder.

Alleen andere velgjes; dat matzwarte kennen we zo langzamerhand wel, ook bij deze bbs achtige dingen.

Beetje over the top dat wel, maar een tuner die alleen echt tuned.... dat kan natuurlijk niet; er moet kennelijk altijd wat optische schmuck bij ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.