Ga naar inhoud

Iets te laag stationair


Aanbevolen berichten

En weer een kleine update, vandaag de olie en draagarmen vervangen (wat een klus was dat!)...Daarna even de SI gereset, dus contact aan en kap open. De stationair regelklap aka leegloopventiel aka bmw 13411435846 maakt een ratelende herrie, alsof er een pomp droog staat te draaien. Ik herinner me dat hij dit al veel langer doet en er dus geen verschil in zit, maar het lampje boven mn hoofd begon dus eigenlijk net pas te branden :thumbup:

Maar liefst 140euro kosten ze, als je m via ebay oid koopt. Wat een geld, helemaal nu er net een nieuwe apk, oliewissel en nieuwe draagarmen onder zijn gezet a raison de euro 380euro totaal.

Heeft iemand zo'n ding gebruikt of nieuw liggen om te kijken wat het verschil is? Eerder melde ik al dat zonder stekker de auto een stuk slechter loopt, dus de werking nog goed moest zijn. Als het verbetering oplevert, dan weet ik in ieder geval wat de volgende investering is...!

Link naar reactie
  • 8 maanden later...
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Even weer op mezelf reageren.

Na dik 10d km verder, draait ie nog steeds prima. Vandaag een kapotte radiator vervangen, dat ontluchten blijkt nog een K klus te zijn!

De afstelunit in het inlaatspruitstuk (DISA klep 11611438404) ratelt en bij inspectie blijkt het vacuum membraam lek te zijn. Die klep regelt dus niets meer. Ze kosten alleen weer dik 150euro, wat opgeteld bij een nieuw dak, nieuwe radiator en diverse kleine dingen toch wel begint op te lopen. Hij loopt er al een tijdje op, dus het kan prima, maar wil natuurlijk schade voorkomen.

Heeft iemand zo'n ding in goede staat liggen of weet iemand die een Z3, E36 of E46 in onderdelen heeft liggen? 316i, 318i etc zijn allemaal goed.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.