Ga naar inhoud

Lakverzegeling Diamondbrite


Roodster

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vrienden,

Zoals beloofd, afgelopen vrijdag de lak-verzegeling behandeling ondergaan, hierbij de foto's

DSC00740.jpg

Voor behandeling....

DSC00743.jpg

Voor behandeling....

DSC00741.jpg

Voor behandeling....

DSC00752.jpg

Eerst goed afspuiten...

DSC00754.jpg

Velgen goed schoonmaken...

DSC00756.jpg

Goed wassen....

DSC00759.jpg

"Grof" Polijsten....

DSC00762.jpg

Polijst-resten verwijderen...

DSC00764.jpg

"Fijn" Polijsten....

DSC00756-1.jpg

Polijst-resten weer verijderen...

word vervolgd....

Link naar reactie

vervolg...

DSC00766.jpg

helemaal droogmaken....

DSC00769.jpg

Diamond Bright Fase-1 aanbrengen.....

DSC00774.jpg

Diamond Bright Fase-1 aanbrengen.....

DSC00779.jpg

Tijdens het inwerken van Fase-1 worden de velgen en banden onder handen genomen....

DSC00783.jpg

Diamond Bright Fase-2 aanbrengen....

DSC00792.jpg

Fase-2 Poetsen.....

DSC00784.jpg

en poetsen.....

DSC00786.jpg

poetsen.....

DSC00791.jpg

en KLAAR!

IK ben er tevreden over.

Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen uiteraard , wat ik wel kan zeggen dat de eerste

vogeluitwerpselen er makkelijk vanaf gingen en geen "sporen" hebben achtergelaten.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Het resultaat mag er inderaad wezen,... :thumbup:

Mijn ervaring met "bird-shit" is dat als je het inderdaad direct weghaald er geen problemen zijn,..

maar als het een middag in de velle zon er in heeft kunnen "branden" het toch wel een plekje achterlaat.. :muur:

Maar eerlijk is eerlijk,.. hij ziet er weer gelikt uit.. :newblush:

Link naar reactie
Goed plan. Ik zit in Amsterdam dus Almere is prima. Schrijf mij maar op voor een behandeling van de Z4.

Jurgen

Hee jurgen laat mij even weten hoe het gegaan is en of het bevalt ?

Link naar reactie
Hee jurgen laat mij even weten hoe het gegaan is en of het bevalt ?

Peter,

Ik heb netjes gewacht op de ervaring van anderen, en ik moest ook wachten totdat ik het Aeropakket erop had gezet anders is straks de halve auto niet gedaan!

Nu is de zetvier klaar dus ............voor 7 juni a.s. een afspraak in Almere gemaakt bij Bling Bling.

Foto's volgen natuurlijk daarna.

Gr.

Jurgen

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik heb vanmiddag de Z4 opgehaald bij Autopoetsbedrijf Bling Bling in Almere. Hij heeft een Diamondbrite behandeling gehad, en een complete reiniging en leerbehandeling van binnen. Ik heb ook de hardtop laten doen, zodat alles er weer spik en span uitziet.

Alles ziet er weer helemaal uit als bij een nieuwe auto, en ruikt ook weer als nieuw.

Helaas regende het, dus het bling resultaat was al snel een beetje verweerd. Hij is wel heel makkelijk weer schoon te maken.

Voor forumleden maakt John een speciale prijs, dus vraag er naar!

07062010096.jpg

07062010097.jpg

07062010095.jpg

07062010093.jpg

10062010104.jpg

10062010103.jpg

:newblush:

Link naar reactie

Zie hier een geinig FILMPIE van m'n Flon4000 behandeling.

Toen der tijd was de behandeling 1 1/2 jaar oud !?! :newblush:

Voor meer info, gebruik dan even de ZOEKEN functie met FLON4000.

:fiew:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb zelf goede ervaringen met ProTech [Moergestel]; in klassiekerbladen hebben ze diverse methoden en middelen getest en Pro Tech is de enige die daadwerkelijk jaren blijft zitten en blijft werken; zodoende kwam ik daar een jaar geleden terecht.

Heb er ook mijn nwe motor laten doen.

Helaas wel wat prijzig maar het resultaat is er dan ook naar :kisstogether:

Link naar reactie

Ik heb mijn E61 ook met Protech laten behandelen omdat deze auto altijd buiten staat, en de kosten op de zaak zijn geboekt. Resultaat is inderdaad zeer goed, en na een jaar blink alles nog als nieuw, terwijl de auto elke week door de wasstraat gaat. Kostte EUR 800,=!

De Z4 staat altijd binnen en de lak heeft dus veel minder te lijden., en daarvoor vond ik Diamondbrite goed genoeg, maar voor de heavy user is Protech zeker aan te raden.

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...

Ikzelf heb de allerbeste ervaringen met Protech. Dat is niet goedkoop, maar de allerbeste behandeling die er maar is te krijgen. Protech heeft ook een speciale impregneerbehandeling voor de linnen kap. Als je het goedkoper wilt, kun je je auto gewoon goed poetsen, en dan regelmatig wassen met Glansprotector Totaal. Dat is een shampoo/lakverzegeling in 1. Te koop bij diverse schadeherstelbedrijven of Halfords.

Link naar reactie
  • Administrator

Nu het topic toch weer uit de vergetelheid is geraakt: Jurgen + Roodster, wat is nu (bijna twee jaar later) jullie mening over de duurzaamheid? Verder: wat doen jullie nu nog om de behandeling te onderhouden?

Link naar reactie

Deze foto is tijdens de Paasrit op 8 april genomen, dus zoals je kunt zien glimt hij nog steeds als de voortanden van 'Kleine Viezerik'!

Hij was de vorige dag gewassen en had 's nachts buiten gestaan in de ochtenddauw.

Ik was de Z met de hand met een gewone autoshampoo. De meegeleverde Diamondbrite shampoo is inmiddels op. Daarna met een zeem afnemen en klaar. Ik gebruikt nooit andere poets middelen of wax. Eens in de paar maanden behandel ik hem na het wassen met de Diamondbrite smurrie die je in een emmer water oplost en dan de auto nog een keer daarmee wast.

De Z staat wel altijd in de garage.

Paarrit201229.jpg

Ik vind het resultaat van de behandeling nog steeds zeer goed, zeker gezien de prijs.

In het verleden heb ik mijn toenmalige E61 met Protech laten behandelen. Dat is (nog) beter maar ook veel duurder (ca. EUR 800,=) voor een grote auto. Die auto ging elke week gewoon door de wasstraat, en zag er na 3 jaar ook nog prima uit.

Mijn conclusie: prima spul dat Diamondbrite.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.