Ga naar inhoud

Interieur/dekorpanelen vervangen


Alpiemeltje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds enige maanden een sapphire zwarte Z4 3.0i uit 2003 met beige lederen interieur en houtpanelen op het dashboard en middenconsole. Nu vind ik die houtpanelen niet echt passen bij een moderne roadster.

Nu heb ik via Marktplaats een mooi setje zwarte pianolak panelen gekocht en wil deze gaan monteren.

Wie kan mij uitleggen hoe je het beste te werk kunt gaan, en waar de schroeven en andere bevestigingen zitten.

Alvast bedankt! :blink:

Link naar reactie
  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator
Nu heb ik via Marktplaats een mooi setje zwarte pianolak panelen gekocht en wil deze gaan monteren.

Is Bartho Braat eindelijk van zijn interieurpanelen af? :schater::schater::schater:

Link naar reactie

Het kan toch gespoten zijn met pianolak? :hypocritesmiley: Ik zou het persoonlijk met autolak doen, maar goed...

EDIT:

Oh my god, die gast is gek! :thumbup:

braatpan op ebay

Jongens: voor die 375 euro spuit ik je bestaande interieurdelen in "pianolak" zwart hoor (voor minder ook wel, zoals... de helft?)

WTF is eigenlijk pianolak... Je hebt ook witte piano's, waarom noemen ze dat niet pianolak wit dan? Dus als het nu hoogglans is en zwart is het pianolak? :rambo: <_< (dan heb ik n.l. pianolak witte interieur strips...)

Link naar reactie
Oh my god, die gast is gek! <_<

braatpan op ebay

Interessante lijst van "dit heb ik ook nog" staat er onderaan die advertentie. Ik vraag me af wat dit is:

bmw z3 side flaps (testarossa)

:hypocritesmiley:

Testarossa?? Iets voor Sjonnie? (kan ie later de bijbehorende Z3 kopen :thumbup: )

Link naar reactie

375 is niet te duur. :lol2:

Pianolak is een heel harde lak die niet snel krast. Duurzamer dan autolak en daarom ideaal voor interieur en natuurlijk ook piano's De naam pianolak heeft niets met kleur te maken maar geeft het soort aan. Zo heb je autolak voor de buitenkant, pianolak voor de binnenkant en haarlak voor de bitch die naast je zit. <_<

Het kan toch gespoten zijn met pianolak? :hypocritesmiley: Ik zou het persoonlijk met autolak doen, maar goed...

EDIT:

Oh my god, die gast is gek! :thumbup:

braatpan op ebay

Jongens: voor die 375 euro spuit ik je bestaande interieurdelen in "pianolak" zwart hoor (voor minder ook wel, zoals... de helft?)

WTF is eigenlijk pianolak... Je hebt ook witte piano's, waarom noemen ze dat niet pianolak wit dan? Dus als het nu hoogglans is en zwart is het pianolak? :clown: :rambo: (dan heb ik n.l. pianolak witte interieur strips...)

Link naar reactie
  • Administrator
EDIT:

Oh my god, die gast is gek! :thumbup:

braatpan op ebay

Dat zeg ik! :schater: Die nieuwprijs van plus minus EUR 1200 zuigt ie ook uit zijn duim, volgens de BMW online catalogus kosten "Individual interieurlijsten pianolak zwart" EUR 991,- voor alle drie de delen ... Maar goed, wel pianolak zwart dus. Dat dan weer wel ... En dat is volgens mij net als de lijsten met houtmotiefjes etc ook gewoon gespoten metaal ... :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Plus 19% btw is..............................?

Dat zeg ik! :schater: Die nieuwprijs van plus minus EUR 1200 zuigt ie ook uit zijn duim, volgens de BMW online catalogus kosten "Individual interieurlijsten pianolak zwart" EUR 991,- voor alle drie de delen ... Maar goed, wel pianolak zwart dus. Dat dan weer wel ... En dat is volgens mij net als de lijsten met houtmotiefjes etc ook gewoon gespoten metaal ... :hypocritesmiley:
Link naar reactie
375 is niet te duur. :hypocritesmiley:

Als ik dat soort knopen (om van €1200 maar niet te spreken) ging uitgeven aan die lijsten, had ik liever die "carbon leer" uitvoering, zoals jij die hebt Frank (maar misschien zijn die nog duurder).

Link naar reactie
  • Administrator
Plus 19% btw is..............................?

Een set interieurlijsten waarover twee keer BTW is berekend. De prijzen op de BMW consumnten site zijn al inclusief BTW ... :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Volgens mij nieuw ook 1.200,-- Ik heb meen ik 300 betaald aan een boef op Ebay (moest achteraf in de omlijsting van de pook schroefdraad tappen, was waarschijnlijk een productiefout en dat had die foute Duitsser er niet bij verteld)

Als ik dat soort knopen (om van €1200 maar niet te spreken) ging uitgeven aan die lijsten, had ik liever die "carbon leer" uitvoering, zoals jij die hebt Frank (maar misschien zijn die nog duurder).
Link naar reactie
375 is niet te duur. :holiday:

Pianolak is een heel harde lak die niet snel krast. Duurzamer dan autolak en daarom ideaal voor interieur en natuurlijk ook piano's De naam pianolak heeft niets met kleur te maken maar geeft het soort aan. Zo heb je autolak voor de buitenkant, pianolak voor de binnenkant en haarlak voor de bitch die naast je zit. <_<

Piano lak is gewoon polyester lak afgewerkt met blanke lak,Wordt veel gebruikt in de meubelindustrie

Link naar reactie

Ja, sorry voor het niet eerst even voorstellen. Bij deze dan:

Ik heb in juli 2009 een zwarte Z4 3.0i uit 2003 uit Hamburg gehaald, met 48.000 km op de teller. Volgeladen met vrijwel alle lekkere opties die je je kunt wensen. De stoelen zijn beige leder, en het interieur is afgewerkt met houtmotief op het dashboard en de middenconsole

Hier staat de review van mijn Z4 met foto's voor de liefhebbers:

http://www.autoweek.nl/autoreview/23990/BMW-Z4-roadster-30i

Dat 'hout' vind ik dus niet zo passen bij een sportieve auto, dus daar ga ik wat aan doen.

Ik heb inderdaad Bartho van zijn zwarte panelen afgeholpen (voor EUR 250,= incl. BTW), en ben zondag eens lekker aan het sleutelen gegaan. De dashboard panelen zitten er nu in, maar aan de grote klus van de middenconsole ben ik net begonnen. GV.... wat een fijn werkje is dat.

Die Italiaanse website waar naar verwezen wordt is wel een aardig hulpmiddel, maar ik loop toch nog tegen diverse probleempjes aan:

Hoe krijg je de kussentjes voor je knieën op de middenconsole los. Daar onder zitten schroeven waarmee de console vast zit. Er een schroevendraaier tussen rammen lijkt me niet echt een goed plan. Vanaf de achterkant los drukken via de opening waar de asbak heeft gezeten lukt me ook niet. Wie heeft een oplossing?

Daarnaast moet de knop van de handrem los, maar hoe?

Moeten de plastic delen onder de handgreep van de handrem ook los en verwijderd worden?

Wie heeft dit klusje zelf gedaan en kan me wat tips geven.

Alvast bedankt!

<_<

Link naar reactie
Die Italiaanse website waar naar verwezen wordt is wel een aardig hulpmiddel, maar ik loop toch nog tegen diverse probleempjes aan:

Hoe krijg je de kussentjes voor je knieën op de middenconsole los. Daar onder zitten schroeven waarmee de console vast zit. Er een schroevendraaier tussen rammen lijkt me niet echt een goed plan. Vanaf de achterkant los drukken via de opening waar de asbak heeft gezeten lukt me ook niet. Wie heeft een oplossing?

Schroevendraaier ertussen rammen klinkt erger dan het is... maar is wel de oplossing. Even met beleid aan de onderkant van het kussentje er tussen poeren, kussentje zit met klemmetjes vast aan de middentunnel. Vanuit de asbak gaat net lukken, er zit nl. geen gat.

Link naar reactie
Schroevendraaier ertussen rammen klinkt erger dan het is... maar is wel de oplossing. Even met beleid aan de onderkant van het kussentje er tussen poeren, kussentje zit met klemmetjes vast aan de middentunnel. Vanuit de asbak gaat net lukken, er zit nl. geen gat.

Bedankt. Ik ben ondertussen aardig gevorderd. Alles wat losgeschroefd moet worden is los, alleen krijg ik het paneel waarde klep tussen de stoelen in zit niet volledig los. Er zit onderin wel ruimte, en ook de zijwanden zijn al een deel los, maar bovenin zit het nog vast. Ik ben bang dat er van alles afbreekt als ik te hard ga sjorren. Dat paneel moer er volgens mij helemaal uit om de tunnel te kunnen verwijderen.

Ik heb ook weinig ruimte want de hardtop zit erop, dus het cabriodak is open en kan niet een stukje omhoog om ruimte te maken

Welke Duitse techneut heeft dit zo bedacht?

Ik ga morgen weer verder, heb er nu even helemaal genoeg van............

THX

Link naar reactie

Ja moet er idd ook uit. Beetje wrikken en klooien en vooral durven. Alles bijelkaar is het een ontzettende k.. klus maar het is het waard.

Bedankt. Ik ben ondertussen aardig gevorderd. Alles wat losgeschroefd moet worden is los, alleen krijg ik het paneel waarde klep tussen de stoelen in zit niet volledig los. Er zit onderin wel ruimte, en ook de zijwanden zijn al een deel los, maar bovenin zit het nog vast. Ik ben bang dat er van alles afbreekt als ik te hard ga sjorren. Dat paneel moer er volgens mij helemaal uit om de tunnel te kunnen verwijderen.

Ik heb ook weinig ruimte want de hardtop zit erop, dus het cabriodak is open en kan niet een stukje omhoog om ruimte te maken

Wel Duitse techneut heeft dit zo bedacht?

Ik ga morgen weer verder, heb er nu even helemaal genoeg van............

THX

Link naar reactie

Lijkt sterk op het demonteren van het interieur van een Lotus Esprit '83. Gezien bij wheelerdealers. Kostte zo'n beetje 4 uur voor ie alles los had en het meeste werk zat in het dashboard.

Anyway....good luck :thumbup:

Link naar reactie
Lijkt sterk op het demonteren van het interieur van een Lotus Esprit '83. Gezien bij wheelerdealers. Kostte zo'n beetje 4 uur voor ie alles los had en het meeste werk zat in het dashboard.

Anyway....good luck :thumbup:

Ik heb er vanavond weer een uurtje of drie ingestoken, en kwam er gelukkig al snel achter dat er bovenaan het paneel tussen de stoelen, achter een afdekplaat nog 2 grote torxschroeven zaten. Logisch dat e.e.a niet los wilde.

Toen dat paneel eruit was ging het snel. De nieuwe tunnel met zwarte dekorlijst zit er al weer in, en alles is daar weer aangesloten en afgewerkt. Morgenavond de laatste lootjes. Ik ben trots als een aap met 7 gouden lu.........

Het wordt echt heel apart, een zwarte auto het zwarte dekorpanelen. Foto's komen als alles klaar is.

Nog bedankt voor de praktische en morele steun.

THX

Jurgen

:thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.