Ga naar inhoud

Leren sportstoelen BMW Z3 M bijkleuren


Gast vpatje

Aanbevolen berichten

Heeft iemand ervaring met het laten spuiten van leren stoelen? Het zijn leren sportstoelen uit een Z3 M kleur blauw/zwart.

Helaas zijn de stoelen behoorlijk beschadigd (vooral de zijwangen van de zitting) en ook in de deurpanelen en de middenconsole zitten een paar kleine, maar wel lelijke beschadigingen.

Vandaag heb ik een prijs doorgekregen waar ik nogal van schrok.

De zittingen van de stoelen (rugleuningen zijn nog goed) worden opnieuw gevuld met origineel BMW schuim, kosten ca. 150,-- per stoel ex BTW.

Daarna worden de stoelhoezen opnieuw gespoten in de originele kleuren en tevens wordt het leer van de middenconsole en de deurpanelen opnieuw in de originele kleur gespoten. Kosten van het spuiten 1000 ex BTW.

Totale kosten dus ruim 1500 inclusief BTW, maar mij is verteld dat het dan als nieuw is en dat de lakkwaliteit beter zal zijn dan af fabriek.

Wellicht kan iemand mij vertellen of er andere goede opties zijn. En wellicht is er iemand die al ervaring heeft met het spuiten van leer?

Het beschadigde leer is mij een doorn in het oog, dus ik wil het linksom of rechtsom wel laten opknappen.

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Totale kosten dus ruim 1500 inclusief BTW, maar mij is verteld dat het dan als nieuw is en dat de lakkwaliteit beter zal zijn dan af fabriek.

Dat is dus BS. Ik doe dat kleuren zelf ook met de industriele lijn van colourlock (lederzentrum)

Voor 1500 euro kan je je interieur laten herbekleden en dat is altijd nog mooier als het gebeurd door een goeie. De lederverf is echt niet beter dan origineel, dat is een verkooppraatje.

Ik wil je ook best op gang helpen. Ik heb alleen geen tijd om het voor je te doen. Als je langs wil komen in Schiphol-Rijk dan laat ik het je zien.

Link naar reactie

Het zou gebeuren via een erkend schadebedrijf waar ook met regelmaat ferrari's en bentleys staan. Dus zeker geen prutsbedrijf. Dit verklaart waarschijnlijk ook de prijs, maar ik betaal liever wat meer dat het perfect is.

Feit blijft dat het een hoop geld blijft.

Mij werd aangegeven dat het gekleurde leer van BMW van mindere kwaliteit is dan het zwarte leer (zeker bij een nalatig onderhoud).

Opnieuw bekleden lijkt mij zeer bewerkelijk met de 2 kleuren leer en de diverse stikselranden, maar als dat goedkoper en beter is lijkt het mij een duidelijk verhaal.

Link naar reactie
  • Administrator

Ik heb zelf een compleet interieur van een 6-serie met Magix Color leerverf gespoten (te verkrijgen bij elke goede schoenmaker) en het resultaat was verbluffend! Het hecht super (mits goed gereinigd van te voren!) en kleurt mooi op.

Voor de vulling refereer ik wederom aan:

purschuim-bison-500ml-087009.jpg

Ben je voor een paar tientjes klaar en het houdt je bezig.

Link naar reactie

Met de suggestie van pur-schuim wordt gedoeld op een reactie in een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ander topic maar bedoeld als reactie op dit topic:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?showtopic=...mp;#entry209735

Als je zo veel geld gaat uitgeven aan de renovatie van je stoelen is het wel wijs om van te voren, al dan niet met advies van een deskundig bedrijf, na te denken over een preventieve maatregel om te voorkomen dat de schuimzitting opnieuw gaat scheuren.

Als je suggesties hebt op basis van jouw project, laat het even weten in bovengenoemd topic :hypocritesmiley:

Succes!

Link naar reactie

Er is een duidelijk verschil tussen een nieuwe stoel en een stoel waar pakweg 100.000km een vent van 100kg op heeft gezeten.

Wat we dan waarnemen is dat waarschijnlijk het schuim ingezakt is en het leer opgerekt.

Dat schuim kan je opvullen, maar het opgerekte leer is niets aan te doen(?)

M.i zullen na opvullen en spuiten van het leer de stoelen er niet "als nieuw"" uitzien. Ik zou er dus niet te veel geld aan uitgeven.

Link naar reactie

Bijgaand een paar foto's van mijn stoelen. Ik heb vandaag contact gehad met het bedrijf en ze hebben mij gegarandeerd dat het er straks weer als nieuw uit ziet. Ben nog steeds in twijfel of ik het voor dat geld moet doen, maar ik neem aan dat jullie het met mij eens zijn dat de huidige situatie geen schoonheidsprijs verdiend....

img0194mk.jpg

img0196gt.jpg

img0195px.jpg

Link naar reactie
Bijgaand een paar foto's van mijn stoelen. Ik heb vandaag contact gehad met het bedrijf en ze hebben mij gegarandeerd dat het er straks weer als nieuw uit ziet. Ben nog steeds in twijfel of ik het voor dat geld moet doen, maar ik neem aan dat jullie het met mij eens zijn dat de huidige situatie geen schoonheidsprijs verdiend....

Dat ziet er niet best uit, zo kan je niet mee op de volgende forumrit :schater: en verdient zeker een opknap beurt.

Maar zou vooral de zittingen goed beoordelen en inschatten, (zie mijn gezwets hierboven) voordat je er veel geld aan uit gaat geven.

Link naar reactie

Zie geen scheuren o.i.d. alleen delen waar de verf afgesleten is. Lijkt mij prima te zelf te renoveren met bijvoorbeeld middelen van Colourlock:

http://www.colourlock.nl/index.php

Ben je niet tevreden met het eindresultaat, dan kan volledig vervangen van het leer altijd nog.

Link naar reactie

zowel ik als anderen hebben goede ervaringen met de leerlooier in den haag zoals eerder in de thread gemeld. In de volgende link zie je een resultaat op een BMW Z4

Ze maken daar leerverf in exact dezelfde kleur als je hebt, en je krijgt er spul bij om goed te reinigen en in te vetten.

Aangezien je hier praat over circa 50 euro denk ik dat dit zeker het overwegen waard is. In jou geval zou ik er gewoon ff met de Z langsrijden zodat zij het voor je kunnen beoordelen. PS: de buurt is er niet een waar je je wagen open moet laten staan.

Groet!

Link naar reactie
  • Administrator
Dat resultaat ziet er inderdaad veelbelovend uit. En je moet er biertjes bij drinken las ik :kisstogether:

Inderdaad; afhankelijk van je dorst ben je voor EUR 60,- (na incasseren statiegeld) klaar bij een enkele kleur :clown: Als je zowel zwart als blauw wilt laten aanmaken kost het iets meer natuurlijk, maar ik zou als ik jou was eerst maar een beginnen met blauw, zwart goed schoonmaken en met een goed onderhoudsproduct behandelen en kijken wat het resultaat dan is. Voor de kosten hoef je het zeker niet te laten dus!

Ik heb het resultaat in mijn voorsteltopic laatst weer een beetje opgeleukt door alleen de wangen weer even licht bij te kleuren met het restant van de oude verf (1,5 jaar na dato en 25.000 km verder zag je een heel licht sleets plekje). Ziet er weer top uit en was nu maar 15 min werk. Kan er zeker weer een jaar tegen aan! :huh:

Link naar reactie

Een jaar geleden ben ik bij de Leerlooier geweest in Den Haag.

Zij wilden echter niks beginnen zonder dat ze een stukje leer in bezit hadden om de kleur exact te bepalen.

Of ik maar mijn hoofdsteun (??) wilde achterlaten en anders een stukje leer afknippen onder mijn stoel.

Zonder dat konden ze me niet helpen.

Voor de hier genoemde prijzen en het resultaat loont het wel om daar nog een keer langs te gaan.

Link naar reactie

De verf van de leerlooier is voor meubels. Automotive leerverf is een graadje hoger en duurzamer, dat is de leerlooier verf dus niet. De verf van colourlock (die je als particulier besteld) heeft die kwaliteit maar heeft minder pigment (25%) waardoor je minder snel te ver gaat en het makkelijker te verwerken is. Op zich is de verf van de leerlooier niet slecht (ik gebruik het ook nog steeds) maar de industriele lijn van colourlock (vol pigment) is veel beter. Het zit 'm in de voor en na behandeling.

-De leerlooier :

begint met reinigings benzine (heel belangrijk voor goed hechting!)

Dan een primer (deze is niet zo denderend)

Dan de verf

Dan de conditioner.

-Colourlock industrieel: (Lederzentrum.de of colourlock.nl)

Begint met een zeer heftige benzine, ikzelf gebruik de GDL reniger deze lost de oude verf ook iets op, goed uitkijken!)

Dan de primer

De verf (spuiten of rollen)

De Topcoat (hierme maak je het verschil. Dit is een supersterke coating die zelfs bestand is tegen lichte krassen)

Dan de conditioner en na een tijdje leerverzorging (daarmee ook onderhouden)

krakelee kan je e.v. voordat je begint repareren met een plamuur (na het reinigen natuurlijk)

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Alweer even geleden, maar ik heb het leer van mijn stoelen opnieuw laten spuiten.

Via Ebay had ik 2 dezelfde stoelen gevonden die in betere staat waren dan degene die in deze post op de foto's te zien zijn.

Het was niet goedkoop. 400 EURO voor het spuiten van mijn stoelen, deurpanelen en middenconsole.

En ik moet zeggen dat het er als NIEUW uit ziet!

Link naar reactie
  • Administrator

Volgens mij staan zijn oude stoelen via de nieuwe eigenaar ook alweer op Marktplaats...

Heb daarop gereageerd en inmiddels wat foto's ontvangen met het volgende relaas:

Ik heb deze M stoelen enige maanden geleden gekocht voor mijn eigen Z3M (als 2e set).Bij aankoop was alles ok ,ik heb echter recent mijn M verkocht en deze stoelen niet verder ingebouwd.

Het heeft geen grote slijtageplekken ,is niet doorgezeten.Uiteraard heeft het wel de "normale"gebruikssporen.

Heel toevallig dat ik dus via deze post weer bij jouw oude stoelen topic uit kwam, wilde hem net gaan mailen dat ik volgende week wel wilde kijken, maar dat doen we dus maar niet...

Thx,

Rob

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.