Ga naar inhoud

Extra info Navigatie Garmin (micro SD kaart)


Aanbevolen berichten

Gisteren wilde ik nog even de gemaakte routes overzetten op de Garmin toen bleek dat er niet voldoende ruimte meer beschikbaar was en ik dus maar 1 route kon overzetten naar de Garmin (Nuvi 1490T), heb toen een micro SD kaart geplaatst en toen ...... niets :muur: het bleek dat hij de kaart niet zag en nog veel problemen meer, heb gebeld met Waypoint (helpdesk leverancier) en zij hebben mij een paar handige tools toe gemailt.

Aangezien er meer mensen hier op het forum zijn die een Nuvi 1490T hebben (of een andere Garmin) en zij waarschijnlijk uiteindelijk tegen de zelfde problemen aan zullen lopen, hierbij de info om het e.e.a. te kunnen oplossen

Goedendag,

Kijk de kaarten op het toestel en geheugenkaart na met het programma Javawa Device Manager:

http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/300

Verwijder de oude City Navigator

Je mag je toestel op software-updates controleren met behulp van de WebUpdater.

Verdere uitleg over WebUpdater vind je hier:

http://www.mywaypoint.nl/page/faq/artikel/101

Als je de Nuvi aansluit op de computer worden toestel en geheugenkaart beide als een aparte verwisselbare schijf herkent.

Doe de volgende stappen op zowel toestel als geheugenkaart:

Open de schijf en ga naar de map “Garmin” en submap “GPX”.

Maak een kopie van deze bestanden op je computer en maak deze map leeg.

Controleer of je de route nu wel op de Nuvi kunt zetten.

Als het probleem blijft, doe dan een reset. Instellingen worden teruggezet naar fabrieksstandaard.

Terwijl het toestel uit staat zet je een vinger rechtsonder in de hoek van het scherm. Deze vinger laat je staan tijdens het opstarten totdat je de vraag krijgt of je gebruikersgegevens wilt wissen. Beantwoord dat met ja.

Met vriendelijke groet,

Arjen

WayPoint Notter B.V.

Rijssensestraat 170

7642 NN Notter (Wierden)

Internet: http://www.gps.nl

vragen/uitleg: http://www.mywaypoint.nl en http://tv.gps.nl

online bestellen: http://snelbalie.gps.nl

P.s. Als je de route wilt verzenden vanuit MapShource naar je SD kaart op je Garmin, moet je wel de SD kaart selecteren in het venster, standaard staat daar de Nuvi zelf als je hem opend.

Succes allemaal

  • Like 1
Link naar reactie

Bedankt Theo voor het uitzoeken, komt vast en zeker een keer van toepassing.

Ben daar tot nu toe nog niet tegenaan gelopen want verwijder ook altijd de oude routes, die staan toch nog op de pc.

Link naar reactie

Hoi Ferry, oude routes verwijderen heeft niet het gewenste effect, de nieuwe kaarten nemen erg veel ruimte in beslag en blijft er te weinig over voor de routes, ik had alles wat mogelijk is al verwijderd en toch te weinig opslag ruimte (zeker voor langere routes) en dit werd beaamd door Waypoint, dus vandaar dat ik er van uitga dat uiteindelijk iedereen hier tegen aanloopt.

Link naar reactie

Nu doe ik toch behoorlijk veel met mijn Zumo 660, maar hier heb ik (nog) geen last van gehad, terwijl ik zelfs de Onroute 1100 Motorroutes erop heb staan.Aanrader trouwens, ook voor Z-rijders...

Maar in ieder geval al bedankt voor deze "what if" :clapping:

Edit: Net website gechecked, Zumo 660 kan het dubbel aantal routes aan, dus heeft wellicht ook een ander intern geheugen. (?)

aangepast door McShine
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.