Ga naar inhoud

Remschijven, blokken en klauwen vervangen


Aanbevolen berichten

Voordat ze mij hier verbannen van het forum... Ik voel me nu al schuldig voor het aanmaken van 2 topics in minder dan 2 uur maar ik wil er ook geen rommelboel van maken en als ik hier niet wegkan met mijn vragen dan word ik :guitar:

Zo, nu dat uit de weg is...

Nog geen week geleden zijn mijn remblokken vooraan vervangen omdat deze versleten waren maar om eerlijk te zijn voel ik geen verschil. Niet dat hij slecht remde, dat ging gewoon goed en altijd op tijd, maar ik had toch een verbetering verwacht. Misschien is dat juist de bedoeling van je remmen op tijd te vervangen... geen verschil voelen.

Maar dit, plus het feit dat ik al langer fan ben van rode klauwen op geperforeerde schijven en ik ook nog eens nieuwe velgen heb die de lelijke gedrochten van BMW goed laten zien, heeft mij doen nadenken over het vervangen van de volledige remmen. Dus blokken, schijven en klauwen.

Ik ben nog niet van stapel aan het lopen en het is niet iets dat ik direct wil doen, eerder binnen XX aantal maanden of gewoon niet als het te duur is. Ik heb altijd gedacht dat schijfremmen + blokken + klauwen een arm en een been kosten maar als ik zoek naar remschijven dan kom ik op 50-80 euro voor een niet geperforeerde Brembo schijf. Verder kosten de remblokjes iets van een 150 euro voor de hele auto?

Dus vandaar mijn vraag. Die kits die verkocht worden voor 1000-2000 euro... waar zit al dat geld?

Ik heb geen idee wat klauwen kosten maar voor 4 schijven + blokken zit ik aan:

(80 x 4) + 150 euro = 470 euro.

Mijn zoektocht naar aftermarket klauwen loopt keer op keer op niets uit. Ik vind geen prijzen enkel kits en die kits... ja die kosten gewoon 1400 euro.

Veiligheid staat bij mij op nr 1. dus ze moeten gewoon goed zijn. Op de tweede plaats natuurlijk de looks -> geperforeerde schijven en rode klauwen. Een tweede optie is op enkel de schijven te vervangen en de oude klauwen te demonteren, grondig schuren en laten poedercoaten. Nadeel is dat ik dan een goede week niet kan rijden.

Aangezien je hier in dit land dat bestuurd wordt door een hoop mongolen absoluut geen betere remmen mag laten steken is die tweede optie beter (laten spuiten dus). Remschijven mogen wel vervangen worden maar mogen niet groter worden dacht ik.

Even concreet:

Heeft er iemand hier ervaring mee?

Wat kost een setje geperforeerde schijven mij?

Wat kosten remklauwen nu eigelijk? (gewone platte, geen puistvormige zoals die OEM klauwen van de Z)

Indien klauwen niet zo duur zijn zet ik er een BMW Motorsport sticker op ipv Brembo. Kan ik bij de controle weer gaan zeveren :book:

Edit:

Montage kosten even er buiten gelaten...

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Voor een gedeelte zal de prijs van die big brake sets aan de klauwen liggen.

Heb je nu maar 1 zuiger in de klauw, zitten er daar bv. 4 in.

Zelf heb ik voren geperforeerde schijven en moet zeggen dat die een stuk beter remmen dan oem.

Link naar reactie

Heb recent mijn voorremmen vervangen door Brembo Max (gegroefd), en heb daar inc verzendkosten ongeveer 130E voor betaald.

De remblokken zijn toen vervangen door ATE's, die volgens zeggen betere performance bieden (en mijn eerste indruk bevestigt dat).

Een ander merk remblokken dat meer biedt dan je standaardspulletjes is EBC. Die komen, van mild naar extreem, in de gradaties 'green', 'yellow' en 'red' als ik me niet vergis.

Eerder heeft Ruud de remslangen rondom vervangen door Stahlflex, deze hebben een RVS gevlochten mantel en kunnen daardoor -in tegenstelling tot rubber slangen- niet/minder uitzetten, wat een meer lineair 'remgevoel' geeft.

De combinatie van deze drie ingrepen kost je aan "ingrediënten" ongeveer EUR 300, exclusief montage.

En mijn persoonlijke mening: de investering méér dan waard! Meer remvermogen en gedoseerder kunnen remmen dan met de oude setup. En als je van gekleurde klauwen houdt: even de zoekmachine van het forum gebruiken, er zijn goede ervaringen met o.a. Hammerite. Prima te doe-het-zelven, en ben je je auto niet een week kwijt aan de poedercoater!

Een alternatief waar de Belgische keurder misschien wat makkelijker intrapt dan een 'echte' big brake kit is een upgrade naar :m: -remmerij op je vooras. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, dus weet niet hoe groot het verschil is.

Bimmerworld in de Joe Es of Ee biedt een conversie-pakket aan voor $449. Dan mag je daar nog verzendkosten, invoerheffingen, schijven, blokken en wat klein materiaal bij tellen. Maar uiteindelijk nog steeds substantieel goedkoper dan een BBK...

Link naar reactie

Voordat ze mij hier verbannen van het forum... Ik voel me nu al schuldig voor het aanmaken van 2 topics in minder dan 2 uur maar ik wil er ook geen rommelboel van maken en als ik hier niet wegkan met mijn vragen dan word ik :guitar:

huishoudelijke mededeling: relevante topics en posts aanmaken zo veel je wilt, zal nooit en te nimmer tot een ban leiden. ^_^

Link naar reactie

Die hele big brake remmerij verhandeling is hier al eens druk besproken.

...

True, maar dat is ook niet wat ik wilde of waar ik naar op zoek ben (vandaar de aanmaak van dit topic). Ik zoek geen remschijven of klauwen die ook onder een Lambo of Porsche gezet worden. Ik ging er gewoon van uit dat er wel één merk ging zijn die gewone remmen maakt maar die er ook gewoon goed uit zien. En dit zonder mijn remafstand te vergroten.

Gat in de markt?

En waarom is een "zicht-update" kul? Ik ben er van overtuigd dat de meeste leden hier hun Z "updaten" om er op esthetisch vlak op vooruit te gaan. Ik ben 20, kan nog geen Lambo of remmen van 25.000 euro betalen dus dan moet ik maar niet gaan prutsen met mijn remmen?

Verder wel een depressieve post van iemand die zulke dikke bakken op de oprit heeft staan ^_^

Je had ook gewoon even kort kunnen uitleggen waarom die remmen zo duur zijn als je toch percé wou antwoorden

Link naar reactie

a, heb ik je uitgelegd waarom ze zo duur zijn.

b, heb ik je een alternatief gegeven van betaalbaar en goed.

c, sorry hoor, ik had niet direct door dat je liever op eBay plastic overzet kapjes wil kopen om de optiek van je auto te tunen,.... In dat geval ben je voor 2 tientjes klaar ...... En idd met remmen moet je beter niet prutsen

en dan nog even als reactie op je laatste zin , .... Ehh goede remmen zijn duur, maar altijd goedkoper dan een privé nurse die je rolsoel duwt voor de rest van je leven .... Zoiets beter ???

Ik bedoelde iets "dieper" want "omdat ze beter remmen" is een uitleg die mijn zus mij ook had kunnen geven. Daarna heb je mij een alternatief gegeven dat 2000 euro kost terwijl ik al vermeld had dat 1400 euro voor mij al belachelijk veel is. Daarnaast is het ook niet mijn bedoeling om plastiek kapjes op een Z3 te zetten. Ik ga ze dus gewoon verven met Hammerite.

Ik snap dat je met een wagenpark als het uwe al eens kan/wil lachen met mensen die ook rode remmen willen maar dat wil toch niet zeggen dat het daarom keramische beesten of plastieken omhulsels moeten zijn? Ik denk wel dat er andere oplossingen zijn die er gewoon goed uit zien, goed remmen en waarmee ik niet in een rolstoel beland hoor.

Mijn Z3 zal nooit een circuit aanraken dus al die fancy remmen zijn er zowiewo over.

Link naar reactie

IPV rood zou ik de originele klauwen gewoon weer netjes zwart of grijs spuiten....ziet er beter/ netter uit en is ook minder :petje: ..maar goed dat is slechts mijn mening....

Ennuh...vat niet alles zo persoonlijk op....je vraagt om advies...dus dat krijg je dan....

Link naar reactie
Die kits die verkocht worden voor 1000-2000 euro... waar zit al dat geld? Ik heb geen idee wat klauwen kosten maar voor 4 schijven + blokken zit ik aan: (80 x 4) + 150 euro = 470 euro.

een (1 stuks!) standaard remklauw voor jouw auto kost kompleet bijna 400 euro. Dan heb je dus 'slechts' een standaard stalen remklauw met 1 remcylinder (de standaard klauw dus).

BBK sets hebben allemaal klauwen uit aluminium en hebben 4 tot 8 remcylinders. Dat kost dus fors meer.

Daarnaast zijn jouw schijven wezenlijk anders dan de schijven van een bbk: dat zijn schijven met een losse schijf en losse naafhouder die enigzins verend aan elkaar bevestigd zijn. Dat kost fors meer (reken op 400-500 euro voor 2 schijven). Verder zijn de schijven en blokken ook groter, en in kleinere oplage gemaakt.

Overigens denk ik niet dat je met een bbk harder gaat remmen op de manier dat je je remweg zal verkorten. Een standaard remklauw/schijf heeft meer dan genoeg kracht om te remmen tot het abs punt. Het grote verschil zit 'm in dat een bbk set veel meer warmte kan dissiperen. Bij herhaaldelijk hard remmen zal de rem dus minder snel oververhit raken en minder snel fading (verlies van remkracht) vertonen.

Als je dus de looks van een bbk wil, koop dan nepkapjes op ebay (of wat verf), en een set standaard geperforereerde schijven (ik denk dat een merk als zimmermann ze wel heeft).

Als je meer remkracht wil: zoek dat dan in banden, onderstel en rembalans.

Heb je last van dat je remmen te heet worden: koop een bbk set.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Wat ik je kan adviseren om te doen is het volgende:

Goodrigde gevlochten rem-slangen monteren + Ferrodo DS2500 (misschien zijn er al nieuwere/betere dat weet ik niet)

Dit zorgt voor een aanmerkelijke verbetering + voor de kosten hoef je het niet te laten..

Vervolgens zou je natuurlijk altijd nog je klauwen kunnen spuiten, dat is iets dat alleen jij zelf kan beslissen.

Zelf heb ik een tijdje zitten kijken naar Tarox BBK, maar hier toch van afgezien omdat:

1 het giga duur is

2 het voor mij niets toevoegd daar ik toch met een standaard 2.8 rijdt

en 3 omdat mijn auto toch nooit het circuit zal op gaan..

Leuk weetje:

Die Tarox BBK zijn leverbaar in 16 pots uitvoering,.. :blink:

uiteraard worden ze hier natuurlijk wel zwaarder door en passen ze niet op elke auto.

Link naar reactie

Ik dacht dat ik hier al wel vaker had uitgelegd dat met een Belgische wagen NIKS wat anders is dan OEM,mag vervangen om hem door de technische keuring te krijgen.

Maw., Stahflex leidingen, geperforeerde schijven, BBKits, krijg je niet gekeurd, zelfs niet met installatie attesten en Tüv-papieren. (geloof me maar, ik heb er al mee bezig geweest).

Het enige wat je mag doen is je OEM schijven vervangen door gegroefde en de remblokken door Ferodo DS of andere EBC's...

Much ado about nothing, dus ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.