Ga naar inhoud

nieuwe banden: Dunlop of....?


Aanbevolen berichten

Dag,

Mijn achterbanden zijn aan vervanging toe. Gisteren ben ik even langs geweest bij mijn favoriete bandenboer in Soest maar moest toch even slikken toen hij mij de

prijs van 2 stuks Dunlop Sportmaxx GT in de maat 265/30-19 gaf. 600 eurootjes !!

Is er een van jullie die ervaring heeft met een ander merk in die maat of mss 'n maatje kleiner...?

Zelf even op autobandenmarkt gesnuffeld maar merken als Falken, Kumho, Federal en Uniroyal heb ik geen ervaring mee.

Alle input is welkom.

Vrolijk Pasen !!

Ronald

Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

€300 per stuk :hypocritesmiley: 19 inch heeft schijnbaar zijn prijs.

Huishoudelijk: topic gemoved naar "vragen staat vrij"

Link naar reactie

Ik heb voor mijn achterbanden (255/35/18) ook naar de dunlops gekeken, maar was een beetje te duur. Nu zijn 't goodyears geworden (op advies van Ruud), en die waren toch weer 70eu per band goedkoper...

Link naar reactie
  • Administrator

Vredestein Ultrac Sessanta scheelt ook al snel een paar tientjes per band. Verder zijn banden online vaak veel goedkoper. Misschien kun je ze online bestellen en er door je favoriete bandenboer op laten leggen?

Link naar reactie
Dag,

Mijn achterbanden zijn aan vervanging toe. Gisteren ben ik even langs geweest bij mijn favoriete bandenboer in Soest maar moest toch even slikken toen hij mij de

prijs van 2 stuks Dunlop Sportmaxx GT in de maat 265/30-19 gaf. 600 eurootjes !!

Is er een van jullie die ervaring heeft met een ander merk in die maat of mss 'n maatje kleiner...?

Zelf even op autobandenmarkt gesnuffeld maar merken als Falken, Kumho, Federal en Uniroyal heb ik geen ervaring mee.

Alle input is welkom.

Vrolijk Pasen !!

Ronald

tja eeeh wie mooi wil zijn.................

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&sowigan=So

misschien deze dan maar kopen als het je om een paar tientjes gaat

vraag anders ook even bij www.bandencentrum-nederland.nl is wel wat verder weg maar de prijzen zijn erg laag!

Link naar reactie

Avon heeft een zeer betaalbare band in de 17 duims 'breedset maten' (225/45 en 245/17). type ZZ3

Iemand ervaring mee?

Link naar reactie

Pierre, bedoel je daarmee dat er voor en achter geen verschil in merk mag zitten..?

Dus voor sportmaxx dan achter ook sportmaxx...?

gr.

Ronald

Banden is vooral een smaakkwestie, behalve natuurlijk de echte goedkope merken dat is toch minder.

Belangrijkste is dat je de voor en achteras gelijk houdt qua merk en profiel. :sleepy:

Link naar reactie

Ja de ZZZ is heel gevoelig voor verschillende profielen. Krijg je zoekerig weggedrag, spreek uit eigen ervaring en die van vele andere rijders. Gebruik de zoekfunctie maar eens.

De vergelijking gaat niet helemaal op maar loop zelf maar eens met twee verschillende schoenen :sleepy:

Link naar reactie

Heb zelf goede ervaring met Dunlop. Toevallig heeft een vriend van mij een bedrijf(www.muskoracing.nl) wat alle Dunlop racebanden levert in Nederland dus ben een beetje bevooroordeeld..... Al mijn vrienden rijden op Sportmaxx en willen absoluut niets anders meer. Kijk eens op www.autobandenmarkt.nl Kan je een goede prijsvergelijking maken. Succes!

Link naar reactie
Heb zelf goede ervaring met Dunlop. Toevallig heeft een vriend van mij een bedrijf(www.muskoracing.nl) wat alle Dunlop racebanden levert in Nederland dus ben een beetje bevooroordeeld..... Al mijn vrienden rijden op Sportmaxx en willen absoluut niets anders meer. Kijk eens op www.autobandenmarkt.nl Kan je een goede prijsvergelijking maken. Succes!

Dank voor de tip, de bandjes (Dunlop SportMaxx) zijn dus besteld online. Worden in Axel (NL) geleverd. De man daar liep ook nogal warm voor de Toyo's. Ik kende ze niet, misschien voor een volgende keer.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Toyo Proxes R1R......toppertje IMHO :rolleyes: ( zelfs in de regen)...

r1r.jpg

Ik had begrepen dat Toyo veel afrol-geluid heeft.. en snel last heeft van "cuppen" oid..

't Profiel ziet er wel mooi uit :kisstogether:

Link naar reactie
't Profiel ziet er wel mooi uit :rolleyes:

Dat is heel zeker

Link naar reactie
Ik had begrepen dat Toyo veel afrol-geluid heeft.. en snel last heeft van "cuppen" oid..

't Profiel ziet er wel mooi uit ^_^

Dat gold voor de oude versie Proxes. Overigens snap ik niet dat die zo populair waren anders dan dat het V profiel er wel grappig uitziet. De testen zijn n.l. niet zo enorm geweldig. De V profielen zijn ook weer een beetje over volgens mij omdat ze dus idd een beetje lawaaerig zijn (dat gold dus ook voor Goodyear Eagle GSD3 en De Uniroyal Rainsport b.v.)

Het lawaai zou worden veroorzaakt door de "rip" die vanaf de rand in verbinding stond met het midden van het profiel. Ik zie dat dat bij de nieuwe versie dus verbeterd is. Ik zou alleen eerst eens wat goede test wilen zien van die nieuwe Toyo. Heb vorige zomer met Ruud wat verschillende banden mogen proberen onder de e46 en gemerkt hoeveel verschil een band maakt qua rijgedrag. Michelin blijft gewoon het lekkerste rijden. Helaas ook het duurst.

Link naar reactie
hmm ^_^ toyo ?

met een beetje geluk (als de wielen eindelijk komen)heb ik er binnenkort conti sc 3 onder ,kost een beetje maar dan heb je wat!

sorry hoor maar de toyo r1r is super inderdaad wat meer afrolgeluid en kortere levensduur maar een geweldige band met heel veel grip! daar kan michelin niet aan tippen. alleen gaan ze heel kort mee bij laten we zeggen wat extreme omstandigheden ze zitten bij mij onder de :muur: en de 335d ze hebben een heel breed en plat loopvlak en versterkte wangen wat ze heel erg direct maakt ze maken onder mijn daily wat meer herrie (zit geen eisseman onder :schater: )

voor de sportieve rijder die wat meer slijtage op de koop toe neemt echt de moeite waard ze zijn niet goedkoop duurder dan bv (michelin ps2) maar bieden heel veel driving fun let wel op door de zachte samenstelling zijn ze absoluut niet geschikt voor temparaturen onder 0 :rant:

trouwens sandere ik denk dat ps2 een beter alternatief is dan de conti,s just my 2 cents...

Link naar reactie
Och wie bezuinigt op banden ...... :sleepy:

Overgens is de R1R er niet in 19" , en een toyo die cupt? , en gebruikte banden? en bandenonline? leuk als je een garantie claim hebt .... dan helpt je favo bandenboer je vast verder :sleepy: :sleepy:

zoals eerder gezegt "wie mooi wil zijn....."

kerel ben jij al aan nieuwe banden toe met dat kanon van je :thumbup:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
hmm :sleepy: toyo ?

met een beetje geluk (als de wielen eindelijk komen)heb ik er binnenkort conti sc 3 onder ,kost een beetje maar dan heb je wat!

Perfecte banden!! :thumbup:

Afbeelding050.jpg

Link naar reactie
hmm :thumbup: toyo ?

...heb ik er binnenkort conti sc 3 onder ,kost een beetje maar dan heb je wat!

hmm :thumbup: conti ?

Dat is altijd het eerste wat ik van mijn VAG mobielen haalde, de conti's die PON er op mikte. Meteen Michelin Pilot erop.

Heb nu Toyo Proxes in 16" (225 rondom) op de coupe (ex Per Knudsen bandjes die niet meer pasten vanwege zijn big brake kit). Ik moet zeggen dat ze heel "smeuig" rijden. De grip is heel analoog, je voelt dat ie begint te glijden en kan dan de grip bepalen met je gaspedaal. En ze sturen heel precies, waardoor de auto wat zoekeriger/nerveuzer aanvoelt, maar je 'm ook heel precies kan plaatsen.

De Michelin Pilot sports (in 17" 225/245) die op de coupe zaten toen ik 'm kocht hebben ook super grip, maar die is ook heel digitaal. Je hebt heel lang grip en dan opeens niet meer. Als je weet waar die grens ligt kun je er hard mee gaan, maar de fun factor is wat minder.

Als ik moest kiezen tussen de twee zou ik toch voor de Michelin's gaan. Meer laufruhe en rust in de auto. De Toyo's zijn ook eigenlijk aangeschaft als "circuitbanden", dus daar meer voor geschikt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.