Ga naar inhoud

Rijbewijs?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Gast Z3-Widebody

Nu ga ik gelijk maar hier ook het volgende vragen..

Stel ik geef nu mijn rijbewijs op als gestolen/vermist.. (maar ik heb hem nog steeds)

Dan moet ik aangifte doen.. en een nieuw rijbewijs kopen..

Vervolgens heb ik dus twee rijbewijzen.. als ik ooit 1 van de twee kwijt raak omdat ik bijvoorbeeld 50km te snel heb gereden..

en ze dat rijbewijs dus innemen, dan heb je altijd nog dat tweede rijbewijs al reserve.. :rolleyes:

Vervolgens kan je gewoon weer toeren.. want je rijdt niet zonder rijbewijs.. :schater::kisstogether:

Link naar reactie
Stel ik geef nu mijn rijbewijs op als gestolen/vermist.. (maar ik heb hem nog steeds)

Dan moet ik aangifte doen.. en een nieuw rijbewijs kopen..

Vervolgens heb ik dus twee rijbewijzen.. als ik ooit 1 van de twee kwijt raak omdat ik bijvoorbeeld 50km te snel heb gereden..

en ze dat rijbewijs dus innemen, dan heb je altijd nog dat tweede rijbewijs al reserve.. :thumbup:

Vervolgens kan je gewoon weer toeren.. want je rijdt niet zonder rijbewijs.. :schater::kisstogether:

Staan beiden gewoon geregistreerd op rijbewijsnummer, zowel van je zogenaamd :wave: 'vermiste' rijbewijs en daarnaast het nummer van het ingenomen rijbewijs. Aangifte doen van vermissing van een rijbewijs dat je nog in je broekzak hebt zitten is valse aangifte doen (strafbaar) en ik denk dat je de politie een enorm groot plezier doet als je aangehouden wordt met een rijbewijs wat je adhv het nummer niet (meer) in je bezit mag hebben ivm inname of vermissing (rijden na inname is misdrijf).

Dit terwijl je je dan ook nog eens niet aan de identificatieplicht kan houden (je getoonde rijbewijs is 'ongeldig'), dus je kan er haast van uitgaan dat je vervolgens gelijk mee mag naar bureau bij staandehouding (als ze de nummertjes checken)! :rolleyes:

Je maakt het dus alleen maar erger dan het al is :thumbup:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Hahah,.. hoezo ontkracht. :schater:

Duidelijk,.... ik wist niet dat ze je rijbewijsnummer checken..

Heb namelijk vaak genoeg gehad, dat ze er even in kijken.. en dan krijg je hem weer terug.

Link naar reactie
inderdaad worden de nummertjes vaak alleen gecheckt als er 'meer' aan de hand is ... :kisstogether:

Of als je aanleiding geeft om te denken dat er meer aan de hand is.

Zelf nog nooit meegemaakt, natuurlijk :rolleyes: .

Link naar reactie
Honderdduizend Belgen rijden zonder rijbewijs

Hoe zou dat met onze Belgische forumleden zitten?

:kisstogether: ssst....ik heb vernomen dat er bij zijn die zelfs een rijbewijs hebben :rolleyes:

:thumbup: mogelijks ooit een actie bij een kilo koffie....? :schater:

Link naar reactie
Honderdduizend Belgen rijden zonder rijbewijs

Hoe zou dat met onze Belgische forumleden zitten?

Erg hé ...

Je moet bij de Limborit maar eens achter me aan rijden, dan zie je gewoon dat ik geen rijbewijs meer kan hebben :schater:

Maar het is idd zo, aangezien Belgie een land is van plantrekkers, rijden er nog eens zoveel rond zonder verzekering of inschrijvingsbewijs. :)

Link naar reactie
Je moet bij de Limborit maar eens achter me aan rijden, dan zie je gewoon dat ik geen rijbewijs meer kan hebben :schater:

Gaat helaas niet lukken :muur:

We zijn dan een paar weekjes op VAKANTIE :thumbup:

Iets zegt me dat ik je niet zou kunnen durfen volgen :schater::)

Link naar reactie
Iets zegt me dat ik je niet zou kunnen durfen volgen :schater::)

is allemaal relatief Mark. :muur: Bij de Gerolsteiner Serpentinen heeft Frank ooit moeten lossen :muur: (alleen reed Simone toen :thumbup: )

Om het wat stoerder te laten klinken, verzwijg ik maar even dat Frank door zijn madam gevraagd werd te lossen :muur:

Link naar reactie
is allemaal relatief Mark. :muur: Bij de Gerolsteiner Serpentinen heeft Frank ooit moeten lossen :muur: (alleen reed Simone toen :thumbup: )

Om het wat stoerder te laten klinken, verzwijg ik maar even dat Frank door zijn madam gevraagd werd te lossen :muur:

Klopt. Ik reed met Chris controle ingeschakeld :schater:

Maar ere wie ere toekomt (heb het trouwens toen nog in ons topic geschreven), nooit een vrouw zo snel door de bochten zien vlammen als Simone ;) :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.