Ga naar inhoud

Installeren afstandsbediening


CorvH

Aanbevolen berichten

Het volgende wil ik aan jullie voorleggen:

Aangezien ik binnenkort hoop weer een jaartje oude te mogen worden, wordt ik opgedragen om wat kadoo's te verzinnen.

Nu zag ik op internet het volgende

http://form-cars.nl/?page=catalog&view...product_id=1457

Ik heb nu geen AB en ook geen alarm.

Is dit iets wat aan te raden is, of een hoop ellende v.w.b random afgaande alarmen etc.

Wellicht iemand die ervaring heeft met soortgelijke apparatuur.

Link naar reactie

Ron,

Deze set is ook van spy, schijnbaar niemand die dit achteraf inbouwt.

Ik denk wel dat ik deze wil installeren, ik heb nu geen AB en geen alarm, dus 2 vliegen in 1 klap.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Gisteren weer verder gegaan met de inbouw van mijn Alarm+AB (een SPY FM5000)

Nu heeft deze ook een draad om de ramen te sluiten (een "min" signaal van 20sec) maar waar sluit ik deze aan?

Gevoelsmatig denk ik op de "sluit" draad van de CV, maar weet dit niet zeker.

Dus is er een aparte stuurdraad die de ramen aanstuurd?

Grtz Cor

Link naar reactie

Interessante vraag, ik heb helaas geen antwoord voor je. Ik zou me sowieso afvragen of je die signalen zomaar op het boordsysteem kunt aansluiten, maar daar zal in de gebruiksaanwijzing wel iets over staan.

Toch twee opmerkingen:

  1. hier staan schema's;
  2. mijn Z3 heeft 'comfort sluiting' (werkt alleen met de sleutel, niet met de afstandsbediening), misschien dat jij daar dat 20s laag-signaal voor kunt gebruiken:

Elektrisch bediende ruiten kunnen ook via de portiersloten worden gesloten.

Bij gesloten portieren de sleutel in de stand "vergrendelen" vasthouden.

Als de sleutel wordt losgelaten, wordt de beweging onderbroken.

Ben benieuwd of het je lukt, laat je het hier weten?

Link naar reactie

Bart,

mijn Z3 heeft 'comfort sluiting' inderdaad als je de sleutel in de gesloten stand vasthoud, dan gaan de ramen dicht.

Ik heb wel naar de schema's gekeken, maar zie geen apart voorziening in het slotcircuit, ik heb zo'n idee dat dit in de centrale unit (ZKE)

wordt geregeld, alleen verwacht ik dan een uitgang richting het raam circuit.

Ik kan natuurlijk altijd de raamsturing gebruiken voor het sluiten, er blijft dan 20 sec lang een minus op het sluitcircuit staan, dan lijkt

het dus net of de sleutel wordt vastgehouden?

Link naar reactie
Ik kan natuurlijk altijd de raamsturing gebruiken voor het sluiten, er blijft dan 20 sec lang een minus op het sluitcircuit staan, dan lijkt

het dus net of de sleutel wordt vastgehouden?

Klinkt aannemelijk, maar ik heb er geen ervaring mee, dus durf het niet te beantwoorden.

Ik hoopte dat jij dat ging doen :schater: .

Maar dan staan die dingen dus wel iedere keer 20s lang electrisch de sloten dicht te drukken, terwijl dat normaal niet zo is want de comfortsluiting werkt van origine alleen als je het mechanisch met de sleutel doet. Of ze daar tegen kunnen...?

Link naar reactie

Bart,

in het schema zie ik alleen maar een "maak" kontakt, dus leg je langer dan "zoveel" seconden een minus richting de ZKE,

ik heb dus het idee dat deze na een aantal seconden het kommando "sluit ramen" er uitgooit.

Alleen heb ik nog niet ontdekt van waaruit de ramen worden aangestuurd.

"Ik hoopte dat jij dat ging doen :schater: "

Ga ik ook doen...

Link naar reactie
in het schema zie ik alleen maar een "maak" kontakt, dus leg je langer dan "zoveel" seconden een minus richting de ZKE,

ik heb dus het idee dat deze na een aantal seconden het kommando "sluit ramen" er uitgooit.

Ach so.... Alweer: klinkt aannemelijk!

Ga ik ook doen...

Succes en hou ons op de hoogte.

PS:als je gelijk foto's maakt, zou het leuke Howto kunnen worden :punk:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hier dan nog een verslag van de inbouw van de SPY FM alarm/cv

Dit is het kastje met alle draden:

28042010035.jpg

Dit is het aansluitschema:

schemapb.jpg

Via internet de aansluitdraden van de Z3 gehaald

aansluitgegevensz3.jpg

Ook nog de aansturing van de ingebouwde CV

cvaansturingz3.jpg

Het eenvoudigste klusje was de inbouw van het blauwe waarschuwingsledje

p1060855t.jpg

Montage van de sirene en ook zie de rode draad van de +12V aansluiting, deze rechtstreeks op accu aansluiting

Sirene zit op deze plaats mooi vrij van water e.d.

p1060856.jpg

Voorbeeld van de gesoldeerde aansluiting samen met de krimpkous, deze heb ik maar een enkel keer gebruikt,

de ruimt ontbrak om te knippen en vervolgens de krimpkous te plaatsen en deze daarna nog te verwarmen.

Daarom de rest gesoldeerd en met goede isolatietape afgeisoleerd, tevens de draden vastgezet met een tywraps

28042010036.jpg

Aansluiting van de draden voor de linker en rechter knipperlichten (bij de stuurkolom) (foto's geleend van een duitse PDF handleiding)

richtingz3.jpg

Ook de aansluiting van de deur en kofferbak schakelaar staat hier op

deurkontaktz3.jpg

En de aansluiting van de bestaande CV open en dicht sturing

cvz3.jpg

Uieindelijk heb ik de rode draad voor het sluiten van de ramen gebruikt om een extra relais aan te sturen zodat

er 20 sec lang een +12V op de "sluit"draad van de ZKE staat (comfortsluiting). Deze staat dus parallel op de sluit sturing van de SPY.

Hierdoor gaan de ramen dus ook dicht als de deuren vergrendeld worden

De schoksensor heb ik rechts naast de luidspreker op het metaal geplakt, deze reageert goed.

(ik denk dat ie nog wat te gevoelig staat, afgelopen weekend kreeg ik een alarm door een passerende auto

die nogal een behoorlijk laag ( :thumbup: schreeuwerig :schater: ) uitlaat had)

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.