Ga naar inhoud

18 inch met PS2's


JP's Z4

Aanbevolen berichten

Goedemorgen mannen,

gisteren bij Ruud m'n 17 inch velgen met RFT's van Bridgestone laten vervangen voor 18 inch Style 197 met 225 en 255 banden van Michelin PS2.

De eerste kilometers naar huis voelden zeer goed aan, rust in het stuur, geen gezwiep bij het van rijbaan wisselen, één hand aan het stuur is weer mogelijk. Ondanks dat ik van 17 inch ben overgegaan naar 18 inch kan ik mededelen dat de auto er comfortabeler op is geworden, hobbels worden beter geabsorbeerd en minder hard doorgegeven, ook het afrolgeluid van de banden is minder.

Kortom het lijkt er op dat het zgn Freude am fahren tergkeert.

Op naar de zonnige dagen.

Groet

JPS

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 4 weken later...
m'n 17 inch velgen met RFT's van Bridgestone laten vervangen voor 18 inch Style 197 met 225 en 255 banden van Michelin PS2.

De eerste kilometers naar huis voelden zeer goed aan, rust in het stuur, geen gezwiep bij het van rijbaan wisselen, één hand aan het stuur is weer mogelijk. Ondanks dat ik van 17 inch ben overgegaan naar 18 inch kan ik mededelen dat de auto er comfortabeler op is geworden, hobbels worden beter geabsorbeerd en minder hard doorgegeven, ook het afrolgeluid van de banden is minder.

Mag ik aannemen dat RFT staat voor runflat banden?

Het betere rijgedrag zou aan het andere merk banden of aan het wisselen naar niet-runflat banden of aan beiden. Of denk je dat het lagere rolgeluid ligt aan het merk (het andere profiel) en het betere rijgedrag aan het feit dat het geen RFT's meer zijn?

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Mag ik aannemen dat RFT staat voor runflat banden?

Het betere rijgedrag zou aan het andere merk banden of aan het wisselen naar niet-runflat banden of aan beiden. Of denk je dat het lagere rolgeluid ligt aan het merk (het andere profiel) en het betere rijgedrag aan het feit dat het geen RFT's meer zijn?

Het verschil tussen diverse merken banden is veel kleiner dan tussen RFT (Run Flat Technology) en gewone banden.

Voor mij nooit geen RFT's meer onder de Z4.

Onder mijn E61 (5 Touring) liggen ze ook (245/45x18) maar daar geen klachten. Ligt dus duidelijk aan de combinatie Z4-RFT. :ok:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.