Ga naar inhoud

18 inch met PS2's

JP's Z4

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemorgen mannen,

gisteren bij Ruud m'n 17 inch velgen met RFT's van Bridgestone laten vervangen voor 18 inch Style 197 met 225 en 255 banden van Michelin PS2.

De eerste kilometers naar huis voelden zeer goed aan, rust in het stuur, geen gezwiep bij het van rijbaan wisselen, één hand aan het stuur is weer mogelijk. Ondanks dat ik van 17 inch ben overgegaan naar 18 inch kan ik mededelen dat de auto er comfortabeler op is geworden, hobbels worden beter geabsorbeerd en minder hard doorgegeven, ook het afrolgeluid van de banden is minder.

Kortom het lijkt er op dat het zgn Freude am fahren tergkeert.

Op naar de zonnige dagen.

Groet

JPS

• Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Klopt helemaal. Exact dezelfde ervaring met Conti's SC3. NO more RFT!

• 4 weken later...
Geplaatst:

Zelfde ervaring bij 2 MINI's en nu m'n Z4 (van 17" RFT naar 17" non-RFT winterbanden). Voor de zomer dus ook mooi 18" non-RFT besteld.

Het gevoel dat je meteen hebt: "Zo had ie af fabriek moeten rijden."

Geplaatst:
m'n 17 inch velgen met RFT's van Bridgestone laten vervangen voor 18 inch Style 197 met 225 en 255 banden van Michelin PS2.

De eerste kilometers naar huis voelden zeer goed aan, rust in het stuur, geen gezwiep bij het van rijbaan wisselen, één hand aan het stuur is weer mogelijk. Ondanks dat ik van 17 inch ben overgegaan naar 18 inch kan ik mededelen dat de auto er comfortabeler op is geworden, hobbels worden beter geabsorbeerd en minder hard doorgegeven, ook het afrolgeluid van de banden is minder.

Mag ik aannemen dat RFT staat voor runflat banden?

Het betere rijgedrag zou aan het andere merk banden of aan het wisselen naar niet-runflat banden of aan beiden. Of denk je dat het lagere rolgeluid ligt aan het merk (het andere profiel) en het betere rijgedrag aan het feit dat het geen RFT's meer zijn?

• 2 weken later...
Geplaatst:
Mag ik aannemen dat RFT staat voor runflat banden?

Het betere rijgedrag zou aan het andere merk banden of aan het wisselen naar niet-runflat banden of aan beiden. Of denk je dat het lagere rolgeluid ligt aan het merk (het andere profiel) en het betere rijgedrag aan het feit dat het geen RFT's meer zijn?

Het verschil tussen diverse merken banden is veel kleiner dan tussen RFT (Run Flat Technology) en gewone banden.

Voor mij nooit geen RFT's meer onder de Z4.

Onder mijn E61 (5 Touring) liggen ze ook (245/45x18) maar daar geen klachten. Ligt dus duidelijk aan de combinatie Z4-RFT. :ok:

Geplaatst:

touring met rft is ook :holiday: kom je pas achter als je ook daar een keer non rft probeert :)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen