Ga naar inhoud

Brandstofverbruik 2.0 L


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Misschien voor vele een reeds bekend onderwerp maar aangezien ik pas zeer recent een Z3 heb even een vraag over het brandstofverbruik.

Mijn 2.0 l heeft een verbruik van 1: 11 bij rustig touren op rustige buitenwegen (max. snelheid 80 - 90 km/u) is dit een normaal verbruik.

In het verleden heb ik een Alfa spider 2.0 gehad waar ik bij dezelfde rijstijl 1:13 haalde. Welliswaar zit er een verschil tussen een 4 en 6 cylinder maar ik vind het toch aan de hoge kant.

Kan ik van andere forum gebruikers horen wat hun brandstofverbruik is.

mvg Herman

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Absoluut normaal, ik zit met onze 2.8 op gemiddeld 10,8 l/100km :muur: Moet wel gezegd dat als de zzz buiten komt dit niet vaak op de autostrade is.

Link naar reactie

Meest gunstig

Voormalig woon-werk verkeer - bijna 1:14

(van Rotterdam naar Hellevoetsluis over de snelweg en in de zomer, dus geen file)

Minst gunstig

Zondag pleziertochtje - 1:7/1:9

(rustig warmstoken en daarna sportief toeren)

Recent gemiddelde is ongeveer 1 op 10.

Dus denk dat je normaal zit met je verbruik.

Link naar reactie

Mij lijkt je waarde een hele nette.

Kan ik van andere forum gebruikers horen wat hun brandstofverbruik is.

Verbruik van onze 2.8 zit gemiddeld op 1 op 10/11 (mix van 80-km wegen en snelweg).

Als er wat meer doorgerden wordt (op Autobahn of in de serpentinenkurven in de Eifel) gaat het richting 1 op 9.

Tijdens de circuittraining in Lelystad hebben we 1 op 5,8 gered :muur:

Link naar reactie
We werken dus allemaal goed mee aan het broeikaseffect! :schater:

lijkt me logisch, winters als we dit jaar hadden zijn ook te gek voor woorden :muur: daar moet iedereen zijn steentje bijdragen

Link naar reactie

Mijn 2.8 rijdt natuurlijk voornamelijk snelweg, en op LPG, maar ik heb gemiddeld over het afgelopen jaar 1:11,2 gehaald. Dat is een meting over 46.000km, dus lijkt me redelijk betrouwbaar.... :schater:

Link naar reactie
  • Administrator
Kan ik van andere forum gebruikers horen wat hun brandstofverbruik is.

Als je het ook interessant vindt wat niet forum gebruikers verbruiken, dan meld je je even aan bij Spritmonitor, regsitreer je je en zoek je op basis van de specificaties van jouw Z3 vergelijkbare auto's, die je toevoegt als "Vehicle favorits" / "Fahrzeugfavoriten" ... Dan kun je van nog veel meer vergelijkbare auto's zien wat het brandstofgebruik is.

Link naar reactie

eeuh 1 op 10 voor een 3.0i aut5 is dat wat??

als ik rustig aan doe dan he :schater: maar wel woonwerkverkeer binnendoor

op de snelweg op 120 vastgezet red ik 1 op 13 a 14 bij een lange rit

kort geleden naar essen geweest en uiteraard in DE de benen laten strekken (220 en harder

alles bij elkaar gerekend 1 op 9 zo ongeveer

echt! ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.