Ga naar inhoud

GPS tracker


Z3Mrunner

Aanbevolen berichten

Een global GPS tracker.

Zou dit product inzetbaar zijn als er een onverlaat er met je bolide vandoor gaat/is?

GPS tracker

Gelukkig zit het forum vol met lieden die overal verstand van hebben en graag gevraagd en ook ongevraagd advies willen geven. :offtopic:

Ben benieuwd naar de meningen hierover.

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast Z3-Widebody

Volgens mij is het zo dat de verzekering pas uitkeerd, als de auto terug is..

immers er zit een tracking-deviece op..

Diefstal van je auto hoeft niet percee altijd nadelig te zijn..

los van de romp-slomb.. kan je soms meer terug krijgen als dag-waarde.. dan dat de dealer je er voor zou geven als

inruil..

Link naar reactie

Een global GPS tracker.

Zou dit product inzetbaar zijn als er een onverlaat er met je bolide vandoor gaat/is?

Hallo...inderdaad zijn er op dit forum genoeg mensen die ervaring hebben met dergelijke toestellen.... Ikzelf heb er nu 4 in gebruik; het zijn wel iets andere versies; het typenummer is TK 102 en is eigenlijk de oer-tracker, het was het eerste model van dergelijke trackers die destijds op de markt kwam.

http://cgi.ebay.com/Realtime-GPS-GSM-GPRS-...=item414b9e683e

Ik ben uitermate tevreden over de werking van deze tracker; uiterst gebruiksvriendelijk en zeer goedkoop in gebruik; Je moet enkel met je GSM naar deze tracker bellen; deze hangt op na een paar seconden ( dus het kost je zelfs geen gesprek ).....een paar seconden later krijg je dan een SMS met alle informatie zoals locatie,snelheid enz...( kan je dan bekijken met bijvoorbeeld Google-earth of met je GPS ( tom-tom )

In de tracker steekt een pre-paid SIM kaartje ( Bij deze kaart zijn 5000 gratis SMS inbegrepen )...dus jaarlijkse kostprijs is 12 Euro per jaar....das dus twee keer niets he!

Je kan door middel van het versturen van een SMS diverse zaken instellen van die tracker, zo kan je bijvoorbeeld instellen dat hij automatisch een SMS gaat versturen bij het overschrijden van een bepaalde snelheid, of bijvoorbeeld bij het overschrijden van een bepaalde afstand ( je kan bijvoorbeeld een perimeter van 20 kilometer instellen; als dan het voertuig buiten de straal van die 20 kilometer komt verstuurd deze ook een sms. Je kan ook een SMS laten versturen wanneer het voertuig in beweging is ( dus je parkeert je wagen....als die dan later in beweging komt verstuurt deze een SMS

Je kan zelfs een SMS sturen naar die tracker zodat deze in de ogenaamde " monitor-mode " komt te staan; dan kun je horen wat er allemaal gezegd wordt ( tracker heeft een ingebouwde microfoon )

Ik gebruik deze tracker in zijn eenvoudigste mode...dus door het ontvangen van SMS; het toestel kan echter ook ingesteld worden voor het gebruik van MMS...dan verstuuurd deze konstant MMS berichten waardoor je real-time de locatie kan volgen ( met bijvoorbeeld een Smartphone of via Internet )

Ik heb bewust gekozen voor de éénvoudige modus met SMS omdat hier in Belgie er nog steeds geen aantrekkelijk aanbod bestaat voor deze MMS diensten ( je betaald je hier blauw )...

Het werkt werkelijk zeer goed, ik heb de trackers voorzien voor 12 Volt voeding zodat deze steeds opgeladen blijft ( ingebouwde accu heeft een autonomie van ongeveer 3 dagen )

Al mijn voertuigen zijn voorzien van een ingebouwd ( en verplicht ) anti-diefstal systeem doch zoals we allemaal weten stelt dit niet veel voor, zeg nu zelfs ..wie reageerd er nu nog op een sirene van zo een autoalarm?...iedereen denkt hetzelfde...weeral iemand die aan het sukkelen is met zijn alarm...en loopt dan gewoon door.

Met dit systeem kan ik steeds nakijken waar mijn voertuigen zijn. Dit heb ik al enkele keren kunnen gebruiken...twee jaar geleden hebben zo ééns een auto van mij gestolen.....binnen de twee uur was deze terrecht!

En ja....wie heeft er ook al ééns zijn wagen kwijtgespeelt na een nachtje stappen?.... :offtopic: Wel ikzelf heb enkele maanden geleden ook zoiets meegemaakt, je kent het wel...even een uitstapje doen in een grote stad...wagen ergens neergezet en dan snel de stad in....dan enige tijd later ( en ook heel wat liters later )...waar staat nu toch mijn wagen????? Als je pech hebt ben je uren aan het zoeken....nu ....op enkele minuten!

Er bestaan diverse varianten van dergelijke trackers , ook modellen die typisch bedoeld zijn voor inbouw in een voertuig....die zijn wat steviger ( zitten in metalen behuizing ) en hebben standaard een 12 Volt voeding. Ze hebben ook meestal een uitgang die je kan gebruiken om de auto stil te leggen....je kan dan door middel van een sms een bevel geven dat de motor wordt stilgelegd ( dat doet hij dan enkel wanneer de auto trager rijdt dan een bepaalde snelheid en/of stilstaat ( voor de veiligheid )

Eventueel kan men dan ook nog de toeter en alarmlichten aansturen, de deuren vergrendelen enz....

Zo...das lang genoeg...je merkt dat ik heel tevreden ben over deze toestellen..ik kan maar een ding zeggen....DOEN!!!

Moesten er nog vragen zijn.....laat maar komen.

Groetjes....Dirk

& Viviane

Link naar reactie

Wow, dit is duidelijke feed back. Daar heb ik (wij allen) veel aan.

Wordt bijzonder gewaardeerd! :offtopic: <_<

Dat gaan we dus ook even proberen.

Jij adviseert het model uit het linkje? Ook daar gekocht?

Link naar reactie
Gelukkig zit het forum vol met lieden die overal verstand van hebben en graag gevraagd en ook ongevraagd advies willen geven. ;)

Schaf eerst eens een auto aan waarvoor het de moeite waard is. Alvorens dit soort onzinnige vragen te stellen :cold:

GVD, waar blijft die stoppelloos het wordt steeds gezapiger...ik geef ook bijna de moed op... :thumbup:

Link naar reactie
Schaf eerst eens een auto aan waarvoor het de moeite waard is. Alvorens dit soort onzinnige vragen te stellen :cold:

GVD, waar blijft die stoppelloos het wordt steeds gezapiger...ik geef ook bijna de moed op... :thumbup:

Stoppeloos zit tegenwoordig op de bank naast moeder de vrouw lekker soaps te kijken.

Vanavond moet ie eerst de vuilnisbak buiten zetten en mag ie een kwartier internetten.

Over een half jaar moet ie een witte Zafira kopen want die zijn zo praktisch. :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.