Ga naar inhoud

Valt BMW van zijn geloof ??


Davids Z3

Aanbevolen berichten

Even copy / paste van autoblog:

We kennen deze afbeelding uit een oude BMW advertentie toch nog wel? Een konijn (of haas, ik zie het verschil niet) met enorme voorpoten in plaats van een paar stevige achterpoten, dat is natuurlijk geen gezicht. Daarom maakt BMW geen auto's met enkel voorwielaandrijving. Althans, tot nog toe, want het het Britse Autocar schrijft dat er een eind komt aan het tijdperk dat BMW uitsluitend achterwiel- en vierwielaangedreven auto's bouwt. Het Britse blad/website heeft in Genève goed geluisterd naar BMW topman Norbert Reithofer. Hij heeft aangegeven dat zijn merk een voorwielaangedreven entry-level model (0-serie?) zal introduceren. Deze kleine zondaar zal onder de 1-serie worden gepositioneerd. Dit model wordt gebouwd op een nieuw platform waarop ook de volgende generatie Mini Cooper zal worden gebouwd. BMW wil de kruisbestuiving tussen de twee merken stimuleren met het oog op een stukje efficiëntie, dus kostenbesparing. BMW en Mini zullen in de toekomst veel meer onderdelen gaan uitwisselen.

Tevens kan BMW wel een model gebruiken die de strijd aan mag gaan met o.a. de A1 en de toekomstige Forfour van aartsrivalen Audi en Daimler. De volgende generatie Mini staat vooralsnog voor 2014 op de agenda, maar een kleine voorwielaangedreven BMW zou er al een jaar eerder kunnen zijn. En als BMW dan toch van z'n geloof is gevallen, zou het zelfs kunnen zijn dat voor de derde generatie 1-serie (2018) voorwielaandrijving wordt overwogen.

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo beste lezers,

Ik heb toch een vrij sterk vermoeden dat het voorwiel aandrijving wordt voor de nieuwste kleine BMW die onder de 1 serie komt te staan.

Wellicht een stukje inside info?? :hmmsmiley02:

Maar ik ben het er mee eens: Een ECHTE BMW heeft achterwiel aandrijving!

Mzzl Maarten

Link naar reactie
Hallo beste lezers,

Ik heb toch een vrij sterk vermoeden dat het voorwiel aandrijving wordt voor de nieuwste kleine BMW die onder de 1 serie komt te staan.

Mzzl Maarten

onder de 1-serie wordt het zowieso een mini-autootje :hmmsmiley02:

Link naar reactie

Ik zou mijn naam geen eer aan doen dan over Porsche te beginnen. Ook dit merk heeft te maken gehad met voor puristen onmogelijke beslisingen van het merk.

Te denken aan watercooled boxers, diesel, SUV, 4-deurs en straks Hybride 911......

Wat dat aangaat is BMW nog behoorlijk koersvast. En bij de kleine modellen is voor de gemiddelde rijder voorwielaandrijving zeker een veiligere oplossing en zal meer klanten trekken.

Link naar reactie

Neen!!!!

dan ga ik hier mijn tekst moeten aanpassen?

zo iets als: "achterwielaandrijving natuurlijk, voorwielaandrijving uit noodzaak"? Iemand suggesties?

Link naar reactie

80% van de 1 serie rijders denkt dat hun 1 voorwielaandrijving heeft ;) ... (hoor ik iig tot de andere 20% :thumbup: )

BMW benefits from confused 1-series owners

Believe it or not, 80 percent of BMW 1-series owners believe they are driving a front-wheel-drive car.

Given that today is March 22, I promise this is not an early April Fools' Day joke.

BMW CEO Norbert Reithofer shared the mind-boggling statistic during a call with analysts following the release of the company's 2009 financial results last week.

The comment came after an analyst asked whether the German automaker risked confusing customers with the addition of fwd BMWs to a lineup that features only rear-drive models.

Reithofer said he was not worried because of the 1-series survey data, which he admitted came as “quite a surprise” to BMW.

Customers obviously are not turned off by the thought of owning a front-drive BMW, which means the German premium brand has a good chance to succeed with its plan to sell up to 1 million fwd BMW and Mini brand cars by the middle of this decade.

Read more: http://www.autonews.com/article/20100321/B...3#ixzz0ivZzgYKv

full story here

In een stukje over de nieuwe BMW motoren, staat in ieder geval ook dat de 1 gewoon RWD blijft:

The first car to use the new platform will be the third-generation Mini hatchback, due in 2014. The second model will be a BMW that will be slotted below the brand's entry-premium 1-series line, which will keep its rwd layout.
Link naar reactie
80% van de 1 serie rijders denkt dat hun 1 voorwielaandrijving heeft :newblush: ...

bizar dit inderdaad... verklaart gelijk waarom verschillende prutsers afgelopen winter hun sneeuwkettingen om de voorwielen van de 1-serie probeerden te leggen :schater:

nu ook hier

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.