Ga naar inhoud

Ervaringen met afdingen in Duitsland


joostvdl

Aanbevolen berichten

Wederom ben ik in Duitsland aan het rondneuzen, maar nu voor mijn daily ride (opzoek naar een 320d Touring, Zwart, E91) . Ik ben beniewd wat jullie ervaringen zijn met afdingen in Duitsland. Hoeveel euro's, hoeveel %%. Just let me know.

(ps. de winnaar nodig ik dan een keer een dagje uit om mee te gaan natuurlijk :ph34r: )

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wederom ben ik in Duitsland aan het rondneuzen, maar nu voor mijn daily ride (opzoek naar een 320d Touring, Zwart, E91) . Ik ben beniewd wat jullie ervaringen zijn met afdingen in Duitsland. Hoeveel euro's, hoeveel %%. Just let me know.

(ps. de winnaar nodig ik dan een keer een dagje uit om mee te gaan natuurlijk :ph34r: )

Je vraagt gewoon op voorhand of er ook een 'Exportpreis' is, vooral bij 'Barzahlung bei Abholung' .

Als ze 'für Export' op de factuur schrijven, dan denken ze geen waarborg te moeten geven. Hoewel je dan toch gemakkelijk drie maanden op aandrijflijn kan 'lospeuteren'.

Mij is het totnogtoe al drie keer gelukt, 1x met een Porsche 944; mijn motorfiets, en vorig jaar nog met de Roadster

o ja, en een goede 1000 Euro (bij de Z3) zat er toch in

Link naar reactie
(ps. de winnaar nodig ik dan een keer een dagje uit om mee te gaan natuurlijk ;) )

oh, laat dan maar :m::schater: Afdingen hangt van vele factoren af en is niet iets wat je zo in een topic even bijleerd :wub: Mijn ervaring, zorg dat je vantevoren zoveel mogelijk info van de verkopende partij hebt om je een reëel beeld van de auto te kunnen vormen. Duitsers zijn over het algemeen erg eerlijk over hun waar (iets waar nederlanders iets van kunnen leren :wacko: Zorg dat je voldoende foto's hebt, eventueel onderhoudshistorie even laten faxen. En probeer er tijdens het telefoongesprek uit te komen. Ik geef gewoon mijn bod telefonisch door gaat die akkoord dan spring ik in de auto. Zo niet dan is het een l.l en ga ik weer verder zoeken op mobile.de of autotrack.de of.... :m:

Link naar reactie

wat ik wel altijd lastig vind is om via email alle vragen beantwoord te krijgen ,ook van duitsers

de meeste lieden geven van die hafbakken antwoorden,terwijl de vragen wel behoorlijk gericht zijn.

ik bedoel je vraagt dat niet voor de show toch.

dus misschien is bellen zeker geen gek idee ,alleen heb je even meer bedenktijd als je mailt!

Link naar reactie
Ik geef gewoon mijn bod telefonisch door gaat die akkoord dan spring ik in de auto. Zo niet dan is het een l.l en ga ik weer verder zoeken op mobile.de of autotrack.de of.... :wub:

prutser, jij tikt gewoon een nulletje teveel in op een ebay.de veiling en hoopt dan maar dat er wat fatsoenlijks uit komt :m:

Link naar reactie
wat ik wel altijd lastig vind is om via email alle vragen beantwoord te krijgen ,ook van duitsers

de meeste lieden geven van die hafbakken antwoorden,terwijl de vragen wel behoorlijk gericht zijn.

Ik heb een geheel andere ervaring.

Zoals Roger als schreef, over het algemeen zijn onze Oosterburen erg open en eerlijk als je ze vraagt naar krassen, deuikjes (beulen) of andere gebruikssporen. Zowel telefonisch als via email.

Ik wel eens een xls sheet opgestuurd met het verzoek op items aan te geven hoe de staat van de auto was. Lijstje wat ik ook gebruikte als ik belde.

Je moet het echter wel treffen met de verkoper natuurlijk.

Als er VB bij de prijs staat betekent dit Verhandlungsbasis en geeft de koper feitelijk al ruimte om te handelen.

Verder het rondje langs de auto maken, de boel afkraken, nieuwe banden, remmen etc, luid tellend een optelsom maken voor al deze 'gebreken' en een eindbod neerleggen. :wub:

Mijn eerste ZZZ kwam van een D Dealer. Ging 250 euro af. Startprijs was al ok. Van mijn laatste aankoop ging een procent 8 af, vraagprijs was ook al fair.

Nogmaals ik denk dat je gewoon geluk moet hebben met de verkoper.

Ik heb een hele poos gewacht op het "goede gevoel" bij de aankoop.

Bij een verkoper kwam ik er via zijn volledige naam in een emailadres achter dat meneer aan autocross en motorcross deed en houthakken (maar dan het echte ruwe werk) als hobby had, tja dan haak ik af.

Gebruikssporen zijn in zo'n geval relatief. :schater:

Link naar reactie
Bij een verkoper kwam ik er via zijn volledige naam in een emailadres achter dat meneer aan autocross en motorcross deed en houthakken (maar dan het echte ruwe werk) als hobby had, tja dan haak ik af.

Ralf, jij bent echt zo'n koper die over elke detail iets te zeuren heeft en dan direct afhaakt he? :schater:

audiax.jpg

Link naar reactie
Ralf, jij bent echt zo'n koper die over elke detail iets te zeuren heeft en dan direct afhaakt he? :schater:

haha. Misschien wel ja. Maar ik neem wel mijn pikhouweel mee naar huis terug....

Ik pak zo'n dingen aan als een project. Impuls aankopen laat ik aan mijn vriendin over :schater:

Het is aan Joost hoe hij dat doet natuurlijk. Om weer on-topic te komen.

Link naar reactie

Zal er ook van af hangen of je met een dealer of met een Jan Boerenlul onderhandelt. Duitsland staat wel een beetje bekend om z'n krappe onderhandelingsmarges.

Ik geloof trouwens niet dat zo'n "exportprijs" verhaal echt werkt; mijn ervaring was in ieder geval dat de dealer sowieso geen auto's zonder de vaste garantie af wilde geven. Misschien meer succes als je het Jan B. vraagt.

Over eerlijkheid t.a.v. gebreken: helemaal mee eens, Duitsers lijken me veel correcter hiermee dan Nederlanders.

Link naar reactie
Ik geloof trouwens niet dat zo'n "exportprijs" verhaal echt werkt; mijn ervaring was in ieder geval dat de dealer sowieso geen auto's zonder de vaste garantie af wilde geven.

Over eerlijkheid t.a.v. gebreken: helemaal mee eens, Duitsers lijken me veel correcter hiermee dan Nederlanders.

Werkte toch bij mij, en alhoewel geen dealer, een grote 'Gebrauchtwagenhändler' met showroom en 'Werkstatt' en al.

(maar misschien zie ik er meer een Jan B. uit? :rambo: )

Link naar reactie

Duitsers zijn idd veel correcter en eerlijker dan de Nederlanders, verder ben je als koper veel beter beschermd, vandaar dat ik de afgelopen twintig jaar elke auto daar gekocht heb :rambo: en dat waren er een paar :ph34r:

Ik ben ook in D wel een paar keer op de koffie gekomen, dat de auto's toch niet zo waren zoals beloofd. :ok:

Qua onderhandelen is het in overal hetzelfde, bij de een lukt het wel en bij de ander niet, allemaal afhankelijk van de omstandigheden. Idd zoals Roger al zei probeer zoveel als mogelijk te weten te komen en tast het via de telefoon al af anders kon je wel eens een lange rit voor niks maken :ph34r:

Link naar reactie
vandaag voor jan lul naar duitsland gereden voor een auto bleek het een vouwwagen....... te zijn oh service boekje was keurig ingevuld tot 2006 :blink:

eeh vouwwagen?? je bedoelt een schade auto??

ik dacht dat die duitsers zo correct waren?

Link naar reactie
vandaag voor jan lul naar duitsland gereden voor een auto bleek het een vouwwagen....... te zijn oh service boekje was keurig ingevuld tot 2006 :blink:

Euh... een BMW vouwwagen? Interessant....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.