Ga naar inhoud

Rally Cars


IvoZ3

Aanbevolen berichten

  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

succesvolle rally-cars(op een enkele na dan).

fordrs200whitevrtce.jpg

1469308565fc7169f0b8.jpg

De RS200 en de Metro 6R4 zijn weliswaar geweldig Group B materiaal, maar idd niet succesvol geweest... :thumbup:

Uit de tijd dat popnagels en Seitenschweller nog cool waren:

manta_400_rear_wing.jpg

bx-evo-600.jpg

16781d1034429432-yeeeeeehaw-e30-m3-rally-pic-e30m3rally.jpeg

Link naar reactie

Lancia staat te boek als meest succesvolle rallycar producent.

Lancia’s stats:

Wins: 74 (this includes Markku Alen’s annulled 1986 Sanremo win)

Most successful driver: Miki Biasion, 16 wins

Most successful car: Stratos/Delta HF Integrale, 16 wins

lanciarally0371.jpg

Link naar reactie
De RS200 en de Metro 6R4 zijn weliswaar geweldig Group B materiaal, maar idd niet succesvol geweest... :thumbup:

Hier komen we op mijn gebied, hé... :schater:

De Metro 6R4 was idd enkel succesvol in nationale kampioenschappen (Brits kampioen met Malcolm Wilson, de huidige sportbaas van het Ford rallyteam). Motor klonk wel lekker, auto was aartslelijk, zoals vele Groep B-wagens.

De Ford RS200 was pas klaar in 1986 en was goed op weg om de topper van dat seizoen te worden met Blomqvist, maar eind 1986 werden de Gr B wagens verboden en de RS200 kon enkel nog successen behalen in rallycross onder Martin Schanche.

Btw : leuk topic...

Wat ik voor heb op de meesten onder jullie, is dat ik die auto's meermaals IRL in actie zag. :newblush:

Link naar reactie
Mooie beelden, maar uit pure nieuwshierigheid: is die BX dan ooit succesvol geweest?

Ook die BX kwam pas kijken (1986) toen het allemaal afgelopen was voor de GrB-wagens.

Bijzondere aan de BX is dat deze ook de oorzaak was van een fikse ruzie tussen Peugeot Sport (toen Jean Todt, nu FIA baas) en Citroen Sport. Peugeot was al lang succesvol met de 205T16 en zusterbedrijf Citroen wou toch ook zo graag meedoen in het WK rally. Gevolg : ingenieurs werden weggekocht bij Peugeot en de BX werd in rekordtijd ontwikkelt om te starten in de Monte Carlo rally van 1986. Gevolg : na 2 proeven lagen beide auto's al uit. Verder werd er weinig resultaat gereden en de enkele wagens die geconstrueerd werden, verdwenen eveneens in de rallycross.

Link naar reactie

Nu we toch bezig zijn met rallygeluid en carcontrol ...

Waarschijnlijk heb ik dit al wel ergens in een topic geplaatst, maar volgend filmpje is één van de meest indrukwekkend kwa geluid en zeker car control.

Zoals je op het bijgaand commentaar hoort, "one of the best performances ever"...

Als buitenlander ging je niet zomaar even winnen in de zeer specifieke proeven op het eiland Man, zeker niet tegen een hoop Britten met Sierra Cosworth's ed.

Trouwens, volgende zaterdag begint de man op 52 jarige leeftijd aan z'n zoveelste Belgisch kampioenschap met een Subaru Impreza WRC S12

Link naar reactie
Zeker een indrukwekkend stukje handeling, maar wat een wegligging ook zeg :newblush:

Hier te zien wat er naderhand met die auto is gebeurd.. nadat, ik denk, hij verkocht is aan een particulier??

Niet 1 op 1 dezelfde, deze heb ik vorig jaar ook aan't "werk" gezien.

Prodrive, de bouwer van de rally M3's indertijd, heeft er een hele hoop gebouwd, waarbij de enige echten nog steeds met de originele, britse inschrijvingsplaat rondrijden.

Dit is een ex-Prodrive die een loopbaan in Frankrijk erop heeft zitten en werd verkocht aan een Belg. Als eerbetoon werd de wagen in de "legendarische" Bastos kleuren gezet. Trouwens, leuk detail : de versnellingsbak van deze M3's moet jaarlijks terug naar Prodrive voor revisie : kostprijs : 5 000€. Historic rally's niet duur ?!!!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.