Ga naar inhoud

reservewiel z4


sandere39

Aanbevolen berichten

jaja ik weet t de z4 heeft geen reservewiel maar runflats!

ook is er geen te koop bij de dealer voor de z4 oid.

maarrr bv een z3 reservewiel heeft een et waarde van 36 dit past ook op een z4 maar hoe zit t met het naafgat klopt dit ook??

wie heeft dit al eens geprobeerd of weet er meer over te vertellen??

Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Interesting. heb je ook al gedachten over waar je het reservewiel dan wilt laten? In de kofferbak?

nou, wat denk je zelf? op de passagiersstoel? vastbinden op het dak? 5e wiel aan de wagen? :hypocritesmiley:

Link naar reactie

hmm tja waar stop je dat???

idd enige optie ,de kofferbak!

misschien wel wat bagage opofferen maar ja ,als je een scheur in een band rijd dan kun je wel wegkomen .

zo in nederland of DE zal t allemaal wel te den zijn maar misschien op verre trips waar in de omgeving misschien niet zomaar een bandenboer te vinden is ,kan het een lifesaver zijn toch?

moet je natuurlijk ook nog een krikje meenemen,maar dat kan net achter de stoel.

Link naar reactie
  • Administrator
nou, wat denk je zelf? op de passagiersstoel? vastbinden op het dak? 5e wiel aan de wagen? <_<

Ik snap je verbazing over de vraag .... MAAR, op andere fora voor roadsters zijn er ook mensen die nadenken over verplaatsing van het - wel al aanwezige - reservewiel vanuit de kofferbak naar onder de auto, ter vergroting van de kofferruimte. Dat kan dan soms wel, mits je de uitlaat verlegt en mits de bodemplaat op die plek niet al te laag zit. Ik was dus benieuwd naar of Sander de meest voor de hand liggende optie in gedachten had, of dat hij dit soort hele wilde plannen had ....

1060.jpgUhhh ja een Mazda forum ja ....

Link naar reactie

eeh heb je wel eens onder je zzzz gekeken ??? <_<

ik wel :holiday:

daar kun je nog geen pakkie brood kwijt ,dus nee geen wilde plannen.

zou er geen bandje zijn wat onopgeblazen blijft totdat je het nodig hebt

er zijn auto,s mee uitgevoerd maar of dat te koop is??????????

Link naar reactie
  • Administrator

Je kunt bij de dealer eens vragen om een e46 reservewiel. Da's een 125/80/17 bandje. Voor een idee (volgens mij willen de meeste aanbieders dit soort zaken niet overzees verzenden, nog los van of je dat zelf zou moeten willen gelet op de totaalprijs) kun je eens kijken bij LeatherZ of Bavarian Autosport ...

Ik heb zelf een compressor met pasta achterin liggen, maar 0 ervaring daarmee ...

Link naar reactie
De Z4M heeft geen runflat en nog minder ruimte in de kofferbak door de accu. Ik heb dus zo'n compressor met vloeibaar plakspul. Werkt goed (denk ik)

ja dat werkt ook wel als er een gaatje in de band zit!

zodra er een scheurtje of iets in zit kun je het shaken

ik heb een repkitje (van die worstjes die je erin propt)aan boord met een compressortje

Link naar reactie
Mss zo'n afneembaar kofferbak "imperiaal" als je verder weg gaat reserve wiel erop evt. in een hoes.

Dan kun je het kapotte wiel ook ergens kwijt, anders heb je na het wisselen een nieuw probleem. Waarheen met dat grote wiel.

Grtz Ron

hmm volgens mij kan een wiel in de kofferbak van een z4 wel passen

iig een 17 inch met 225 breed gaat prima

dus dat is het probleem niet zozeer denk ik

Link naar reactie
  • 2 weken later...
ja dat werkt ook wel als er een gaatje in de band zit!

zodra er een scheurtje of iets in zit kun je het shaken

ik heb een repkitje (van die worstjes die je erin propt)aan boord met een compressortje

Nou ja, als het onheil dan dermate toeslaat dan kan je altijd nog de ADAC/AA/ANWB/BMW service o.i.d. bellen en evt. ter plaatse het lidmaatschap lappen. Die slepen je dan vast wel ergens naar toe waar je een bandje kan kopen.

Ik zou er geen bagageruimte voor opofferen in ieder geval. Maar ja, ik sta dan ook bekend om mijn bijzonder hechte relatie met mijn Conti's, de befaamde zomerbanden. :wave:

Link naar reactie
Nou ja, als het onheil dan dermate toeslaat dan kan je altijd nog de ADAC/AA/ANWB/BMW service o.i.d. bellen en evt. ter plaatse het lidmaatschap lappen. Die slepen je dan vast wel ergens naar toe waar je een bandje kan kopen.

Ik zou er geen bagageruimte voor opofferen in ieder geval. Maar ja, ik sta dan ook bekend om mijn bijzonder hechte relatie met mijn Conti's, de befaamde zomerbanden. :)

ja ook weer waar ,dat kan ook altijd nog,heb je die ook in bv polen? en hoe makkelijk zou dat dan allemaal gaan!

en als je niet zoveel mee hoeft te nemen voor jezelf houd je wat ruimte in de kofferbak over ,misschien genoeg voor een xtra wiel.

dus je bent gek op de conti,s? ik heb ze onder een 5 gehad en idd prima banden ,alleen waren zie ietjes luidruchtiger dan andere banden.

ik denk dat ik voor michelins ga!

Link naar reactie

Ik heb vandaag ook afscheid genomen van de RFT en er 4 nieuwe Conti's SC3 op laten leggen. Wat een verschil! De Z4 gaat ineens gewoon rechtuit op de snelweg zonder constant te moeten bijsturen. Ook de grip in de regen (vandaag zeiknat) is super. Zal bij Goodyears en Michelins ook ook gaan. Ik heb er wel een compressor met lijmbus bij genomen voor noodgevallen, maar wanneer heb je nu een lekke band. Heb ik al in geen 10 jaar meergehad. De Conti's komen als beste uit deze test: Sportbandentest

Gr.

Jurgen

NB: De thuiskomer van een E46 past ook, en worden her en der voor weinig aangeboden.

Link naar reactie
ja ook weer waar ,dat kan ook altijd nog,heb je die ook in bv polen? en hoe makkelijk zou dat dan allemaal gaan!

en als je niet zoveel mee hoeft te nemen voor jezelf houd je wat ruimte in de kofferbak over ,misschien genoeg voor een xtra wiel.

dus je bent gek op de conti,s? ik heb ze onder een 5 gehad en idd prima banden ,alleen waren zie ietjes luidruchtiger dan andere banden.

ik denk dat ik voor michelins ga!

Ja ok, misschien heb je wel gelijk dat je voor Polen en andere woeste gebieden waar je normaliter ook je eigen drinkwater mee naar toe neemt best een reserveband kan gebruiken. :rambo:

Ja, ben best blij met de Conti's. :> Heb tijdelijk 2 Michelin Pilot Sports achterop gehad, maar dat reed slecht. Ik denk alleen dat dat kwam doordat die niet matchten met m'n voorbanden.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gisteren eindelijk de hardtop opgeborgen en de softtop weer eens lekker opgegooid. SPRING IS COMING, YEH!

Tevens een goede gelegenheid om de nieuwe Conti's SC3 eens lekker te testen, en ik moet iedereen die hier op het forum iets gezegd heeft over de enorme verbetering van het stuurgedrag gelijk geven. Wat een wereld van verschil die 'normale' sportbanden. Eindelijk kun je met één handje losjes aan het stuur over de snelweg rijden zonder dat de Z4 steeds een eigen weg zoekt door spoorvorming in het wegdek. Dit is zoals een sportcabrio moet rijden. Advies aan alle Z4 rijders is dus: Lozen die rubber hoepels die RFT heten. Neem normale banden en je krijgt er een nieuwe auto voor terug!

Zaterdag ga ik even naar Ruud om de CDV klep te laten verwijderen, en dan ben ik voorlopig klaar voor het seizoen.

Link naar reactie

Als het mee zit / ik geluk heb worden er komende zaterdag nieuwe 18 inch velgen met PS 2 banden onder m'n Z4 geplaatst. Dan ben ik ook RFT vrij!! Ik kan bijna niet wachten. :thumbup:

Mogelijk zie ik jou JK-Z4 dan bij Ruud want hij is het die de velgen er onder monteert. De CDV ben ik al kwijt :newblush:

gROET

jps

Link naar reactie
Als het mee zit / ik geluk heb worden er komende zaterdag nieuwe 18 inch velgen met PS 2 banden onder m'n Z4 geplaatst. Dan ben ik ook RFT vrij!! Ik kan bijna niet wachten. :wacko:

Mogelijk zie ik jou JK-Z4 dan bij Ruud want hij is het die de velgen er onder monteert. De CDV ben ik al kwijt :rolleyes:

gROET

jps

Prima, tot zaterdag bij Ruud!

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik parkeerde mijn Z4 laatst naast een nagelnieuwe Porsche Panamera Turbo. En raad eens wat voor bandjes daar omheen lagen: Conti's SC3. Wel een maatje groter en breder, maar ook op topmodellen worden deze banden dus standaard gebruikt! <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.