Ga naar inhoud

Inlegfilters


Maurits

Aanbevolen berichten

  • Administrator

De discussie over CAI's ken ik, maar ik ben ook benieuwd naar de ervaringen met vervangingsfilters, zoals K&N, Simota of Green. Ik kan dat voor de ZZZZ zo 1,2,3, niet echt terugvinden op het forum.

Dus: wie heeft er in zijn originele filterbox wat voor vervangingsfilter en wat zijn de ervaringen?

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik HAD eer eentje in mijn Z3 QP, vooraleer ik overging naar een K&N kelk.

Het betrof een inlegfilter van eveneens K&N. Geen spectaculaire ervaringen.

Had de indruk dat ie iets vlugger aan het gas ging, iets luidruchtiger was en verder moet je de filter niet meer laten vervangen maar af en toe eens met produkt inspuiten.

En over de pro en con's van zo'n K&N filter gaan we hier niet beginnen, want daar heb je ook zoveel voor-als tegenstanders van. :blink:

Link naar reactie

ik heb ter ook een k&n in

mwah iets meer geluid misschien?

verder alles hetzelfde

ik denk ook dat er hooguit iets geluid kan veranderen hoor ,een merkbare vermogenswinst denk ik niet.

ik hoef alleen noooooooit meer een nieuw filter te kopen,alleen uitspoelen en weer inspuiten

kijk op ebay voor een strakke prijs

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Administrator
mwah iets meer geluid misschien?

verder alles hetzelfde

Ik heb het oude filter ondertussen vervangen nadat ik voor EUR 57,- (inkl Versand) een K&N filter op ebay.de heb gescoord. Ik kan ook geen noemenswaardige verandering vaststellen, ook niet qua geluid. Hooguit een heel klein ietsje soepeler, maar da's verwaarloosbaar denk ik. Wat wel aardig was om te zien is dat het oude luchtfilter al na 30.000 km volledig zwart was en er zelfs stukjes stro e.d. in zaten ... Al met al; blij dat ik het filter vervangen heb, maar daadwerkelijke verschileln zijn toch echt heel lastig te benoemen ...

Link naar reactie
  • 5 jaren later...

Ik heb trouwens mijn mening herzien,een oem filter is voor normaal gebruik veruit het beste denk ik.

Een open race filter geeft in principe alleen maar slechtere filtering.

Op het web even zoeken naar bob the oilguy ,die heeft verregaande testen gedaan...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.