Ga naar inhoud

Formule 1 2010


IvoZ3

Aanbevolen berichten

  • Reacties 84
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

En een kleine bijdrage van mij kant. Wat foto's van de FW-32. Shots zijn genomen in Quatar. Momenteel is het team druk aan het testen in Valencia. Dan door naar Jerez en eind februari Barcelona. Drie keer raden wie daar bij is ;-) En tja...daarna seizoen start! Dan begint het hele circus weer. Kan bijna niet meer wachten

3gd5075.jpg

mg5388.jpg

mg4011.jpg

mg6990.jpg

Ik zal binnenkort wel wat shots van de wintertesten uploaden.

Mochten er overigens dit seizoen forum members naar een Grand Prix afreizen, geef me dan even een seintje. Indien de aantallen klein zijn (dus geen armada met Z3-tjes) kan ik altijd wat leuks regelen. No promisses or guarantees upfront!

Link naar reactie
Mochten er overigens dit seizoen forum members naar een Grand Prix afreizen, geef me dan even een seintje. Indien de aantallen klein zijn (dus geen armada met Z3-tjes) kan ik altijd wat leuks regelen. No promisses or guarantees upfront!

Monaco please, 2 personen :D :m: Ik hoor het graag...

PS, heb ik voordeel als ik het bed deel met een Philips collega van jouw :thumbup:

Ik wil overigens best weer wat regelen :D

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Schumacher rijdt de 10e tijd in de 1e oefensessie.

'De Duitser Adrian Sutil (Force India) heeft op het circuit van Sakhir de snelste tijd neergezet in de eerste vrije oefensessie van de Grote Prijs Formule 1 van Bahrein, de openingsmanche van het seizoen. De Duitser klokte af na 1:56.583 en was sneller dan de Spaanse tweevoudige wereldkampioen Fernando Alonso (Ferrari) en de Pool Robert Kubica (Renault). De Duitser Michael Schumacher (Mercedes) zette bij zijn comeback de tiende chrono neer, hij was ruim een seconde trager dan Sutil. Vanmiddag wordt de tweede vrije oefensessie gereden. (belga/svm)

Uitslag:

Adrian Sutil (Dui/Force India-Mercedes) 1:56.583

(gem: 167,119 km/u)

Fernando Alonso (Spa/Ferrari) 1:56.766

Robert Kubica (Pol/Renault) 1:57.041

Felipe Massa (Bra/Ferrari) 1:57.055

Jenson Button (GBr/McLaren-Mercedes) 1:57.068

Lewis Hamilton (GBr/McLaren-Mercedes) 1:57.163

Vitantonio Liuzzi (Ita/Force India-Mercedes) 1:57.194

Nico Rosberg (Dui/Mercedes) 1:57.199

Mark Webber (Aus/Red Bull-Renault) 1:57.255

Michael Schumacher (Dui/Mercedes) 1:57.662

Jaime Alguersuari (Spa/Toro Rosso-Ferrari) 1:57.722

Nico Hülkenberg (Dui/Williams-Cosworth) 1:57.894

Sebastian Vettel (Dui/Red Bull-Renault) 1:57.943

Sébastien Buemi (Zwi/Toro Rosso-Ferrari) 1:58.399

Rubens Barrichello (Bra/Williams-Cosworth) 1:58.782

Vitaly Petrov (Rus/Renault) 1:58.880

Pedro de la Rosa (Spa/Sauber-Ferrari) 2:00.250

Kamui Kobayashi (Jap/Sauber-Ferrari) 2:01.388

Timo Glock (Dui/Virgin-Cosworth) 2:03.680

Heikki Kovalainen (Fin/Lotus-Cosworth) 2:03.848

Jarno Trulli (Ita/Lotus-Cosworth) 2:03.970

(*) Lucas Di Grassi (Bra/Virgin-Cosworth)

(*) Karun Chandhok (Ind/Hispania-Cosworth)

(*) Bruno Senna (Bra/Hispania-Cosworth)

(*) = Deze piloten reden niet voldoende om een rondetijd neer te zetten.'

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Een mooi stukje over wat er mis is met Formule 1...en hoe het beter zou kunnen. (koren op de molen voor onze Navigator :thumbup: )

Mooie quotes:

Die besten Rennfahrer der Welt sollten auch ohne die Unterstützung starten können. Das erhöht das Überraschungsmoment. Im Augenblick ändert sich vom Startplatz bis zur ersten Kurve kaum etwas, weil jeder optimal beschleunigt.
Ein Rennauto, das man nicht auf einer welligen Strecke fahren kann, ist kein Rennauto. Die Bodenwellen sind das Salz in der Suppe. Wo gab es in Bahrain die spektakulärsten TV-Bilder? Beim Anbremsen von Kurve 7. Da hat man gesehen, wie die Fahrer zaubern, da flogen die Funken. Der Rest von Bahrain sah aus wie Playstation.
Link naar reactie

Startopstelling Australie 2010

1VettelRed Bull Racing 1'23"919 19

2WebberRed Bull Racing 1'24"035 20

3AlonsoFerrari 1'24"111 22

4ButtonMcLaren 1'24"675 19

5MassaFerrari 1'24"837 24

6RosbergMercedes GP 1'24"884 26

7SchumacherMercedes GP 1'24"927 24

8BarrichelloWilliams 1'25"217 20

9KubicaRenault 1'25"372 23

10SutilForce India F1 Team 1'26"036 24

11HamiltonMcLaren 1'25"184 13

Morgen 08.00 de race.

Ik hoop meer spektakel dan vorige race

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Vanmorgen gezien op TV. Kan even nog geen filmpje vinden.

edit nu wel. Slechte kwaliteit maar toch te zien!!

Een kwartier voor het einde werd de training opgeschrikt door een stevige crash van Sebastien Buemi. De voorwielophanging van zijn Toro Rosso bezweek onder het aanremmen voor de hairpin, waarna beide voorwielen van de auto vlogen. De Zwitser raakte vervolgens de vangrails aan de linkerkant van de baan en kwam uiteindelijk in de grindbak tot stilstand. Een opmerkelijk incident, waarbij een van de voorwielen zelfs aan de andere kant van hekken belandde. Buemi bleef ongedeerd bij de crash, maar was duidelijk aangedaan door het gebeuren. Scuderia Toro Rosso besloot Jaime Alguersuari de rest van de sessie in de pits te houden.

Link naar reactie
De voorwielophanging van zijn Toro Rosso bezweek onder het aanremmen voor de hairpin, waarna beide voorwielen van de auto vlogen.

Dan zit je inderdaad wel even :thumbup: in je wagen.

Toch wel apart om te zien dat hij instinctief toch aan zijn stuurtje blijft draaien om van de muur weg te sturen, ook al heeft ie geen voorwielen meer.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.