Ga naar inhoud

QPe wissel van Z3 naar Z4


Huub

Aanbevolen berichten

Lees op het forum vaker dat er word gedacht over een wissel van Z3QPe naar Z4 QPe en vraag me af wat zal de Z3 QPe doen op de markt wat waarde en reële verkoopprijs betreft.

Als je de prijsdalingen ziet op de verkoopsites is het best wel interessant om te wisselen :m:

Ben het zelf nog niet van plan om nu te wisselen maar wie weet.

Als je een mooie aanbieding ziet van Z4 QPe graag hier plaatsen(ook automaatjes ;) graag.)

Als je weet wat de BPM kosten zijn voor de verschillende bouwjaren :huh:

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Als je weet wat de BPM kosten zijn voor de verschillende bouwjaren ;)

BPM kun je bij Autoweek uitrekenen

Ik heb een Z4 coupe 3.0si Automaat gereden :m: Vooral de 3.0si heeft een geweldige loop, klimt heerlijk in de toeren (dat geluid boven 6000rpm :m: ) en ligt zo superstrak dat je niet eens in de gaten hebt dat je 200+ kmh rijdt. Als de coupe mijn daily and one and only car zou zijn, zou ik liever een Z4 coupe hebben. Rijdt echt twee generaties strakker/volwassener dan de Z3 coupe. De Z3 coupe geeft je veel meer beleving (juist door die wegligging die ietwat meer aandacht behoeft) dan een Z4 coupe.

De looks van de Z3 coupe zijn natuurlijk "off the scale" :huh: , een Z4 coupe is veel gematigder qua styling -_- .

Link naar reactie
De Z3 coupe geeft je veel meer beleving (juist door die wegligging die ietwat meer aandacht behoeft) dan een Z4 coupe.

De looks van de Z3 coupe zijn natuurlijk "off the scale" :smart: , een Z4 coupe is veel gematigder qua styling :nono: .

Vind ik er ook van ...

Reed een Z4 roadster op het circuit van Zolder en had moeite om een 120D (als pacecar) te volgen.

Alles een beetje te clean aanvoelend, mijn QP daarentegen laat me voelen dat hij er is. :thumbup:

But hey, vroeg of laat gaan we allemaal voor iets anders (en beters) ;)

Succes met je zoektocht Huub !

Link naar reactie
Reed een Z4 roadster...blabla

Roadster rijden? :thumbup: Dat worden flink wat strafregels Frank! :smart:

Dus 25 keer: Ik zal nooit meer een roadster rijden, ik weet ook niet wat me bezielde

ik%20zal%20nooit%20meer%20roadster%20rijden.gif

Link naar reactie

Huubbie, ik heb hem voor je gevonden. Even andere dashpanelen en klaar is Huub. Fraaie soewarte Z4 QPe bj 2007

En hier je BPM berekening :thumbup:

datum 1e toelating1 (DD-MM-JJJJ)

datum aangifte (DD-MM-JJJJ)

prijs brutonetto

brandstof benzinedieselLPGaardgas roetfilter

hybride2 neeja

energielabel2 ABC of n.v.t.DEFG

CO2-uitstoot3 g/km

Bereken

BPM berekening 2007

catalogusprijs (netto) € 40.524

BTW (19,0%) € 7.700

BPM (45,2%) € 18.317

BPM brandstoftoeslag € -1.540

BPM toeslag energielabel € 0

BPM toeslag CO2-uitstoot € 0

--------------------------------------------------------------------------------

catalogusprijs (bruto) € 65.000

BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 53.998%) € 7.718 Oude BPM berekening

BPM berekening 2010

catalogusprijs (netto) € 40.524

BTW (19,0%) € 7.700

BPM (27,4%) € 11.104

BPM brandstoftoeslag € -1.288

BPM toeslag energielabel € 0

BPM toeslag CO2-uitstoot € 0

--------------------------------------------------------------------------------

catalogusprijs (bruto) € 58.040

BPM totaal (inclusief leeftijdskorting 53.998%) € 4.516 Nieuwe BPM berekening per 01-01-2010

Ik heb de catalogus prijs iets hoger bijgesteld. Valt het altijd mee :smart:

Als je een keer hulp nodig hebt hoor ik het wel :nono:

Link naar reactie

Heb een tijdje terug en keer proef gepast en het zitten in de Z4 met M stuur en stoelen voelde erg goed.

Maar het mooiste was dat mijn rolstoel achterin paste had altijd gedacht dat de schuine achterzijde erg weinig toeliet.

De Z3 QPe verveeld ons ook nog steeds niet en het blijft een uniek speeltje.

Voorlopig(deze maand) voor ons nog geen Z4 QPe :thumbup: ,maar er kriebelt wel iets naar wat anders.

Link naar reactie
klimt heerlijk in de toeren (dat geluid boven 6000rpm :nono: ) en ligt zo superstrak dat je niet eens in de gaten hebt dat je 200+ kmh rijdt.

Rijdt echt twee generaties strakker/volwassener dan de Z3

Logisch want je rijd in een Z4 duh... :smart:

En dan niet alleen de coupe :thumbup:

Link naar reactie

Huub, lastige vraag. :thumbup: Ik heb zoals je weet nu weer een Z3 QP :wub: na o.m. een Z4 avontuur, eerlijkgezegd 2 slecht vergelijkbare autos. De Z4 is een moderne machine, rijdt als een beest maar soms ook wel weer wat te smooth. Het zal met de 265PK 3.0 allemaal nog wel weer wat beter geworden zijn dan de 2003 3.0 die ik had. Zelf vond ik de bouwkwaliteit en de kwaliteit van de gebruikte materialen van de 2003 Z4 tpv de Z3's matig, maar dat bleek verbeterd toen ik laatst zelf in een 2007 Z4 QP plaatsnam. :nono:

Het spartaanse van de Z3 blijft toch bijzonder moet ik zeggen. Veel interactie met de auto, voelt compacter. Zelf vind ik de wow factor van de Z3 QP iets hoger dan de Z4 QP maar ik kan me goed voorstellen dat je deze upgrade overweegt. Zoveel auto voor de prijzen die Sjonnie hier neerplempt, is simpelweg om stil van te worden. ;) en spaarcentjes bij elkaar te harken om toe te slaan...! :smart:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.