Ga naar inhoud

Nieuwe voorruit met Wa + diefstal


Gielleeh@Z3

Aanbevolen berichten

De APK komt er weer aan en mijn voorruit heeft een scheur van ongeveer 60 cm.

Hij zit weliswaar niet in m'n gezichtsveld dus het zou door de APK heen kunnen komen.

Toch wil ik de voorruit vervangen want het ziet er niet uit.

Nou is het zo dat ik Wa + Diefstal verzekerd ben.

Heeft iemand een idee hoe het zit met eigen risico en/of of dit vergoed wordt.

Bij carglass laten vervangen kost 500 euro heb ik al nagevraagd.

Alle inbreng is welkom.

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als je Wa+ Ruitschade verzekerd bent, dan heb je alleen een eigen risico voor het vervangen van zij/voor ruiten.

En let er idd wel op, dat carglass niet standaard een BWM raam plaatst. Indien je dat wel wilt zul je dit aan moeten geven. (Duurt mogelijk langer dan)

Gemiddeld zit je eigen risico rond de 70,- tot 150,- euro.

Link naar reactie

aantal verzekeringen (alle?) hebben een deal met die karglas tent. En als je dus een echte ruit wilt kan het zijn dat je moet bijbetalen. Ook wordt het meestal richting repareren geschoven en pas als er een fikse scheur of ster in zit een nieuwe ruit.

Als je dan toch bij die tent moet vervangen, zoek dan een eravarene uit en laat het binnen doen. In de kou en meteen rijden is vragen om problemen.

ergo: niet zomaar effe laten vervangen. informeer je en zorg dat je goede spullen krijgt door professionals gemonteerd.

Link naar reactie

Bij mij staat op mijn groene kaart vermeld wat er wel en niet gedekt wordt bij ruitbeschadiging of ruitvervanging.

Neem daar eens een kijkje.

In het verleden heb ik met toestemming van mijn verzekeraar mijn voorruit bij de BMW dealer laten vervangen in plaats van bij Carglass.

Dan zit er ook een BMW logo in de ruit. ( Belangrijk voor orginalo´s onder ons...... )

( Mijn eigenrisico bij ruitvervanging is € 0,00. ( Eigen risico afgekocht ).

Vergeet bij de bestelling van de ruit niet aan te geven of je een zonweringsbaan hebt of niet. :P

Succes!

Link naar reactie
Erg duur wat Carglass rekent.

Dat is bekend!

Carglas heeft enorme naamsbekendeheid, daarom gaat iedereen automatisch naar hun toe.

Als je het druk hebt, ga je geen lage prijzen berekenen.

Probeer eens of je een AUTOTAALGLAS dealer indebuurt hebt, zijn 30% voordeliger.

Link naar reactie

hoi allemaal,

ik als autoschade mannetje kan maar een advies geven, ga NOOIT naar carglass om een ruit te vervangen, (sterretje repareren kan nog)

uit ervaring weet ik dat er te veel fout gaat, ( je bent echt een nummertje ),

wat betreft je eigen risico, als je die niet hebt afgekocht heb je overal een eigen risico,

je mag tevens naar elk schade bedrijf toe om je ruit te laten vervangen, (of het moet apart vermeld staan in je polisvoorwaarden)

mocht je het aandurven om het zelf te doen, bij auto bartho braat staat een raam voor 229 dacht ik,

als je nog meer vragen hebt moet je ze maar stellen

Link naar reactie
ik als autoschade mannetje kan maar een advies geven, ga NOOIT naar carglass om een ruit te vervangen, (sterretje repareren kan nog)

Ik vind dit wel een hele foute uitspraak. Heb in het verleden regelmatig een voorruit laten vervangen bij carglass en nog nooit problemen gehad. Maar goed ben ook geen autoschade mannetje... :P

Link naar reactie
Ik vind dit wel een hele foute uitspraak. Heb in het verleden regelmatig een voorruit laten vervangen bij carglass en nog nooit problemen gehad. Maar goed ben ook geen autoschade mannetje... :D

gelukkig maar dan is het bij jou goed gegaan,

als voorbeeld als na het verwijderen van een raam het staal is geraakt word er standaard geen primer opgezet maar gewoon overheen gekit,

dit gaat roesten en zo hebben we al menig auto gehad die alleen een keer een ruitje hadden laten vervangen, zo zijn er legio voorbeelden van lekkende ramen ( niet goed gekit ) en dat gebeurd vaak zat,

vandaar dit advies,

overal gaat wel eens wat fout, maar bij hun wel erg veel,

maar ze zijn wel goedkoop dat moet ik toegeven :)

Link naar reactie
zou kunnen maar de manier van werken is wel algemeen beleid.

Knap dat jij dat weet bij een franchise onderneming met verschillende eigenaren en verschillende manieren van werken Ze kunnen in maastricht wel heel anders kitten dan in groningen... En nee ik heb geen aandelen Carglass. Maar slechte ervaringen bij de 1 geeft niet aan dat de anderen ook slecht werk leveren :)

Link naar reactie

Ik kan hier best goed over mee praten als Ex-Carglass medewerker (Vestiging Haarlem)

Ik ben van mening dat deze mensen puik werk leveren, maar dat er inderdaad ook rotte appels tussen zitten!

Wanneer er tientallen auto's per dag gedaan worden loop je meer kans op fouten het blijft handwerk, en een juiste techniek is verreist.

Tevens zijn er goede voorwaarden als het inderdaad blijkt dat Carglass een fout begaan heeft, Carglass zal alle onkosten en het nodige leed vergoeden!

Ik ben van mening dat Carglass een bedrijf is zoals elk ander normaal functionerend bedrijf.

Anyway, het is en blijft een ieders mening!

Ik vind het ook een K*t bedrijf, maar dat kwam omdat ze een week voor de kerst geen werk meer voor me hadden :)

Link naar reactie

kijk even op je groene kaart of ga bij de dealer / auto ruit vervanger langs .

Zij kunnen ook kijken wat je polis voorwaarden zijn.

In mijn geval heb ik van mijn 5 serie , de ruit bij de dealer laten vervangen.

Het verschil in eigen risico gedeeld met de dealer (verschil in prijs tussen carglass vervanging en de dealer)

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.