Ga naar inhoud

World Freight Logistics B.V.


polowonder

Aanbevolen berichten

Een Z4, afkomstig uit USA, maar nu in Roemenië (of all places), wordt heel goedkoop aangeboden (10K). Volgens de verkoper is ie ingevoerd via Rotterdam, dus (volgens hem) geen invoer meer te betalen. Staat wel nog op USA platen, de man stuurde mij het chassisnummer.

Dit zou de invoerder zijn:

Maarten Mulder

World Freight Logistics B.V.

Seattleweg 17

3195 ND Rotterdam

Is dit 'for real' of is dit een scam? De man vraagt geen voorschot, en heeft van de prijs af gedaan om het ticket te compenseren.

Link naar reactie
  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit zou de invoerder zijn:

Maarten Mulder

World Freight Logistics B.V.

Seattleweg 17

3195 ND Rotterdam

Is dit 'for real' of is dit een scam? De man vraagt geen voorschot, en heeft van de prijs af gedaan om het ticket te compenseren.

Tja, dat kan iedereen zeggen natuurlijk. Vraag hem de papieren te faxen en recente foto's met datum te mailen. Voor hetzelfde geld krijg je bij aankomst in Roemenië een kanl op je kop en ben je het geld kwijt. Heb je een link naar de advertentie?

Link naar reactie
Tja, dat kan iedereen zeggen natuurlijk. Vraag hem de papieren te faxen en recente foto's met datum te mailen. Voor hetzelfde geld krijg je bij aankomst in Roemenië een kanl op je kop en ben je het geld kwijt. Heb je een link naar de advertentie?

Zoiets dacht ik ook, maar ik ben intussen niet meer geïnteresseerd, want het is een automatic

Dit vroeg ik:

Hello, if I understand correctly, the car is still on US registration? That would mean I have to pay import taxes here I guess. If it was on Dutch plates, it would be simplier. Where can the car be seen?
en dit antwoordde hij:
Hello Sir,

Thank you for your interest.

You understood very well regarding the US plate. The plate is still ok until April 2010.

You dont have to pay the import taxes.

I already paid them and I can send you the papers by email

if you need them.I also paid the VAT.

Total value was ~ 3250 euro.

All the import papers were done by bellow company from Holland :

Contact : Mr Maarten Mulder

World Freight Logistics B.V.

Seattleweg 17

3195 ND Rotterdam

Tel: 010 4945578 (dir.)

Fax: 010 7890284 (dir.)

You can ask them about my import in july 2009.

The car could be seen in Constanta in my house yard.

You can find low cost flights from Bruxelles to Constanta ( Mihail Kogalniceanu Airport) on www.blueairweb.com .

Ill wait your answer.

If you ll come to take it the last price will be 10.000 euro, in idea to cover

a part of your travel cost.

Best regards,

Valentin GAMAN

0040-722263841

Link naar reactie

Kerel,

Kijk uit! Maak geen geld over als de auto niet naast je staat. Er zijn momenteel veel van dit soort scams gaande. Vertrouw ook banksites niet. Een kennis van me heeft laatst een camper proberen te kopen en is via een tussenrekening op de Bank of Scotland € 7000,-- kwijtgeraakt. Site bleek geript, Bank of Scotland doet of ze gek zijn. Via IP adressen is de Engelse dader (imigrant uit oostblok) inmiddels bekend, maar politie en andere instellingen doen niets. Deze scams zitten zeer professioneel in elkaar!!! :thumbup:

gr. Teun :harhar:

Link naar reactie
Kerel,

Kijk uit! Maak geen geld over als de auto niet naast je staat. Deze scams zitten zeer professioneel in elkaar!!! :thumbup:

gr. Teun :harhar:

Zou ik ook nooit doen, en, .... Roemenië???? No way....

Link naar reactie

Ik zou die mr mulder van World Freight Logistics B.V. eens een mailtje sturen. Misschien word zijn naam misbruikt ter goeder trouw. Zijn naam staat gewoon bij contact dus die kan elke idioot misbruiken.

http://www.wfl.nl/pages/nederlands/contact.php

En zelfs als het klopt...

Link naar reactie
Ik zou die mr mulder van World Freight Logistics B.V. eens een mailtje sturen. Misschien word zijn naam misbruikt ter goeder trouw. Zijn naam staat gewoon bij contact dus die kan elke idioot misbruiken.

http://www.wfl.nl/pages/nederlands/contact.php

En zelfs als het klopt...

Hoewel ik niet meer in de auto geïnteresseerd ben, heb ik jouw raad gevolgd, en de heer Mulder een mail gestuurd. Ik hou jullie op de hoogte

Link naar reactie

Weet je wat het probleem is bij zulke zaken of het nu dvd recorders, beleggingen vanaf 50.000 euro of goedkope automobielen zijn ? De weldoener, degene die iets aanbiedt voor weinig, speelt altijd in op de hebzucht van het potentiele slachtoffer ! Probeer het zelf eens: zeg op een verjaardagfeest dat jij LED TV's kunt aanbieden via via voor 250 euro! Moet je eens opletten hoeveel kennissen en familie van je zo'n ding willen hebben !

Neem dat maar aan van iemand die zich z'n halve leven al met fraude en oplichting bezig houdt. Dus blijf af van aanbiedingen. Ik ben overigens nog geen uur terug uit Slovenie. Waar zou dat over zijn gegaan ?

Hans

Link naar reactie

juist?

ga er nu maar gewoon vanuit dat bepaalde zaken een bepaalde waarde hebben,en nooit voor veel minder dan die waarde te koop zullen zijn,tenzij er iets aan mankeert.

en idd oostblok? tja je mag de mensen niet over 1 kam scheren maar wat is de werkelijkheid tegenwoordig.

mn opa zei altijd : jongen je krijgt niets voor niets .

ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Link naar reactie
Neem dat maar aan van iemand die zich z'n halve leven al met fraude en oplichting bezig houdt. Dus blijf af van aanbiedingen. Ik ben overigens nog geen uur terug uit Slovenie. Waar zou dat over zijn gegaan ?

Hans

Waar jouw Slovenië-trip over ging heb ik geen idee. Maar wanneer een aanbod van buiten de EU komt ben ik sowieso al voorzichtig. :m:

Maar misschien herinnert iemand zich dat er eBay een vrij nieuwe Lotus EspritTurbo werd aangeboden door een boze (bedrogen) (v)echtgenote. Het ding werd verkocht aan de eerste bieder, voor een uiterst luttel bedrag (90 cents), zie hier

Bijgevolg, je weet maar nooit.... maar in Roemenië (of Polen of wherever) zal je mij nooit aantreffen (toch niet voor een auto met cash in de zak, en ZEKER niet alleen!!!)

Link naar reactie
Waar jouw Slovenië-trip over ging heb ik geen idee. Maar wanneer een aanbod van buiten de EU komt ben ik sowieso al voorzichtig. :newblush:

Maar misschien herinnert iemand zich dat er eBay een vrij nieuwe Lotus EspritTurbo werd aangeboden door een boze (bedrogen) (v)echtgenote. Het ding werd verkocht aan de eerste bieder, voor een uiterst luttel bedrag (90 cents), zie hier

Bijgevolg, je weet maar nooit.... maar in Roemenië (of Polen of wherever) zal je mij nooit aantreffen (toch niet voor een auto met cash in de zak, en ZEKER niet alleen!!!)

Ik hou mij bezig met diefstal, verduistering etc. van auto's vrachtauto's werkmaterieel etc. In het voormalige oostblok vind je fantastische mensen. Helaas ook minder. Maar echte "koopjes" geloof ik niet in. We kennen toch allemaal de nieuwe Porsche waar een lijk in heeft gelegen ? te koop voor weinig! Broodje aap.

Hans

Link naar reactie

Vreemde advertentie.

foto's

de foto's zijn op diverse lokaties gemaakt.

De prijs is niet zo bijzonder voor het bouwjaar. Vindt je in DLD ook alleen is de KM stuk hoger. De KM kan makkelijk teruggezet zijn. Of de 57000 km zijn Miles?=91732 km!)

Ben wel benieuwd naar contactpersoon Maarten Mulder.

Link naar reactie

Niets tegen de mensen in het Oostblok.....maar......enkele jaren geleden was ik in Tiblisi (Georgië)....leek wel een dealershowroom aldaar....echter.....geen sleutels en geen papieren en echt waar! mega veel onderdelen in marktkraampjes. Ik heb m'n ogen uitgekeken.

V.w.b. de aageboden Z4: tijdje geleden kreeg ik via Marktplaats een 530d aangeboden. Soortgelijk wazig verhaal over een Engelsman die de wagen mee had genomen naar Engeland en nu daar (RHD) niet verkocht kreeg (LHD). Zwaar onder de prijs.....lang verhaal kort.....enige internetonderzoek.......Tanzania...internationale bende.

Goedkoop is duurkoop.....

Link naar reactie

Vandaag reeds antwoord van mr Mulder:

Ik heb het dossier voorliggen.

2003 BWM Z4 vin # 4USBT33463LS47973.

De auto is op 23.06 aangekomen uit Amerika.

De Title ( USA Kentekenbewijs ) staat op naam van deze meneer. Volgens de docs die ik heb , heeft hij m in 2008 gekocht.

De auto is ingevoerd in Europa en de invoerrechten & btw bij invoer zijn beide betaald ( Euro 2759,- )

Als ik het kan zien in het dossier is hij van Amerika naar Roemenie verhuisd en heeft zijn auto meegenomen.

Als ik het lees heeft hij de auto echter nog op Amerikaans kenteken staan. De reden hiervoor weet ik niet, misschien om geen wegenbelasting te betalen.

Als je m op Europees Kenteken gaat zetten , verwacht ik dat je nog wel BPM moeten betalen + de auto aan laten passen naar Europese Normen ( koplampen , mistachterlicht )

De prijs vind ik wel laag. Hij heeft nl de overtocht betaald + invoerrechten & BTW + aankomst kosten , bij elkaar al gauw Euro 3750,-

De invoer in Europa is dus ok en ik heb eventueel t.z.t kopieen van de douane aangifte voor je.

Ik kan je alleen geen garanties geven, niet over de auto en niet over de persoon.

Link naar reactie
tsja t lijkt wel ok op deze manier,of de man zit ook in t complot.

ik zou er iig niet op af gaan,als ie dat ding zo graag verkoopt kan ie m beter in een ander land zetten.

auto staat in de etk als z4 2.5i usa 09/2003

Heb al lang geen interesse meer ( :P mijn QP teveel) en... die auto schakelt automatisch.....

Maar misschien zijn er wel die daarvan houden?

Link naar reactie
automatic rules :P:rolleyes:

Ik ben nog zo'n ouderwetse doe-het-zelver dus

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.