Ga naar inhoud

antenne vervangen


themennis

Aanbevolen berichten

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie respons,hahahah.Maar ff,ik "had"dus een shortstick en die is eraf gebroken incl gedeelte waar je hem indraait.Schijnt dat de dealer er 82 eurie voor vraagt.Maar ja zonder staat ook niet.Mocht iemand er eentje hebben liggen,laat dat even weten.Groet Dennis

Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Administrator
Errmmm, we zijn inmiddels 6 maanden verder. Heb je er nou nog geen nieuwe op? :thumbup:

Denk dat hij op zoek is naar een andere ZZZ met zo'n shortstick, geloof dat dit nu wel een trent is :schater:

Link naar reactie
  • Administrator
Maar ja zonder staat ook niet.

En dan wel een half jaar wachten met vervangen? :wave:

Universele antennevoet hier te bestellen inclusief semi shortstick.

Lo Custom Shark Attack

Daadwerkelijke stubby te bestellen bij Peugeot (607 Antenne) bij automaterialenhandel of ook bestellen op the interwebs (ebay), of als je echt kort wilt met goede ontvangst (kost wel wat) hier:

shortstick universeel 6,5 cm

En binnen 3 weken foto's va het resultaat graag ... :thumbup: Het resultaat zou er ongeveer zo moeten uitzien:

2a92ufa.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Net voordat ik op vakantie ging is mijn antenne afgebroken, heb het gewoon teruggeduwd en ik kreeg weer goed ontvangst.

Na een avondje weg te zijn geweest kwam ik er de volgende ochtend achter dat ik iets miste, mijn antenne ligt ergens op de snelweg

tussen Oosterhout-Breda als je hem ziet stuur me een mailtje..

Maar goed ik heb dus inmiddels een andere besteld en gemonteerd de locustom shark attackII (dankzij deze thread)heb de originele antenne kabel doorverbonden met een overloop stukje naar de antenne kabel van de shark attackII en heb het witte power kabeltje van de originele antenne verbonden via een kroonsteentje met het blauwe power kabeltje van de locustom (12v).

En nu het probleem: ik heb geen radio ontvangst alleen radio 4

Heeft iemand een idee wat ik fout heb gedaan? Zo niet dan ga ik naar de radioshop kan ik gelijk mijn alpine inruilen ivm een niet werkende cd drive (met bijkomend probleem dat de radio klem zit heb hem er zo ingeduwd zonder de radio vast te zetten in de tray zodat ik het makkelijk zou kunnen verwijderen goed plan he).... :harhar:

Link naar reactie

Update: Vandaag maar naar de Bredase autoshop gegaan (waar ik de alpine radio gekocht heb). Ik rijd weg na vandaag weer wat gekloot te hebben met de antenne (ik heb de antenne de shark II stroom gegeven dmv het doorverbinden van het witte kabeltje van bmw en de blauwe van de sharkII met een kroonsteentje. Voor de antenne kabel heb ik een adapter gebruikt aangezien de bmw geen motorola plug heeft (denk ik dan want het paste niet)-> geen radio ontvangst alleen radio 4.

Ik rijd dus weg (sorry een beetje chaotisch) heb nog wat muziek geluisterd via de usb (dit werkte wel) en kom aan bij de autoshop waar ze de vastzittende radio eruit gekregen hebben werkt de radio helemaal niet meer (gaat niet eens aan)!

Als reactie op mijn antenne (de locustom) kreeg ik dat bmw fuba antenne's heeft (de locustom zou ook fuba gebaseerd zijn als ik goed gelezen heb) ze wilde wel met een eigen antenne de radio testen maar goed deze doet het nu opeens helemaal niet meer...

Ik word vandaag/morgen teruggebeld, ik laat wel even weten hoe het verder gaat.

Even een antennetje vervangen, tjonge wat kan je je daar op verkijken zeg wat een ellende. :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator

Die antennevoet is universeel en moet het gewoon doen. Heeft ook een bewezen goede ontvangst voor FM dus dat kan het ook niet zijn. Ik weet wel DAT ik eerst ook een probleempje had bij de aansluiting in mijn vorige auto, maar niet meer WAT het probleem precies was. Ik heb toen volgens mij gewoon wat gegoocheld (in de Hans Kazan zin, niet in de zin van opzoeken op internet maar dan verkeerd gespeld) met de draden en toen vanzelf de juiste combi gevonden.

Ik zou - voor zover nog niet gedaan - aansluitschema antenne en radio eens naast elkaar houden ...

Link naar reactie

Ja heb locustom gemaild, kreeg een mailtje terug dat ik de antenne terug kon sturen hij had er afgelopen week al 2 terug gekregen ivm een "cracked circuitboard" zou nu dan een verbeterde versie krijgen... vraag me af waarom hij niet meteen die verbeterde versie aan mij heeft verzonden, zal wel met de krediet crisis te maken hebben.

Morgen krijg ik het verlossende woord of ik mijn alpine radio naar de klote heb geholpen :fiew: met mijn nieuwe antenne (de antenne kabel stonk ook is waarschijnlijk doorgebrand) maar goed :sleepy:

-Update-

Naar de Bredase Autoshop geweest radio deed het nog gewoon, maar is vervangen door hetzelfde examplaar maar dan met een werkende cd speler (direct omgeruild-> netjes) daarnaast hebben ze er een nieuwe antenne opgezet dus de radio werkt ook weer.

De reden dat de radio geen stroom meer kreeg zat hem in het feit dat de bruine draad die aan de oude antenne zat gegrond moest worden dwz met een schroefje op metaal gedraait moest worden :harhar:

Maar goed oude antenne is waardeloos doorgebrand heeft ook nooit gewerkt dus wat mij betreft niet zo'n goede reclame voor locustom de service is oké ze reageren op mailtjes etc. maar de kwaliteit in iedergeval in mijn geval is beneden maat naar mijn mening.

Dus... bedankt Bredase autoshop ;) en bedankt voor de reacties wat een medeleven :thumbup:

Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Hallo,

er zijn vandaag een paar leuke mensen geweest die dachten laten we deze ZZZ zijn antenne vernielen.

nu ben ik opzoek naar een nieuwe.

ik zit wel met een probleempje toen ik de antenne heb los gehaald was er niets orgineel van waar kan ik die vinden en voor een goeie prijs natuurlijk?

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 1 jaar later...

Hallo, ik ben nieuw member - dus nog niet zo bekend met hoe dit werkt - heb maand geleden ZZZ gekocht waar geen radio in zat en antenne was afgebroken. Verkoper zonder verstand van ZZZ (renault restaurateur) zou zorgen voor nieuwe antenne en ik voor radio. Hij meldde dat er geen originele antenne meer wasdus ze hadden er een Z4 exemplaar opgezet. Vorige wee nieuw radiootje gekocht (stel geen hoge eisen, dus kenwood). Met een antenne adaptor aangesloten op de ronde BMW antennestekker. So far so good. Echter geen radio ontvangst, Dus de antenne opgezocht in de achterklep. Achter bekleding blijkt keurig opgerolde antenne draad te liggen met langwerpige stekker. Verder liggen er de originele draden van de ZZZ. Dus niks aangesloten! 

Heb inmiddels wat over dit topic gelezen en maak me nu wat zorgen dat ik wat opblaas.

Na aansluiten radio deed hij hij het nl de ene keer wel en dan weer niet.

Deze foto vond ik in een howto. Dus dit zou de originele situatie moeten zijn, verhelderend.. De oude antenne op de foto ontbreekt dus bij mij.

Ik heb de antennedraad van ZZZ en de nieuwe antennekabel aan elkaar doorverbonden en ik heb de losliggende kabels (bruin en wit geisoleerd).  

Kan iemand mij nu vertellen wat ik moet doen:

- met de witte kabel met stekker (dient die in mijn situatie ergens voor),

- met de bruine kabel (grond? moet ik die aan chassis verbinden

- nog iets anders?

Kan ik het zo gevaarloos aansluiten?

Thanks, Barberann

antenne z3.jpgka

 

AntenneZ3.pdf

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.