Ga naar inhoud

Start Probleem.


Aanbevolen berichten

De Z3 wou gister al niet starten hij krijgt wel gewoon contact en als ik dan de sleutel doordraai valt even alles weg en dat blijft die dan herhalen.

Gister dus gestart met Startkabels en dan loopt die in 1 keer.

Ik dacht dat het aan me radio lag dat die me Accuu leeg trekt, maar die heb ik er helemaal uit gehaald, en nu weer hetzelfde probleem!

Iemand tips of ideeen wat hier aan de hand is ??

Zoeken gaf weinig resultaat helaas.

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Eerst kijken of je accu nog goed is natuurlijk. Dan kijken of 'ie opgeladen wordt.

En dan zoeken naar de stroomverbruikers als je contact uit staat.

Dit is alvast een serieuze kandidaat voor de oorzaak, geldt ook voor de roadsters.

Een beproefde methode is: een stroommeter tussen de accu en de auto aansluiten en dan één voor één de zekeringen eruit trekken tot je opeens geen stroom meer ziet lopen. Dan heb je het circuit te pakken waar het 'lek' zit, van daaruit verder zoeken.

Je loopt wel kans dat je autoradio een code nodig heeft als je die weer aansluit, maar dat probleem heb je nu ook al...

Schema's vind je hier.

Link naar reactie

Misschien blijft er ergens een lampje aan? Of iets anders... bij mij was b.v. de schakelaar van mijn stoel kapot en die bleef de hele tijd stroom doortrekken...

Link naar reactie
Gaat het dan om de kabels in de achterklep, en die van de auto naar de portieren?

Inderdaad wel handig om zoiets preventief te vervangen.. :huh:

Goede tip :thumbup:

Had het ook, mijn achterruitverwarming deed het al een tijdje niet meer helemaal jofel, dus bij Rogier (Brandrover) geweest voor een nieuwe kabelboom. Dat was flink schrikken toen de oude eruit kwam! Maarja, tien jaar oude kabels en regelmatig je kofferbak opendoen verslijt de boel dus wel...

Link naar reactie
De auto idd even laten doormeten, maar niets vroeg stroom. Conclusie van de dealer was dat de accuu gewoon op was. Dus gelijk een nieuwe laten plaatsen.

Hopelijk ben ik er hiermee vanaf!

Alles verslijt ( jammer genoeg ook...wij :wave: ) , Dit zijn vrij vervelende fouten die mits het juiste gereedschap ( lees meettoestel ) op een zeer korte tijd kunnen vastgesteld worden zelfs zonder enig sleutelwerk.

Wat bedoel ik hier nu weeral mee?.....Wel ik heb voor dergelijke fouten een zogenaamde Ampere-tang. Dit is een meettoestelletje dat je gewoonweg over je accudraad klemt ( de + of -..maakt niet uit ), dan kan je probleemloos de stroom die door die draden vloeit meten .

Dergelijke tangen bestaan al heel lang doch vroeger waren ze enkel geschikt om wisselstroom te meten, de moderne versie werken volgens een ander detectie-principe en kunnen nu ook gelijkstroom meten.

Echt heel handig om allerlij electrische fouten te kunnen lokaliseren ( en niet alleen in een auto )

Ik heb enkele maanden geleden er nog zo eentje op ebay gekocht...koste bijna niks , dacht met verzending bij zoiets van een 30 Euro, dus echt zeer schappelijk voor zo een handig ding! Even de laadstroom nakijken en/of een eventueel stroomverlies is zo gepiept met dat ding! :thumbup:

Groetjes...Dirk

Link naar reactie

Heb je wat meer info Dirk (een merk, type, meetbereik enzo)?

Ik heb ook weleens naar stroomtangen gekeken, maar ik meen me te herinneren dat ze alleen geschikt waren voor hele grote stromen, tenminste als het om gelijkstroom gaat. Kennelijk heeft de techniek zich hier ook ontwikkeld.... Als je mij op een goed spoor kan zetten, zou ik je zeer erkentelijk zijn!

Link naar reactie
Heb je wat meer info Dirk (een merk, type, meetbereik enzo)?

Ik heb ook weleens naar stroomtangen gekeken, maar ik meen me te herinneren dat ze alleen geschikt waren voor hele grote stromen, tenminste als het om gelijkstroom gaat. Kennelijk heeft de techniek zich hier ook ontwikkeld.... Als je mij op een goed spoor kan zetten, zou ik je zeer erkentelijk zijn!

Ik heb net even gekeken; als je op ebay(.com) gaat zoeken naar " UT 203 " vind je de tang terug dewelke ik onlangs gekocht heb.

Het kleinste DC - stroombereik is van 0 tot 40 A ...ik heb al een testje gedaan thuis met mijn voeding....kleine stromen meet deze tang probleemloos....zelfs vanaf 5 mA...dus heel goed bruikbaar, ook leuk is dat deze tang een geheugenfunctie heeft, dus kan je de gemeten piekwaarden achteraf rustig bekijken.

De prijs is inderdaad nog steeds dezelfde....als je wat zoekt in het aanbod zal je er meerdere kunnen vinden voor minder dan 30 Euro ( inclusief verzending )

En inderdaad vroeger waren dergelijke tangen zeer ongevoelig; nu werken ze volgens het " Hall-principe " en kunnen ze zeer kleine stromen van zelfs maar een paar micro-Ampere detecteren.

Groetjes....Dirk

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.