Ga naar inhoud

Upgrades besteld en welke nog doen


socrates69

Aanbevolen berichten

Hela Z rijders,

Het zal het donkere weer wel wezen, maar ik heb zin om wat upgrades door te voeren.

Het is tijd om mijn Z4 onder handen te nemen. Grote beurt, uitlijnen, APK en rondom heeft ie nieuwe banden nodig dus die heb ik besteld. Nou ja, dan zijn de wielen er toch vanaf. Gelijk Eibach Pro kitje besteld en genoeg spacers om de wielkasten wat mooier te vullen. Verder laat ik de 18"108's opknappen.

Ik was in de stemming dus heb ik gisteren maar even het foamstukje wat het dichtst bij de cabine zit uit de soundgenerator gehaald (dus niet beide stukjes). Ik vind het verassend :thumbup: goed klinken (zonder overdreven te zijn ). Ik laat het (voorlopig) maar zo. En het is een mod die ik zelf heb kunnen uitveren ... :holiday: Ik merk dat ik automatisch harder ga optrekken. (Je hebt natuurlijk niet meer vermogen, maar mijn voet lijkt wel wat zwaarder).

Foto's volgen uiteraard over een week of twee (zolang duurt het opknappen van de 108's)

Nou dan weer de onafwendbare vragen naar jullie mening.

1) De wielen en veren (en wat al niet meer) zijn er zo meteen toch af. Is het aan te bevelen om de bushings maar gelijk up te graden? Ik heb wel eens gelezen (volgens mij op een andere site) dat je de bushings van een z4m kunt gebruiken. Is dit een zinnige upgrade? Stuurt ie dan strakker, minder last van tramlining?

2) Ik wil geen discussie starten of een luchtfilter wel of geen zin heeft. Ik ben niet echt geinteresseerd in meer vermogen, die 231 PK's samen met het sportknopje ga ik ook van glimlachen. Ik ben weg van zo'n filtertje en heb besloten om zo'n lucht-ding aan te schaffen. Zijn er mensen die er ervaring mee hebben? Ik kan er in iedergeval niet veel vinden op dit forum. Noem me (een beetje) raar, maar ik vind het geluid nadat je het gas hebt losgeklaten (dat gereutel, dat geplop) erug lekker. Ben ik trouwens de enige? Plus het geluid (natuurlijk) als je lekker gas geeft met z'n filter. Ik vind een heleboel filters specifiek voor de Z3, maar heel weinig (betaalbare) filters voor de Z4 (3.0). Wat zijn betrouwbare merken? En waar kan ik het kopen (en laten instaleren)? In de BeNeLux kan ik in ieder geval niet zoveel vinden. Passen die universele filters gewoon? BV van K&N?

3) En nu ik toch bezig ben wil ik ook een veerpootbrug aanschaffen. Alle suggesties zijn welkom.

4) verder ga ik wat chromen ringetjes aanschaffen om de binnenkant te verfraaien. Maar daar ga ik nog eens rustig voor zitten. Eerst maar eens de drie bovenstaande punten.

alvast dank!

Pieter

... en daarna ga ik wachten op de zon ..... kap draf en lekker touren.

Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

2) Ik wil geen discussie starten of een luchtfilter wel of geen zin heeft.

Een luchtfilter heeft sowieso zin (heb je nu ook), een open luchtfilter klinkt idd wel lekker...

3) En nu ik toch bezig ben wil ik ook een veerpootbrug aanschaffen. Alle suggesties zijn welkom.

kijk hier eens voor een vpb voor de Z4

Link naar reactie

Jij gaat lekker aan de slag :holiday:

Ik heb zelf op m'n Z3 2.8 een SIMOTA CAI. Deze werd geplaatst voor de Eisenmann, en ik moet zeggen dat het op zich al aardig klonk. Ik zeg dus, doen!

Icm de Eisenmann is het helemaal feest :thumbup:

Ook hier zijn we weg van het gepruttel van de 6-cilinder wanneer het gas gelost wordt, maar ik denk dat hiervoor de Eisenmann eerder aansprakelijk kan gesteld worden dan het luchtfilter.

Veerpootbrug --> heb ik zelf nog niet, maar wil ik absoluut ook, dus DOEN! Roodkapje heeft er denk ik altijd wel enkele liggen :m:

En wat de bushings betreft, ik heb eigenlijk nog niet veel anders dan positieve ervaringen gelezen hierover op het forum. Dus why not?

Link naar reactie

MDV: "Een luchtfilter heeft sowieso zin" Oh, ik dacht ik sloop 'm druit. Hoe meer lucht hoe beter toch :holiday: Ik dacht dat die dingen "open-luchtfilters" genoemd werden. Maar volgns mij zit ik meer in de richting als ik over CAI of Cold Air Intake praat :thumbup:

Enneh dank voor de link!

MDS Z3: "Ik zeg dus, doen! " Familie van Fransje Bouwer? gehehe :o Thanks for de Simota tip. Ik ga gelijk (nou ja, dit weekend) even kijken wat ze hebben.

Tis best leuk hoor zo shoppen voor je Z4 :-)

En nu ik toch bezig ben. Heeft één bvan jullie wel eens ervaring gehad met spotrepair? Ik heb een kras op de motor kap (5cm) die me mateloos irriteerd, ik zie namelijk altijd bij het in-en uitstappen :m: . Kun je daar op wachten? En wat zijn de resultaten.

Nou, maak er mar weer een mooie vrijdag van! :m:

Link naar reactie

En nu ik toch bezig ben. Heeft één bvan jullie wel eens ervaring gehad met spotrepair? Ik heb een kras op de motor kap (5cm) die me mateloos irriteerd, ik zie namelijk altijd bij het in-en uitstappen :wave: . Kun je daar op wachten? En wat zijn de resultaten.

mn broertje doe het wel eens op zn werk!

de resultaten hangen af van de soort lak ,kleur en degene die het voor je doet

als je een beetje geluk hebt zie je dr bijna niets meer van.

Link naar reactie
Helemaal anders.

Ik had een AFE SE CAI in mijn 3.0 zitten die erge plezierig was (iets meer vermogen, minder verbruik en een lekker geluid).

Bij de M past dat niet, heel ander design.

Iets meer vermogen én minder verbruik én een lekker geluid .... jah die wil ik!

Zijn deze AFE filters in NL te koop? Of moet ik bij onze oosterburen shoppen? (prijsje ongeveer?)

Pieter

Link naar reactie
Helemaal anders.

Ik had een AFE SE CAI in mijn 3.0 zitten die erge plezierig was (iets meer vermogen, minder verbruik en een lekker geluid).

Bij de M past dat niet, heel ander design.

Deze?

http://www.turnermotorsport.com/html/detai...UCT_ID=54-10661

Link naar reactie
Goed bezig Pieter :thumbup: en het geeft aan dat het ZZZZ seizoen er weer aan komt.

Vraagje: waar laat jij je wielen opknappen.

Groet en succes met al de upgrades. :rolleyes:

Mijn garage in de Bilt doet het niet zelf. Ze hebben goede ervaringen met de Velgendokter in Uden. Daar worden ze dan ook naar toegestuurd. Ik zal mijn ervaringen posten als de wielen terug zijn. Volgens mij vragen ze voor het volledig opknappen van wielen va 75 euro per wiel. De 108's zijn twee delig dus dat is ietsje duurder. Het is ook afhankelijk van de staat van de wielen.

gr

PJ

Link naar reactie
Mijn garage in de Bilt doet het niet zelf. Ze hebben goede ervaringen met de Velgendokter in Uden. Daar worden ze dan ook naar toegestuurd. Ik zal mijn ervaringen posten als de wielen terug zijn. Volgens mij vragen ze voor het volledig opknappen van wielen va 75 euro per wiel. De 108's zijn twee delig dus dat is ietsje duurder. Het is ook afhankelijk van de staat van de wielen.

gr

PJ

Mijn banden boer heeft met het monteren van de banden de velgen flink beschadigd, Hij beweert dat dit goed bij te werken is en dat je er nix van ziet.

Ik en mijn dealer hebben zo onze twijfels,Ik laat hem eerst maar eens zijn gang gaan als het dan niet goed is wil ik ze in het voorjaar ook laten spuiten.

Wat wel weer vreemd is dat ze jou vertelt hebben dat tweedelig duurder is, Hier beweren ze dat dat goedkoper is .

ik dacht dat jij dezelfde velgen hebt?

Link naar reactie
Mijn garage in de Bilt doet het niet zelf. Ze hebben goede ervaringen met de Velgendokter in Uden. Daar worden ze dan ook naar toegestuurd. Ik zal mijn ervaringen posten als de wielen terug zijn. Volgens mij vragen ze voor het volledig opknappen van wielen va 75 euro per wiel. De 108's zijn twee delig dus dat is ietsje duurder. Het is ook afhankelijk van de staat van de wielen.

gr

PJ

Met dank. Overigens heeft de velgendokter uit Uden een slechte reputatie en heeft zo zijn eigen manier van omgaan met klanten. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Groet.

Roderick

Link naar reactie
Mijn banden boer heeft met het monteren van de banden de velgen flink beschadigd, Hij beweert dat dit goed bij te werken is en dat je er nix van ziet.

Ik en mijn dealer hebben zo onze twijfels,Ik laat hem eerst maar eens zijn gang gaan als het dan niet goed is wil ik ze in het voorjaar ook laten spuiten.

Wat wel weer vreemd is dat ze jou vertelt hebben dat tweedelig duurder is, Hier beweren ze dat dat goedkoper is .

ik dacht dat jij dezelfde velgen hebt?

Yep we hebben alletwee 108's. Ik vind het persoonlijk erug mooie velgen :m: Tweedelig dus. Sja, het lijkt me (als niet expert) logisch dat tweedelig duurder is om op te laten knappen. De delen moeten uit elkaar en weer in elkaar gezet worden. Ik zal mijn ervaringen met Uden posten.

Link naar reactie

ik had behoorlijk de p... in je brengt een auto met onbeschadigde velgen en je krijgt ze behoorlijk beschadigd terug, nu maar afwachten hoe het repareren uitpakt.

en anders in het voorjaar ook maar laten spuiten, ik zie binnenkort wel hoe de jouwe geworden zijn :m:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Administrator
hmmm het lijkt erop dat AFE filters niet in Europa te verkrijgen zijn. Iemand nog suggesties? Ervaringen?

Elke tip is welkom :-)

Pieter

Pieter, hoe sta je er inmiddels voor met je speurtocht naar een CAI? Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Pieter, hoe sta je er inmiddels voor met je speurtocht naar een CAI? Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Wat late foto's en ook nog niet eens van die beste :-)

Velgen gereparaard (erg mooi gedaan), velagd en voor 2x 16mm spacers en achter 2x 20mm spacers.

Ik ben er erg blij mee! Breed en laag. Lekker

Als het mooi weer is zal ik eens met een normaal toestel (en geen belding waar je ook foto's mee kan maken) een paar mooie foto's maken.

De filter is besteld in USA en wordt er ergens volgende week opgezet. Het is deze geworden: klikerdeklik

Hoe dan ook, ik wil iedereen bedanken voor alle tips etc!

img0127zo.jpg

img0128xm.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.