Ga naar inhoud

Roadster windschermen zijn voor watjes


Teun

Roadster windschermen zijn voor watjes  

41 leden hebben gestemd

  1. 1. Vind jij het spartaanse rijden zonder windvanger ook puurder?

    • Nee, weet je wat mijn kapper kost!?
      10
    • Nee, ik heb een hekel aan wind!
      18
    • Ja, en daarna nu een Bavaria!
      8
    • Ja, wie is er nou niet groot geworden met Calvé pindakaas?
      6


Aanbevolen berichten

Ik wil toch even een fundamentele vraag droppen over Z3 Roadsters met een windscherm.

10 jaar geleden kocht ik mijn eerste cabrio (Z3 2.8) 2e hands met windscherm. Als ik met 190 km/h door die Heimat scheurde was het schermpje erg prettig, maar tot 140 km/h doet het schermpje eigenlijk afbreuk aan de primaire reden om met een Z3 Roadster te rijden, en dat is de rauwe, intense beleving van de elementen zon, wind, geluid en snelheid. Wegens een scheiding en 2 kids ruilde ik mijn Z32.8 om voor een hagelnieuwe 325 cabrio uit 2001. Omdat de voorruit van de 325 ver over je heen kijkt te lopen ervaar je deze cabrio meer als een 3-serie met schuifdak. :rant: Om nog iets "te voelen" deed ik vaak de ramen open, maar het was nooit meer zoals met mijn Z32.8. Later kocht mijn vriendin nog een Peugeot 206 cabrio :rolleyes: , maar ook daar een te ver doorlopende voorruit. Dus nu toch maar een echte Z3 2.8 uit 1997 aangeschaft. :D

Wat is nu het dilemma? Er zit een rolbeugel op deze Z32.8. Hoewel ze niet functioneel schijnen te zijn, zijn ze best fraai, en als ik ze weghaal resteren 2 gapende gaten. Nu kan ik 2 dingen doen: Of ik haal de rolbeugels weg en plaats een oorspronkelijk windscherm, of ik plaats een plexiglas windscherm tegen de rolbeugels.

windschermplexiglas.th.jpg

Hoewel het plexiglas met rolbeugel waarschijnlijk mooier is en een veel beter achteruitkijkbeeld geeft zie ik enkele nadelen. Je moet de hele rolbeugel lostrekken met plexiglas scherm en al en dat alles in de kofferbak gooien als je van van de echte wind wilt genieten. Ook kun je lastiger bij je cabriodakje. Ik ben bang als ik dat plaats ik de beugel uit luiigheid laat zitten waardoor ik het echte Roadster-gevoel ga missen.

Dus wellicht de rolbeugel verwijderen en een normaal opklapbaar scherm nemen, of altijd met de plexiglazen oplossing rondtoeren. Het eerste is lilik, het tweede doet afbreuk aan de ervaringen.

Eigenlijk is zo'n windscherm voor watjes.....Wellicht kan ik beter even niets doen. VUL DE POLL IN!!! :schater:

Link naar reactie
  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Voor de roadsterbeleving rijden wij open, zonder windschot en persenning. :rolleyes:

De rolbeugels op onze ZZZ (vet design, dik en chroom) zijn zeer fraai om te zien en functioneel ook (origineel Hartge) en maken de ZZZ een echte roadster. Dat verbloemen we niet met een windschot.

Het zwart van het windschot doet overigens meteen afbreuk aan de rest van de chromen goodies :thumbup: die op de roadster zitten. :D :schater:

Verder gebruik ik sterke gel in mijn haar dus de extra tocht die ik krijg zonder windschot , neem ik gewoon voor lief.... :schater:

En mijn vrouw noemt na het uitstappen haar haarbos: koep roadster en niemand valt erover... :P:rant:

Link naar reactie

Wat een zever... Windschermen doen helemaal geen afbreuk aan het roadstergevoel. Ja, ook ik durf het al eens achterwege laten op de binnenbaantjes, maar op de autostrade gaat het er onherroepelijk op. En ik geniet evenzeer. En het feit dat ik het windscherm eraf laat op de kleine baantjes is gewoon omdat de rolbeugels zo veel beter tot hun recht komen. Ware dat niet het geval zou ik ook daar met windscherm rijden.

Link naar reactie

Je kan ook zoeken naar originele BMW rolbeugels met bijbehorend windscherm, die kun je tussen de rolbeugels uitritsen.

Persoonlijk rijd ik liever zonder, maar mijn passagier houdt er niet van als haar haar alle kanten opvliegt. Dit was een goed comprimis.

Link naar reactie

Ik heb nog nooit gehoord dat iemand zijn rolbeugels verwijderd alvorens te gaan rijden :rant:

Het is me verteld dat ik mij als Admin meer hoor te gedragen dan anderen, dus ik zal de "koop gewoon een coupe en begin eens met genieten" posts achterwege laten en volstaan met...

Ik ben erg fijngevoelig, dus ik heb een QP....
x2 dusss :rolleyes:

x3 :thumbup:

(heb wel op de pindakaas gestemd, lekker :D )

Link naar reactie
Je kan ook zoeken naar originele BMW rolbeugels met bijbehorend windscherm, die kun je tussen de rolbeugels uitritsen.

Persoonlijk rijd ik liever zonder, maar mijn passagier houdt er niet van als haar haar alle kanten opvliegt. Dit was een goed comprimis.

Dit is wat ik heb, ideaal dat je het windscherm er tussenuit kunt ritsen. Mijn beleving is dat tot 40 - 50 km/u het verschil tussen het wel of niet hebben van een windscherm verwaarloosbaar is. Bij hogere snelheden ben ik toch wel blij dat ik er een heb.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Volledig mee eens. Er zijn hier mensen die met 250+ over de autobahn scheuren zonder windscherm. Er zijn hier ook eikels die met 250+ over de autobahn scheuren met 2 windschermen erin. :rolleyes:

En wat ben je dan als je met 250+ zit te knallen, in een QP? :schater:

Link naar reactie

Volledig mee eens. Er zijn hier mensen die met 250+ over de autobahn scheuren zonder windscherm. Er zijn hier ook eikels die met 250+ over de autobahn scheuren met 2 windschermen erin. :P

Nog erger: twee eikels met een windscherm ertussen!

Link naar reactie

Mijn beleving is dat tot 40 - 50 km/u het verschil tussen het wel of niet hebben van een windscherm verwaarloosbaar is. Bij hogere snelheden ben ik toch wel blij dat ik er een heb.

Dat is ook onze ervaring, zeker op lange tochten richting warme zuiden.

Liever een watje met een soepele nek dan een stoere vent met zere nek.

Link naar reactie

Ik ben vrouw dus ik mag zacht, gevoelig en kwetsbaar zijn... :smart:

Daarom zit mijn windscherm er zelfs met de hardtop er nog op... loop liever geen risico...

(Of eigenlijk zijn we te lui om eerst de hardtop weer los te halen en ik lust geen Bavaria en/of pindakaas :m: ).

Neemt overigens niet weg dat lekker toeren met een graadje of 5, blauwe lucht EN windscherm beslist 1000x comfortabeler is dan ZONDER windscherm. We hebben het aan den lijven ondervonden toen we het op weg van Houten nar Oirschot toch wel erg koud hadden in de auto... :D .

Link naar reactie

DE TUSSENSTAND:

Driekwart watjes zonder pijn in de nek, Eenkwart giet Bavaria of Pindakaas in de stijve nek!

Net eventjes de 140 aangetikt zonder schermpje met +3 graden. Toch wel lekker, maar eerlijk is eerlijk: Tussen de 2 stoelen komt toch zeg 90% van de wind fors naar binnengeblazen. Een halfuurtje doorrijden en je hebt een ontsteking aan je rechter oor. Ik geef het toe: I'm a woos, navelpluis :D en ik ga em toch maar bestellen: Acryl-glazen windschermpje. Iedereen voorlopig bedankt voor de duidelijke meningen :schater:

gr. Teun :smart:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.