Ga naar inhoud

chromen accessoires Z4


socrates69

Aanbevolen berichten

Ik ga morgen nieuwe banden bestellen (rondom), als de banden eraf moeten kan ik natuurlijk net zo goed m'n velgen laten opknappen (sja die 108's kunnen coroderen) en een setje eibachs eronder laten zetten. :mellow:

Dat is de buitenkant. Net zat ik een beetje te surfen. En op veel Duitse webwinkels zie ik chromen assecoires voor de Z4. Ringen rond de speakers, ringen rond de airco en licht ringen, chromen rand rond de radio. Chroom ringetje rond het sportknopje etc. etc. Lijkt me wel wat.

Ik heb alluminium dashboard panelen. Zou dat staan?

Ik voeg me af wat de kwaliteit van deze assecoires is. Heeft iemand ze ooit besteld? Hoe staat het? Pics? :)

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Ik heb het op zeer bescheiden schaal en dan niet van chroom, maar van geborsteld aluminium. Ik heb een dun sierstripje om de speaker in de deur, dun sierstripje om de "deuropener" en dun sierstripje om waarschuwingslicht / deurvergrendeling bij de versnellingsppok (niet op de foto):

4ut7gn.jpg

Negeer overigens het derde en grootste kringeltje op de foto, dat ging om "elbowpads" en niet om sierstrips.

Ik heb het met name om de kleurovergang tussen leer en plastic te "breken" (als je ergens een harde lijn tussen aanbrengt valt het minder op dat de kleuren niet precies gelijk zijn dan wanneer die kleuren direct op elkaar aansluiten).

Ik vond de paskwaliteit iets tegenvallen: de aluminium delen zijn vlak, terwijl de delen waarop je ze plakt dat niet zijn. Je moet ze zelf dus licht bijbuigen. Ook de plakkwaliteit van de 3M strips achterop valt nog tegen; bij mij vielen ze er eerst zo weer af. Niets dat een beetje transparante bison niet op kan lossen, maar toch ...

En dan nu het antwoord op de vraag: ik heb ook aluminium interieurdelen, daarbij sluiten sierstrips van geborsteld aluminium mooi aan. Kwaliteit valt dus iets tegen, maar niets dat je zelf niet op kunt lossen. Ik vind het - op deze bescheiden schaal - zo "natuurlijk" staan dat ik het nu zou missen als het er niet meer zit.

Link naar reactie
En dan nu het antwoord op de vraag: ik heb ook aluminium interieurdelen, daarbij sluiten sierstrips van geborsteld aluminium mooi aan. Kwaliteit valt dus iets tegen, maar niets dat je zelf niet op kunt lossen. Ik vind het - op deze bescheiden schaal - zo "natuurlijk" staan dat ik het nu zou missen als het er niet meer zit.

Dank 2.5Si! Geborsteld allu dus. Waar heb je de sierstrips vandaan? Uit Nederland of heb je ze ergens bij onze oosterburen gekocht.

PJ

Link naar reactie
  • Administrator
Dank 2.5Si! Geborsteld allu dus. Waar heb je de sierstrips vandaan? Uit Nederland of heb je ze ergens bij onze oosterburen gekocht.

No probs, glad to be of service. Die van mij zijn van Pogiparts.de, maar je kunt die dingen van meer aanbieders vinden op ebay.de. Toverwoorden zijn dan (naast uiteraard "Z4") "Zierblende"/"Zierblenden"/"Zierrahmen". Eat your heart out en een fotootje graag van het eindresultaat.

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

Ik heb ook enige tijd geleden het interieur opgefleurd met wat aluminium accenten van Pogiparts. Nadat ik de zwarte pianolak interieurpanelen had gemonteerd i.p.v. de panelen met houtmotief, was het geheel wel superstrak, maar ontbrak er een beetje 'Bling'.

Ik heb een randje rond de radio en het centrale luchtrooster, ringen rond de speakers in de deuren spiegelvoeten, en rond de lichtschakelaar aangebracht.

Er is nog veel meer te krijgen maar ik vond dit al meer dan genoeg. De randjes zitten met dubbelzijdige tape 'vast'. Je moet eerst alles heel goed ontvetten, en de delen vooraf in de juiste vorm buigen voordat je ze monteert zodat ze er spanningsvrij opzitten. Anders gaan ze op den duur los.

Ik heb de ringen in de deuren inmiddels met secondenlijm vastgezet aangezien die los bleven gaan.

Z4toerritUden11-4-2010010-1.jpg

Ik vind het resultaat wel strak, zeker op een zwarte ondergrond.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.