Ga naar inhoud

steptronic vraag


pti

Aanbevolen berichten

Heeft iemand van jullie ervaring met steptronic?

Ik vraag me af of een steptronic automatisch doorschakeld wanneer de touren oplopen naar de max aantal touren in een versnelling, of dat de de tourenbegrenzer optreedt?

Kan iemand me hier meer over vertellen?

(ik overweeg een z4 3.0 steptronic)

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Ik denk niet dat er een maximale hoeveelheid touren is die je in willekeurig welke versnelling mag afleggen :schater:

Oke, flauw, serieus nu: je kiest bij de steptronic tussen automatisch en handmatig (zij het zonder koppelingspedaal) schakelen. Mijn gedachte zou zijn dat als je handmatig schakelt de toerenbegrenzer je zal terugfluiten bij het naderen van maximaal toerental , zonder over te schakelen (door simpelweg je vermogen te begrenzen), als je automatisch schakelt zal uiteraard wel vanzelf opgeschakeld worden. Op welk moment de automaat daartoe besluit is dan weer afhankelijk van je rijgedrag op dat moment en in welke stand je hem hebt staan ("sport" of niet).

Link naar reactie
Ik vraag me af of een steptronic automatisch doorschakeld wanneer de toeren oplopen naar de max aantal toeren in een versnelling, of dat de de toerenbegrenzer optreedt?

Tijd terug heb ik gereden in een Z4 coupe 3.0si automaat, dus met steptronic en van die "paddles" aan het stuur.

Als je daar naar de handmatige modus ging (pook naar links trekken) en vol accelereerde ging ie, als de toerenteller richting eerste rode lijn ging, gewoon automatisch door naar de volgende versnelling.

Link naar reactie

Dank voor jullie replies.

Maar ik hoor toch twee antwoorden. Mischien dat de steptronic veranderd is in de nieuwe serie?

Ik vermoedde dat de automaat toch zal doorschakelen. Dat wil je dus niet in handmatige stand, lijkt mij.

Misschien moet ik dat steptronic toch maar uit mijn hoofd zetten.

Andere vraag dan maar: bevalt de z4?

Link naar reactie
Ik vermoedde dat de automaat toch zal doorschakelen. Dat wil je dus niet in handmatige stand, lijkt mij.

Misschien moet ik dat steptronic toch maar uit mijn hoofd zetten.

Maakt dat zo'n verschil? Ik zit met mijn handgeschakelde wagens ook nooit tegen de toerbegrenzer aan.

Zou voor mij iig geen reden zijn om geen automaat te nemen.

Ik heb na die rit besloten dat als er ooit een Z4 coupe komt, het geen automaat zou zijn. Voor mijn volgende daily overweeg ik het echter wel.

Link naar reactie
Maakt dat zo'n verschil? Ik zit met mijn handgeschakelde wagens ook nooit tegen de toerbegrenzer aan.

Zou voor mij iig geen reden zijn om geen automaat te nemen.

Ik heb na die rit besloten dat als er ooit een Z4 coupe komt, het geen automaat zou zijn. Voor mijn volgende daily overweeg ik het echter wel.

Eigenlijk weet ik het niet of dat zo'n verschil maakt, maar soms wil je de toeren hoog houden om het vermogen te kunnen benutten.

Niet zo hoog dat ie tegen de begrenzer loopt maar wel net er onder. Dan moet de automaat dus niet opschakelen.

daar gaat het me om.

Niet dat dat vaak voor komt maar als ik achter m'n motormaatjes aanscheur door de dolomieten dan wil ik wel vermogen!

Overigens heb ik een z3 coupe gereden (laatst verkocht) en dat was een schakelwagen. Toeren hoog houden was prima te doen.

Maar ik word ook een beetje luier en vind het koppelen "vermoeiend";>

Link naar reactie
Doorschakelen in M doet ie alleen echt tegen de begrenzer aan. Niet eerder. in de begrenzer blijven sputteren is toch wel dusdanig dom dat de software er een eind aan maakt zeg maar.

Oke, dank je voor de info. Dat klinkt als een echte manual automaat. Dus.... misschien toch maar een steptronic.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.