Ga naar inhoud

Vreemd verhaal


Aanbevolen berichten

Zoals ik in het members deel al een beetje heb verteld is 2 weken geleden, en de nacht voordat we onze Z3 zouden ophalen, onze golf 1 cabrio gestolen. Vandaag deel 2 van mijn gestolen golf...

Ik werd vannochtend gebeld door ene Rene Kerkhof (althans daar gaf hij zich voor uit) dat hij onze auto had gevonden in Tsjechie..Hij vertelde mij dat hij door verzekeringsmaatschappijen word ingeschakeld om dure auto's terug te vinden en bij het vinden van een Mercedes ML was hij ook onze auto tegen gekomen. Door het googlen van ons kenteken was hij op marktplaats terecht gekomen waar ik onze auto als gestolen op had gezet..Hij wilde van mij het chassisnummer weten zodat hij kon checken dat het onze auto was waarop hij mij vanmiddag terug heeft gebeld om te bevestigen dat dit onze auto is.

Hij kon die auto daar weg krijgen maar ik moest wel transportkosten en natuurlijk een vindersloon betalen a €1000,-...Hierop heb ik gezegd dat ik hier toch nog even over na moest denken. Vanmiddag heb ik hem terug gebeld omdat ik toch nog wat vragen had zoals voor welk bedrijf hij werkte en voor wat voor verzekeringsmaatschappijen hij werkte. Hier wilde hij niet op in gaan. Nadat ik hem vroeg hoe ik wist dat hij niet zelf de auto had gestolen en hem aan mij terug wilde verkopen gaf hij aan dat hij het gesprek wilde beeindigen....

Iemand eerder zoiets gehoord?

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Z3-Widebody

WTF?? maar je hebt zijn nummer dus?

Ik zou het voor de zekerheid melden bij je "beste vriend" de politie.

Ook al doen die niet veel..

Bovendien, wie zegt dat dat ding echt in Tjechie staat?

wellicht staat hij gewoon in Amstelveen of Venray.. daar werden de beide gestolen auto's van mijn vader ook terug gevonden.

Link naar reactie

Verstandige reactie. Klinkt inderdaad als iemand die de boel probeert op te lichten. Mogelijk wel semi-bonafide, maar dit soort zaken zou je mogen verwachten dat via verzekering/oom agent wordt geregeld. Is sowieso al de vraag of hij je auto daadwerkelijk heeft, misschien is zelfs dat bluf, maar je zou natuurlijk aangifte kunnen doen.....

Link naar reactie

Nog nooit gehoord, maar wel vindingrijk moet ik zeggen. Denk dat dit duidelijk je reinste boerenbedrog is uiteraard...

Link naar reactie
WTF?? maar je hebt zijn nummer dus?

Ik zou het voor de zekerheid melden bij je "beste vriend" de politie.

Ook al doen die niet veel..

Bovendien, wie zegt dat dat ding echt in Tjechie staat?

wellicht staat hij gewoon in Amstelveen of Venray.. daar werden de beide gestolen auto's van mijn vader ook terug gevonden.

Vanmiddag nadat hij ophing naar de politie geweest, zij vonden het ook een vaag verhaal. Tsja wie zal het zeggen waar dat ding echt staat.. Ik had me er al bij neergelegd dat ik dat ding nooit meer zou zien, ik denk dan ook dat ik het hier bij laat zitten. Erg jammer van mijn geld (WA verzekerd, doen we ook nooit weer...) maar zoals gezegd ik had me er al bij neergelegd..

ik heb overigens idd zijn nummer, een belgisch mobiel nummer..

Link naar reactie

Het is nu te laat, maar eigenlijk had je 'm dat chassisnummer niet moeten geven. Dat maakt het voor hem lekker makkelijk om te bevestigen dat het inderdaad jouw auto is. Ik was wel benieuwd geweest wat er was gebeurd als je hem had gevraagd naar het chassisnummer: geef dat nummer maar, dan zeg ik wel of het mijn auto is. Waarschijnlijk was het dan opeens heul lastig voor hem geworden... :rolleyes:

Link naar reactie
Verstandige reactie. Klinkt inderdaad als iemand die de boel probeert op te lichten. Mogelijk wel semi-bonafide, maar dit soort zaken zou je mogen verwachten dat via verzekering/oom agent wordt geregeld. Is sowieso al de vraag of hij je auto daadwerkelijk heeft, misschien is zelfs dat bluf, maar je zou natuurlijk aangifte kunnen doen.....

Er zijn wel particuliere recherchebureaus die gestolen auto's opsporen en vervolgens een vindersloon krijgen van de verzekeringsmaatschappij. Het zou op zich wel kunnen dat ze de Golf als 'bijvangst' hebben teruggevonden. Alleen ga je natuurlijk niet zomaar even een flink bedrag aan iemand overmaken, omdat ie zegt dat ie jouw auto gevonden heeft. Laat hem eerst maar eens bewizjen dat het zo is (met foto's van de auto in Tsjechië bijv).

Link naar reactie
Het is nu te laat, maar eigenlijk had je 'm dat chassisnummer niet moeten geven. Dat maakt het voor hem lekker makkelijk om te bevestigen dat het inderdaad jouw auto is. Ik was wel benieuwd geweest wat er was gebeurd als je hem had gevraagd naar het chassisnummer: geef dat nummer maar, dan zeg ik wel of het mijn auto is. Waarschijnlijk was het dan opeens heul lastig voor hem geworden... :blink:

jep dat zijn van die dingen waar je later aan denkt... :rolleyes:

Link naar reactie

Ik doe dit werk voor leasemaatschappijen etc. Ken deze naam niet in het vak. Ik werk nimmer ongevraagd voor particulieren maar zal mijn declaraties altijd naar mijn opdrachtgevers sturen. Dus het enige advies: Neem contact op met de politie !

Hans

Link naar reactie
  • Administrator

Waarom bel je hem niet opnieuw en stel je voor dat hij de auto bij je langs brengt? Cash vs delivery / no cure no pay is helemaal niet gek in zo'n geval.

Als hij er op blijft staan dat je eerst geld moet overmaken laat je hem de benodigde gegevens (naam, rekeningnummer, etc.) geven en ga je daarmee opnieuw naar de politie.

Iets anders: heb je er misschien iets aan om in dit topic nog een signalement (liefst met plaatje) van de Golf 1 te geven?

Link naar reactie

'k heb niet alles gelezen, maar kan je geen (actuele) foto laten sturen?

Op deze manier filter ik altijd de echte verkopers van onze Nigeriaanse vrienden op Marktplaats.

EUR 1.000,- is wellicht een boel geld, maar koop je een Cabrio I in de staat die jij had er voor terug?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.