Ga naar inhoud

Snelle audi uit Venray


Tja

Aanbevolen berichten

HELEMAAL het verkeerde merk, maar ik dacht dat er hier misschien mensen geinteressserd zouden zijn.

Wij bouwen hier zojuist een Audi RS6 af met 950 pk. Goed voor een top van bijna 400 km/h en een acceleratie van 0 tot 200 km/h in nauwelijks meer dan 9 seconden.

Zo'n Audi RS met V10, 5 liter TFSI en vierwielaandrijving is van huis uit al vlot. Dankzij 580 pk en 650 Nm komt hij prima mee met het overige verkeer. Toch meldde zich een klant bij Essing Dieseltuning die graag net iets meer wilde: "Minimaal 900 pk!"

Bron.

Link naar reactie
  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

HELEMAAL het verkeerde merk, maar ik dacht dat er hier misschien mensen geinteressserd zouden zijn.

Wij bouwen hier zojuist een Audi RS6 af met 950 pk. Goed voor een top van bijna 400 km/h en een acceleratie van 0 tot 200 km/h in nauwelijks meer dan 9 seconden.

Zo'n Audi RS met V10, 5 liter TFSI en vierwielaandrijving is van huis uit al vlot. Dankzij 580 pk en 650 Nm komt hij prima mee met het overige verkeer. Toch meldde zich een klant bij Essing Dieseltuning die graag net iets meer wilde: "Minimaal 900 pk!"

Bron.

Zullen we dan ook maar direct het filmpje erbij doen :birthday: :

http://www.autojunk.nl/2009/12/audi-rs6-do...eltuning-950-pk

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik heb laatst in Amsterdam een RS6 gezien, waarbij de eigenaar op de achterkant TDI had geplakt!!! :thumbup:

Magisch, dat soort humor kan ik echt waarderen..

Ontopic, ik vraag me altijd met dit soort dingen af, of ze de versnellingsbak ook aanpassen, alsmede het quattro..

Ik geloof direct dat ze er 950pk uit kunnen halen, maar zonder aanpassing van de twee boven vermelde aspecten.. gaat het

wel gepaard met mega slijtage..

Link naar reactie
Ontopic, ik vraag me altijd met dit soort dingen af, of ze de versnellingsbak ook aanpassen, alsmede het quattro..

Ik geloof direct dat ze er 950pk uit kunnen halen, maar zonder aanpassing van de twee boven vermelde aspecten.. gaat het

wel gepaard met mega slijtage..

En niet alleen de aandrijflijn, ook het chassis moet het allemaal aankunnen. Als je weet dan 'n Z3 (M) al in staat is om z'n differentieel los te trekken van het chassis, dan moet je er niet aan denken wat 950pk ermee doet, ook als het het steviger uitgevoerd.

Bovendien is 400km/uur vanwege de enorme centrifugaalkrachten op de banden erg gevaarlijk. Bij Bugatti zit er niet voor niets een speciale sleutel bij om 'm op de >350km/uur stand te zetten. Ze bevelen ook nog aan om het alleen met nieuwe banden te doen. :thumbup:

Link naar reactie
Bovendien is 400km/uur vanwege de enorme centrifugaalkrachten op de banden erg gevaarlijk. Bij Bugatti zit er niet voor niets een speciale sleutel bij om 'm op de >350km/uur stand te zetten. Ze bevelen ook nog aan om het alleen met nieuwe banden te doen. :blink:

Erratum: het klopt dat er nog niet veel banden zijn die >400 km/uur voor langere tijd aankunnen. Wat betreft die centrifugaalkrachten valt een en ander wel binnen de technische specs, het is met name de warmteontwikeling die de banden de das omdoet. Bij Bugatti heeft men het probleem perfect ondervangen: de banden kunnen verantwoord 12 minuten op topsnelheid presteren. Totaal geen probleem want na een minuut of 8 is de brandstof op! :thumbup::m::m:

Link naar reactie
Wat betreft die centrifugaalkrachten valt een en ander wel binnen de technische specs

Om hier maar weer op te reageren :m: wat ik bedoel is dat de band bij (te) hoge snelheden gaat vervormen. Van achteren gezien komt het midden van de band wat naar buiten, waardoor je veel minder rubber op de weg hebt. Je hebt daardoor veel minder grip, wat remmen en sturen nogal "spannend" kan maken. Het gebeurt al als je onder (zeg) een Civic s-type banden zet en dan 200 gaat rijden... :thumbup:

Link naar reactie
Om hier maar weer op te reageren :m: wat ik bedoel is dat de band bij (te) hoge snelheden gaat vervormen. Van achteren gezien komt het midden van de band wat naar buiten, waardoor je veel minder rubber op de weg hebt. Je hebt daardoor veel minder grip, wat remmen en sturen nogal "spannend" kan maken. Het gebeurt al als je onder (zeg) een Civic s-type banden zet en dan 200 gaat rijden... :thumbup:

Die banden krijgen daar de kans echt niet voor...

Heb je wel een die gigantische schep achterop niet gezien?

Het is echt de warmte ontwikkeling wat het grootste probleem is zoals Per zegt.

Maar ik ben trouwens ook erg benieuwd hoe de aandrijflijn dat koppel houdt...

Link naar reactie
Die banden krijgen daar de kans echt niet voor...

Heb je wel een die gigantische schep achterop niet gezien?

Het is echt de warmte ontwikkeling wat het grootste probleem is zoals Per zegt.

Maar ik ben trouwens ook erg benieuwd hoe de aandrijflijn dat koppel houdt...

Gigantische schep achterop? Heb jij naar een andere Audi zitten kiijken?

Link naar reactie
Dit is volgens mij allemaal heeeel slecht voor het milieu! Er zou een toptaks voor karren met meer dan 400 pk moeten zijn. 400pk is nog redelijk, maar daarboven kan echt niet meer.

Denk aan Kopenhagen!!

Ik denk voortdurend met weemoed aan Kopenhagen en ik denk ook constant aan die 507 atmosferische pk's die op me staan te wachten.

Overigens had ik vandaag de mazzel in een 540 uit '94 te sturen, 4.0 V8, 'slechts' 300 pk. Maar wat een koppel ! Echt toys for boys en ik heb de enorme big smile :thumbup: nog steeds op mijn smoelwerk staan.

Link naar reactie
Om hier maar weer op te reageren :m: wat ik bedoel is dat de band bij (te) hoge snelheden gaat vervormen. Van achteren gezien komt het midden van de band wat naar buiten, waardoor je veel minder rubber op de weg hebt. Je hebt daardoor veel minder grip, wat remmen en sturen nogal "spannend" kan maken. Het gebeurt al als je onder (zeg) een Civic s-type banden zet en dan 200 gaat rijden... :thumbup:

Koop eens een keer fatsoenlijke banden, dan kun je gelijk bevestigen dat dit toch wel een enorm lulverhaal is!

Link naar reactie

Reken ik dat nou goed uit: dat is een acceleratie van bijna 6 g :thumbup::m: ?

Dat is meer dan een Formule 1 raceauto bij het vol afremmen (maar toch weer minder dan Appolo 16 on reentry).

Ga jij dat kloppen Frank? Dan reserveer ik alvast een kaartje.

Moet ik niet teveel eten van tevoren, want ik wordt nogal gauw wagenluchtziek (als ik niet zelf stuur).

Link naar reactie
Koop eens een keer fatsoenlijke banden, dan kun je gelijk bevestigen dat dit toch wel een enorm lulverhaal is!

Nou zeg! :thumbup:

Ik ben wel eens ingehaald door een Civic waarvan je de achterbanden alleen in 't midden nog contact met de weg zag houden. Waarschijnlijk de combinatie van goedkope en/of versleten banden en weinig downforce.

Ook wel leuk: een

over bandenvervorming op een M3 op een circuit.
Link naar reactie
  • Administrator

Ja mijn waarde, maar is daarmee een Audi ook hetzelfde als een Bugatti? In dat geval ben ik mijn auto carriere met een Bugatti begonnen en is Becel bakken en braden hetzelfde als Robijn wasverzachter (immers beide Unilever merken) ... :(

Het ging mij er enkel om Individual kenbaar te maken waar hij de eerder genoemde spoiler moest zoeken ... Lees: niet op de audi ...

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Ja mijn waarde, maar is daarmee een Audi ook hetzelfde als een Bugatti? In dat geval ben ik mijn auto carriere met een Bugatti begonnen en is Becel bakken en braden hetzelfde als Robijn wasverzachter (immers beide Unilever merken) ... :nono:

Het ging mij er enkel om Individual kenbaar te maken waar hij de eerder genoemde spoiler moest zoeken ... Lees: niet op de audi ...

Ach so.. dan heb ik niets gezegd :(

Link naar reactie
Gelukkig! Ik was al even bang dat je je biefstuk ook in zomerfrisse wasverzachter zou braden! :schater::kisstogether:

Oh, dat hoort niet? Je keuken gaat er wel heerlijk van ruiken hoor. :thumbup:

Hoe dan ook; we waren er al achter dat het bij Bugatti goed geregeld is. Die banden zijn speciaal voor de Veyron ontwikkeld en kunnen (12 minuten, begrijp ik) de topsnelheid aan. De bezorgdheid over de duurzaamheid betrof dus helemaal niet de Bugatti, maar de Audi. Kunnen de bak, het chassis en de banden van die Audi dit enorme vermogen en de bijbehorende krachten en snelheden wel aan, zo was de vraag. Het was me helemaal duidelijk dat er gedoeld werd op de Veyron, maar dat die auto een schep achterop heeft, lijkt me weinig bij te dragen aan de betrouwbaarheid van deze Audi. Vandaar en aldus. :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.