Ga naar inhoud

Computer doet vreemd.


Prutsovic

Aanbevolen berichten

Zoals jullie misschien weten heb ik een Z4.

De kar is uit Duistland en gebouwd in begin 2003.

De navigatie is volgens mij een MK-IV met de software vanuit 2003 en ik heb het professional radio systeem.

Het probleem dat ik heb is dat de computer vreemd doet.

Wat gebeuren er allemaal voor onverklaarbare en mysterieze dingen:

- Soms gaat beeld in de navigatieklep niet aan. Radio doet het dan wel, maar geen beeld. Met een paar keer de radio uit/aan doen en de navigatieklep dicht/open doen, wil het beeld weer terugkomen.

- Miep blijft op 1 sterkte praten. Nach links und nach rechts kun je in geluidssterkte aanpassen. Alleen werkt dat niet meer. Ze zegt wel "Louter", maar Miep gaat niet luider of zachter spreken.

- Soms vind de radio een lied zo slecht dat het zichzelf automatisch omzet naar een andere zender.

- De computer vind soms (net na starten) dat ik een lekke band heb, terwijl er niets lek is.

Komt het bekend voor?

Of heeft Miep een rooie brommert?

Link naar reactie
  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

De kar is uit Duistland en gebouwd in begin 2003.

Misschien is de software in het DUISTS? :schater:

Link naar reactie

Zal het uitmaken dat de software Duist is?

In mijn andere karren heb ik een nederlands chickie die de weg zegt.

Heel lief allemaal, maar ik volg haar niet altijd.

En dat is toch niet handig, dan rij ik weer verkeerd, moet ik weer draaien, allemaal sippe snuitjes om mij heen.

Het beste is een grove Russische troela, maar die zit er niet in.

Wel rondborstige Duiste dame die in het Duist blèrt dat ik NACH LINKS of NACH RECHTS moet.

Ik kan je vertellen dat ik nog nie immer haar niet gevolgd heb.

Link naar reactie
- Soms gaat beeld in de navigatieklep niet aan. Radio doet het dan wel, maar geen beeld. Met een paar keer de radio uit/aan doen en de navigatieklep dicht/open doen, wil het beeld weer terugkomen.

- Miep blijft op 1 sterkte praten. Nach links und nach rechts kun je in geluidssterkte aanpassen. Alleen werkt dat niet meer. Ze zegt wel "Louter", maar Miep gaat niet luider of zachter spreken.

- Soms vind de radio een lied zo slecht dat het zichzelf automatisch omzet naar een andere zender.

- De computer vind soms (net na starten) dat ik een lekke band heb, terwijl er niets lek is.

Ik heb weleens gelezen dat sommige ZZZZ's zijn uitgerust met een intelligente interface, die bepaalde belangrijke beslissingen van de bestuurder overneemt. Zo kan het navigatiesysteem voor de bestuurder beslissen waar de reis naartoe gaat, en blijft uit als de bestemming bereikt is. Omdat het systeem dan ook een beslissing heeft genomen over of de bestuurder wel of niet toe is aan een gehoorapparaat wordt ook de geluidssterkte dienovereenkomstig afgeregeld. Waarschijnlijk is je ZZZZ daarnaast uitgerust met het optionele SGP (Sound-Generated Policing)-systeem, die ingeval van uitzonderlijke wansmaak danwel onzedelijke uitingen in de muziekkeuze ingrijpt. Hiermee is het niet alleen mogelijk jezelf te behoeden voor kwalijke radiouitzendingen, maar ook bijvoorbeeld om een eventuele autodief op afstand te voorzien van een te programmeren selectie uit de werken van Dries Roelvink op oorbloedend volume. Ik hoop dus dat daar geen storingen in optreden, want dan zou het slecht met je af kunnen lopen.

Voor wat betreft de lekkeband-melding: ik vermoed dat door uitzonderlijk bezopen rijgedrag het mogelijk is dat het systeem denkt met een lekke band van doen te hebben. Probeer eens te rijden zonder bier gedronken te hebben?

Link naar reactie

Dank u wel, Ome Lo.

Heel toevallig heb ik vannochtend zowaar nuchter gereden.

En juist dan doet de auto vreemd.

Kan het zijn dat ik dronken beter rij dan nuchter?

Kan het zijn dat software slijt?

Bij aankoop zal m'n kar wel goed gefunctionneerd hebben. Maar dat in de loop van de tijd de software van de computer wat vreemde dingetjes gaat vertonen?

Dus als ik er nieuwe software op zet, à heleboel centjes, de vreemde dingen opeens weg zijn?

Link naar reactie
Kan het zijn dat ik dronken beter rij dan nuchter?

Dat kan zeker, het is maar de vraag wat je gewend bent. Zo rijdt mijn oma altijd met haar droogkap op in de auto, omdat ze dan niet zo afgeleid wordt door het verkeerslawaai. Mijn oom Ezechiël had de gewoonte zichzelf met een natte prei om de oren te slaan alvorens 's winters zijn rijwiel te bestijgen omdat hij dan minder last zou hebben van de koude tintelingen. Ik bedoel maar.....

Link naar reactie
Kan het zijn dat software slijt?

Bij aankoop zal m'n kar wel goed gefunctionneerd hebben. Maar dat in de loop van de tijd de software van de computer wat vreemde dingetjes gaat vertonen?

Dus als ik er nieuwe software op zet, à heleboel centjes, de vreemde dingen opeens weg zijn?

Dat hangt er maar weer net vanaf wat voor software. Bij navigatiesoftware is er uiteraard een maximumaantal kilometers dat het systeem kan navigeren. Als die bereikt zijn is daarna de koek op en moet er een nieuwe versie in, om weer een paar km's mee te kunnen. Als je dus inderdaad voor elk ritje naar de sigarenboer de navigatie nodig hebt slijt'ie sneller, dat spreekt.....

Link naar reactie
Ik twijfel of ik hier nou een serieus antwoord zal geven, of toch maar zo'n halfzacht kletsverhaal, zoals die waarmee Prutsovic zelf de serieuze topics placht te vervuilen. :offtopic:

Twijfel niet, mijn eloquent compaan, mijn situatie is wel degelijk serieus.

Vanzelfsprekend mogen serieuze onderwerpen met een korrel zout genomen worden, doch wens ik ook graag een oplossing en hoop ik deze hier te vinden.

Link naar reactie
Dat hangt er maar weer net vanaf wat voor software. Bij navigatiesoftware is er uiteraard een maximumaantal kilometers dat het systeem kan navigeren. Als die bereikt zijn is daarna de koek op en moet er een nieuwe versie in, om weer een paar km's mee te kunnen. Als je dus inderdaad voor elk ritje naar de sigarenboer de navigatie nodig hebt slijt'ie sneller, dat spreekt.....

Jouw conclusie zou ook betekenen dat mijn radio soms wat vreemd doet.

Nu draai ik bijna alleen het repertiore van de DL-band, dus verwacht ik dat de rest gewoon goed blijft doen.

Ik heb een zogenaamde kenner horen zeggen dat het komt door verouderde software.

En dat de problematiek weg is met het installeren van de nieuwste software.

Alleen vind ik dat wel vreemd. "If it ain't broken, don't fix it" zei Bert Lance ooit eens. En wat kan er nu stuk gaan aan software in mijn kar?

Link naar reactie

Het kan 1 van 2 dingen zijn:

1) De aliens zijn onderweg om je nog eens met chirurgische precisie te ontleden en weer in elkaar te zetten zoals het hoort (ook zij begrijpen dat ze de vorige keer iets verkeerd hebben gedaan)

2) Je hebt lullig gedaan tegen Bep of Nel en je auto is nu onderworpen aan de wetten van de voodoo, wat tevens betekend dat ze toch wel van je houden aangezien ze anders geen poppetje van je auto hadden gemaakt, maar van jou.

Je weet waarschijnlijk zelf wel welke van de twee het is ;-)

Link naar reactie

mm meestal is dat alleen voor de navi en ik denk idd dat je wat probleempjes hebt

ik zou eens bij de dealert vragen of je een update kunt doen en wat dat kost,daarna ga je op zoek naar een andere oplossing ,misschien thommy.nl??

ik heb ook progman op de laptop maar ik weet geheel nog niet wat k daar allemaal wel of niet mee kan

ik heb ook dis by the way

Link naar reactie

Probeer die Z4 met 121,4 km/u met een hoek van 34 graden tegen hectometerpaaltje 34,2 langs de A67 te raggen, schijnt de oplossing te zijn <_< probleem verholpen, alleen nog even bumpertje, zijscherm en deur uitdeuken en spuiten en uiteraard zoek naar een nieuwe velg (linksachter als alles goed gaat). Wel op eigen risico en niet komen janken bij airbagplofs en een paar schrammen op je voorhoofd.

anders maar even langsrijden bij Ronald van Thommy.nl

Link naar reactie
Het kan 1 van 2 dingen zijn:

1) De aliens zijn onderweg om je nog eens met chirurgische precisie te ontleden en weer in elkaar te zetten zoals het hoort (ook zij begrijpen dat ze de vorige keer iets verkeerd hebben gedaan)

2) Je hebt lullig gedaan tegen Bep of Nel en je auto is nu onderworpen aan de wetten van de voodoo, wat tevens betekend dat ze toch wel van je houden aangezien ze anders geen poppetje van je auto hadden gemaakt, maar van jou.

Je weet waarschijnlijk zelf wel welke van de twee het is ;-)

Heey hallo luitjes alllemaal,

Wat lees ik nu! zouden mijn lieve zusje en ik prutsje,s koetsje behekst hebben? Nee hoor zoiets doen we niet .

Maar we hebben wel een oplossing, stop die natte prei waarmee je jezelf om de oren hebt geslagen eerst in je ... en vervolgens in de uitlaat van je zetje loop er drie keer om heen onder het uitroepen van enkele bezweringen die ik je ge pmt heb (moet natuurlijk wel geheim blijven ) en voila ,weg probleem .O ,euh geen garantie.

Link naar reactie
Ik stel voor breng deze Z4 maar naar de stort

Hans

:thumbup: Je mag hem hier, gratis en zonder verwijderingsbijdrage, voor de deur 'storten' <_<

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.